mundalen Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Ja då var det slik at bror min hadde kjøpt seg BMW 520i E39. Han fikk den billig fordi katalysatoren var gåen, så han fjerna innmaten i den. No vise det seg at toppakninga sannsynlig vis er gåen. Er det vanlig at toppakninga ryke pga ditta? Nokon samanheng i heiletatt?
Fekzen Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Jag skulle säga tvärt om isåfall. Att tex vatten/olja gått ut i avgasystemet och katten har pajjat, efter att topp packningen gick. Mvh Adde
Haug530D Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Sansynligvis toppakningen som har røket først ja.
steinar84 Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 er vel egentlig ikke mulig at det går andre veien nei. cat har ikke noe med toppakningen å gjøre. men om toppakninga er gåen så vil den muligens slippe gjennom vann,olje i eksosen som havner i cat`n
Haug530D Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 er vel egentlig ikke mulig at det går andre veien nei. cat har ikke noe med toppakningen å gjøre. men om toppakninga er gåen så vil den muligens slippe gjennom vann,olje i eksosen som havner i cat`n Kom til å tenke på en annen ting også, det kan vel kanskje være en mulighet dersom catten går tett, da vil jo ikke trykket i sylindrene ha noen plass å gjøre av seg, trenger jo ikke være helt tett heller da.
mundalen Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 ja bilen var kjørt litt med snudd innmat i katalysatoren, så trykket i eksosen kan ha ødlagt pakninga? var det eg tenkte egentlig, men tenkte å spørr uansett var ikkje heilt sikker.... no skal no den byttast dinna veka sansynligvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå