Gå til innhold

ETTERLYSNING: 69mod Corvette 290 sort/hvit Reg: E-2626


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er en mulighet, men hva gjør jeg med vognkortet? Har jo ikke det heller.

Trenger jo ikke si at skiltet er stjålet heller, kan jo evt bare ha mistet det? Falt av under kjøring f.eks. Det er jo en stor mulighet for det når en ferdes på humpete åsveier.

Men lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med vognkortet da evt.

Tapsmelding ifra Statens Vegvesen??

http://www.vegvesen.no/binary?id=16793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ha ha, ikke så lett og lukte det får en stakkar, da skal jeg gi deg et tips, denne tempoen er på papret fortsatt din, du kan gå på politi stasjonen og si du har mistet skiltet ditt, men at du hadde tenkt til og avskilte den uansett, så sier du opp forsikringen din, og nye eieren vill da kjøre med ugyldige skilt, og mulig onkel blå nevner det får han en dag :)

Det er desverre helt umulig å si opp en forsikring, inntill ny eier forsikrer objektet på nytt.

Altså selv om du ringer å sier opp forsikringen, og så slipper du jo selvfølgelig å betale videre, men forsikringen henger fortsatt igjen på ditt navn.

Så om ny bruker/eier er uheldig å kjøre på en barnevogn, så ser de på siste forsikringstaker på kjøretøyet :( Slik er det hverfall ved bilforsikringen hos Gjensidige...

hos mitt forsikringsselskap så er det ikke sånn, der gjelder min forsikring i 14dager fra jeg sier opp, så skal teoretisk sett nye eier ha ordnet forsikring, men detskjer evnt ikke.

solgte en bil her i fjor, han gadd aldri omregge, jeg tok av forsikringa, 15 dager etterpå krasja han i en bil, heldighvis for meg så var det 15dager etter jeg tok av forsikringa, så sendte bare navnet til han jeg solgte til til forsikringsselskapet og de kjører regress mot han, men hjelper kansskje ingenting om man ikke hvet hvem som kjøpte den hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg nok til å gå for "Skiltet falt av under en kjøretur på åsen, så det ikke før jeg var hjemme".. Så får jeg evt bare betale for ett nytt og levere inn det igjen. (Virker vel dumt om jeg evt bare skal bestille nytt, for så si at jeg hadde tenkt å avregistrere den uansett. Da virker det vel som jeg har lyst til å ha skiltet på mopeden, men slippe årsavgift..)

Takker for hjelper.. Tror dette må bli løsningen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom jo plutselig på hvordan jeg såklart kan fikse dette.. Regner med Netcom(og alle andre mobil operatører for den del) har den spesifiserte fakturaen lagret en stund? .. Har funnet ut at det muligens var i februar/mars i fjor jeg solgte den. Så ett års tid burde de da ihvertfall beholde denne infomasjonen?...

(Vi har spesifiserte regninger gjennom da jobbtelefonen, men vet ikke om firmaet tar vare på mobil fakturaene fra så langt tilbake i tid)

(Noen her som jobber i Netcom kanskje??? :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du må betale ganske bra for fakrurakopier til netcom, så kommer an på hvor mange måneder du trenger, og hvor mye jobb det er å gå igjennom alle nummerne det er i forhold til bare å levere tapsmelding, å få skilte og leverer det, mindre jobb, og blir no ikk rare prisforskjellen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo sende en salgsmelding fra deg til ???????

Går jo, men da blir det jo enten et fiktivt navn, grenseland til dokumentforfalskning, eller omregistrer den på en kompis, men da kommer omreg. avgift i tillegg, og skaper mer problem når den en gang kankje skal registreres på ny ein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...