RS4 Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Ser på noen BMWer(535DAT), og lurer på forskjellen på disse to bilene, den ene er 2006(272hk) og den andre er 2007(286hk). Er det noe skille her? Noen positive eller negative forskjeller her? Den 2007 modelen er ca 8-90000kr dyrere. Er det vært det, det er mer intressangt utstyr på 2006 modelen. her er bilene som jeg ser på: http://www.finn.no/finn/car/compare/res ... 3B15298751
Odd-M Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Gadd ikke finlese ustyrlistene, men ser at den eldte mangler hengerfeste og at den nyeste mangler head-up. Er det andre forskjeller? Hva inngår i den Individual-pakken? M-pakken gjør seg utrolig godt på denne bilen men kan alltids ettermonteres.
Hakon Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 2007 modellen har Individual-utstyr som, når ny, kostet voldsomt mye mer enn f.eks vanlig M-tech utstyrspakke. Om dette er verdt pengene er vanskelig for andre å vurdere, men du vil utvilsomt like kvaliteten på interiøret da det er et godt stykke over standard f.eks dakota-skinn. Mht det tekniske får du med face-liften den nye girkassen som utvilsomt er veldig mye bedre enn den gammle girkassen. Den nye automaten girer 40% raskere enn den gammle og du merker stor forskjell. Dette spesielt om man liker å bruke steptronic-funksjonen som på faceliften faktisk fungerer rimelig bra. Ser at bilen du har valgt ut (2007-modellen) har girskift på rattet, og dette er en utmerket ting. Det er begge veldig fine biler og du vil bli svært tilfreds med begge to, men 2007-modellen er utvilsomt en bedre bil. Det fremgår av utstyrslisten til 2007-modellen at den har BMW Individual High End Audio System som er et vanvittig godt stereo-anlegg. Ikke alle som bryr seg om slikt, men om du er interessert bør du i alle fall teste dette. Fantastisk moro om man er musikk-interessert. Her kan du lese litt om dette: http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5 ... visit.html
RS4 Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Skrevet Februar 25, 2009 Hmmm, fin info ja Hva som er bra med 2006 Keyless go 337:M-sportpakke 456:Komfortseter el. betjente, som er nokså viktig Hva som er bra med 2007 2TB 7-trinns sportsautomat, Bedre girkasse ja Ratt gir 752 BMW Individual sound system 456:Komfortseter el. betjente, som er nokså viktig Så 752 BMW Individual sound system er bedre enn 677:HiFi Pro Logic 7? Anlegg er også meget viktig ja Så da er nok 2007 valget
Hakon Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Om anlegget er meget viktig vill jeg uten tvil valgt blien fra 2007. Det er selvfølgelig mange argumenter for dette (blant annet at det er en facelift med de nye lyktene og litt annet..) Om du imidlertid skulle velge den andre skal du vite at Logic7 er et meget godt stereoanlegg og i de fleste tilfeller vil dette tilfredsstille. Individual-anlegget er hakke råere og visstnok enda bedre enn anlegget i Audi A8 (Bang & Olufsen) Begge bilene har forresten 6-trinns automat.
Saltkjelen Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Hovedforskjellene på disse er rett og slett facelift og ikke facelift. Faceliften har en nyere motor (som også er ett ledd av BMW Efficient Dynamics - mer miljøvennlige motorer) og en helt ny fantastisk girkasse. Du kan lese mer om forskjeller på pre-facelift og facelift her: Så fremt du har pengene er det ingen tvil om at facelift er den beste bilen! http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... t=facelift
Hofmeister-Knick Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Ser på noen BMWer(535DAT), og lurer på forskjellen på disse to bilene, den ene er 2006(272hk) og den andre er 2007(286hk). Er det noe skille her?Noen positive eller negative forskjeller her? Den 2007 modelen er ca 8-90000kr dyrere. Er det vært det, det er mer intressangt utstyr på 2006 modelen. her er bilene som jeg ser på: http://www.finn.no/finn/car/compare/res ... 3B15298751 I mine øyne er det ingen tvil. 2007 modellen har ting som Sports-automat (kjappere giring og hendler på ratt), Dynamic Drive, Active Steering, Individualdetaljer som mer eksklusivt skinn (merino), soundsyst og spesiell lakkfarge (ikke samme sølvrå som "alle andre". Head-up, adaptive lys, aktiv cruise ctrl og rattvarme+++. Den har også Comfort Access (=keyless go). Bare den automatkassa alene er verdt pengene . Selv om den "!mangler" M-pakken, så har den ihvertfall sportsratt )(standardratt er litt kjipt iforhold). Men M-pakken er jo smak og behag, men om de "indre verdiene" teller mer enn de ytre så blås i det. ProffNavi har også begge. Eneste ulempen med den nye er vel at tapet blir større, om et drøyt år kommer ny 5-serie og da faller nyere 5-serier "som en stein" i verdi. Men det er vel intet stort problem om en bil til 800.000 er liv laga. Holdt på å glemme garanti forskjellen!
eriklepe Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Er det bevist at når nye modeller kommer så faller den gamle masse i pris eller er det bare noe alle antar? Uansett så faller en dyr bil fortere i pris enn en "billig" bil...
Hofmeister-Knick Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Er det bevist at når nye modeller kommer så faller den gamle masse i pris eller er det bare noe alle antar?Uansett så faller en dyr bil fortere i pris enn en "billig" bil... Det er vel ikke vitenskapelig bevist, men legg merke til at jeg skrivere nyere modeller av den forrige. Feks nå kommer jo ny Z4, om du har en 2008 modell så vil nok en tilsvarende motorisert/utstyrt 2009 modell koste omtrent det samme. Om prisdifferensen mellom den 2008 og helt nye 2009 er for liten tar nok mange den ekstra kostnaden ved å kjøpre den helt nye. Se feks på prisen på siste årsmodeller av E39 og en sammenliknbar førsteårsmodell av E60, og svaret gir seg selv. Nyprisen på disse var ganske like.
eriklepe Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 skal ikke ødelegge tråden til rs4, men gjorde som du sa og synes ikke prisdifferansen mellom e39 520i og e60 520i var så dramatisk. riktignok er det nesten bare touring og bra med utstyrte e39 som var 2003... 520 e60 var også 10 tusen kr dyrere ny http://www.finn.no/finn/car/used/result ... 131&sort=2
Hofmeister-Knick Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 skal ikke ødelegge tråden til rs4, men gjorde som du sa og synes ikke prisdifferansen mellom e39 520i og e60 520i var så dramatisk. riktignok er det nesten bare touring og bra med utstyrte e39 som var 2003...520 e60 var også 10 tusen kr dyrere ny http://www.finn.no/finn/car/used/result ... 131&sort=2 Epler og pærer... Sammenlikn feks 520d/525d/530d E39 og E60, og du ser en voldsom prisforskjell mellom ny og gammel modell. Samme skje nok med E60 og F10, for siste- og førsteårs modeller.
RS4 Skrevet April 19, 2009 Forfatter Skrevet April 19, 2009 Så nettopp litt mer på denne http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 622#bilder Hadde planer på å sjekke den ut/se på den fysisk. Siden salge på min bil er i gang
Tore Diesel Skrevet April 19, 2009 Skrevet April 19, 2009 Så nettopp litt mer på denne http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 622#bilderHadde planer på å sjekke den ut/se på den fysisk. Siden salge på min bil er i gang Står solgt på den nå ser jeg! Er det du som er årsaken til det eller?
RS4 Skrevet April 19, 2009 Forfatter Skrevet April 19, 2009 Så nettopp litt mer på denne http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 622#bilderHadde planer på å sjekke den ut/se på den fysisk. Siden salge på min bil er i gang Står solgt på den nå ser jeg! Er det du som er årsaken til det eller? Nei desverre, det ikke det. Ser etter samme type bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå