miils Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 er plaget med mye fukt på rutene, d er verst når jeg har kjørt en stund stopper og når jeg kommer ut 15 min etter så er hele biln nedugget. hva kan d være?
Hansh Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 Vannlekasje noe sted? Er det fuktig på gulvet e.l.?
ehrnst Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 svett fører + snø + varme = dugg legg til møkkete ruter innvendig og det dugger mer
Hawk_AA Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 Står resirkuleringa på? Er vel en slags autofunkjon på denne (som jeg aldri har skjønt hvordan fungerer) som jeg ikke har på. Om denne ikke fungerer som den skal, eller lignende, vil jeg regne med et ganske fuktig miljø inne i bilen. Be forresten venner og familie om å banke av seg skikkelig når de kommer inn i bilen. Det hjelper litt
miils Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 d e ingen fukt i biln har kjent rundt om. banke bestandi av meg all snøen så kansje d er cupefilteret som er dårlig da, er d d såm ligger på versin side av motor rommet? de 2 svarte boksene?
Hansh Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 Står resirkuleringa på? Er vel en slags autofunkjon på denne (som jeg aldri har skjønt hvordan fungerer) som jeg ikke har på. Om denne ikke fungerer som den skal, eller lignende, vil jeg regne med et ganske fuktig miljø inne i bilen.Be forresten venner og familie om å banke av seg skikkelig når de kommer inn i bilen. Det hjelper litt Autofunksjonen er da genial den? Lukker igjen hvis luften blir for giftig, og åpner igjen når den er bedre. Har forresten også merket at E39 er en ganske tett bil i forhold til mange andre (aldri opplevd en bil som blir så varm med defekt A/C om sommeren, og dugger fort under kjøring i regnvær hvis A/C er av). Det med å vaske rutene er jo ellers et godt tips!
Hansh Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 d e ingen fukt i biln har kjent rundt om.banke bestandi av meg all snøen så kansje d er cupefilteret som er dårlig da, er d d såm ligger på versin side av motor rommet? de 2 svarte boksene? Det stemmer, skal skiftes ved alle service!
Litjhaug Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 d e ingen fukt i biln har kjent rundt om.banke bestandi av meg all snøen så kansje d er cupefilteret som er dårlig da, er d d såm ligger på versin side av motor rommet? de 2 svarte boksene? Jepp....
bmw530d99 Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 I grove trekk kan man si at det er 2 ting som skaper fukt på rutene. Luft inn i bilen og luft ut av bilen. Hvor mye luft som kommer inn i bilen har en sammenheng med hvor mye luft som kommer ut av bilen..... På touringen er luft utslippet i begge sider i støtfangeren bak. På innsiden er det over / bak batteri på ene siden og tilsvarende på andre siden. Sjekk om denne utluftingen kan være tett. På utsiden kan den tettes av is og sne som fryser fast rundt / på disse plastventilene. Dette kan skje pga. småkjøring i snevær. Dersom det ikke kommer luft ut av kupeen, vil det heller ikke komme ny luft inn... Det er også lurt å bruke airconditon funksjonen, da denne tørker ut luften Bare et tips..
krofarn Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 hvis du er plaget med dugg kan du vaske innsiden av rutene med rein salo, blir litt gris men funger fett som fan.
Otis Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Jeg har problemer med at det dugger mer på høyre siden enn på venstre siden, enda det ikke sitter noen på høyre siden... Men det jeg da kan forstå er at det sitter 2 kontroll ventiler i hvert luftinntak, siden man da har 2 sone klima, som skal regulere luften som skal tas inn i kupeen. Altså de bestemmer om det skal tas inn nye frisk luft eller resirkulert luft fra kupeen. Dette kan være ditt problem også. MERK! Jeg kjører med A/C stort sett av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå