BreitBau Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 I dag har jeg ringt til advokat.. Er lei av at det ikke skjer noe med reklamasjonen min på lakkeringsjobben.. De utsetter og utsetter og ringer ikke tilbake og gir meg avtale selv om de har sagt det.. I dag ringte jeg for 3 gang etter å ha gitt de 14 dager til å ta kontakt med meg mellom hver gang.. Nå lovte sjefen på lakkeringsverkstedet at vedkommende som lakkerte bilen min skulle stikke innom jobben min på mandag, og avtale tid og sted for lakkeringen, så hvis det IKKE skjer på mandag, blir møte med advokat neste på timeplanen.. Spiller ingen rolle om det koster noen 1000, jeg forbereder meg til sak som jeg er relativt sikker på at de taper etter alle uavhengige uttalelser jeg har fått.. Firmaet som gjorde jobben er også veldig klar over at jeg har en sterk sak, men de drar det ut i det lengste i håp om at jeg driter i det tror jeg.. Noen av dere har fulgt med i tråden min og vet om saken, men til evt nye lesere er saken i "kort" oppsummering følgende. Lakkeringsverksted utførte jobben i påsken 2008 som siste lakkering før de legger ned lakkeringsboksen. 3 mnd etterpå oppdager jeg at lakken slipper på flere forskjellige plasser, samt flere feil og mangler ved jobben. Det er sig, det er appselsinhud, det er slipt for tidlig på sparkelen slik at denne har etterkrympet, osv osv.. Jobben bærer preg av stress, og at de har brukt feil tettemasse siden lakken slipper helt inntil stålet.. Det har brukt tettemasse før primer/grunning slik at alle overganger slipper inn til stålet.. 1. reklamasjonsbrev sendt 23.juni med detaljerte bilder og beskrivelse av hva som reklameres på. September (!) etter mye masing får jeg skriftlig svar på brevet mitt, der det står at de avviser klagen siden det dreier seg om vridninger i karosseriet.. De har også fått ett annet lakkeringsverskted med seg på denne uttalelsen som støtter de (det rare er at det lakkeringsverkstedet som er på deres side, har gitt meg skriftlig bekreftelse på at det er ett heftproblem, IKKE ett vridningsproblem, så aner ikke hvordan hun har fått til det).. Skaffer meg flere "ekspert" uttalelser fra bl.a. Sivert på automote og flere andre lakkverksteder som er uavhengige. Avviser derfor at grunnlaget deres for avvist reklamasjon, og skriver ett nytt, krasst brev denne gangen for snill gutt førte ingen vei. Skriver at dersom de fortsatt, tross i alle uttalelsene, ønsker å avvise reklamasjonen min kan de ta kontakt med en klagenemd som skal gå over bilen med meg tilstede.. Da får vi en avgjørelse på hva som er galt.. Problemer jeg har fått i mellomtiden: * Lakkboksen er lagt ned, men firmaet består. Reklamerer derfor til firmaet som fortsatt består, men de må leie inn annet firma til å rette jobben * Lakkereren som skal se på jobben han har gjort, blir påkjørt, havner på sykehuset og sjukemeldes i 3 mnd. Er nå tilbake i 50% stilling. Han jobber nå hos lakkeringsfirmaet som skal ta reklamasjonen. * Tidl eier av firmaet som i utgangspunktet lakkerte bilen dør i November, men firmaet er for lengst skrevet over på sønnen.. I November ringer nåværende eier av firmaet meg, og forteller meg at så fort lakkerer er tilbake i arbeidet sitt, skal han se over jobben.. Vel, ringte de i midten januar, da skulle han legge opp en plan å kontakte meg. Ringte til sjefen hans i begynnelsen av februar, og han skulle purre på han.. Og i dag ringte jeg sjefen igjen, og nå skulle han sende han opp når han kom på jobb på mandag.. Ringte også til advokat sånn at jeg har satt igang den prosessen.. Så nå skal de faen meg få kjenne min vrede om det ikke skjer noe.. Saksøker de i huet og rævva..
morteym Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Utrolig belastende irritasjonsmomoment det der. Ikke la det gå utover helsa di. Har hatt masse trøbbel med skikkelige idioter (håndtverkere) før, og det var en vond periode. Det jeg angrer mest på er at de ikke fikk som fortjent. Min erfaring er at folk som vil gjøre opp for seg stiller opp, de andre bare snakker og kommer med bortforklaringer. Ikke la de holde på med det for lenge, eller spille på følelsene dine. Da får de betale tilbake penger. Nå vet jeg ikke hvordan det juridiske fungerer i din situasjon da.
BreitBau Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Hehe.. Ja faen ass, nå er det BARE pratmaking, så ringte ned til sjefen i sted og sa at om han lakkereren kommer å avtaler noe med meg mandag ser jeg meg nødt til å ringe advokat (det har jeg alt gjort, men ble enige om å møtes dersom det ikke førte frem).. Juridisk sett er det veeeeeldig sjelden er pravatperson taper mot en håndverker. privatpersonen er jo ute av stand til å kunne inneha kvalifikasjoner for å se hvilket resultat en kan forvente. Jeg har jo ikke peiling på hvilken fugemasse, primer og lakk HAN skulle bruke.. jeg vet heller ikke hvordan det er med underlaget, men det er jo slik at dersom håndverkeren begynner på en jobb har han automatisk godkjent underlaget, og jeg går jo utfra at håndverkeren vet hva han driver med og hva slags produkt han skal bruke? Jeg vet hvertfall IKKE hva han skal bruke? Så her har jeg betalt 42500,- for en jobb, som ikke ser bra ut i det hele tatt, og som har begynt å flasse pga heftproblemer.. Da kan jeg ikke skjønne noe annet enn at firmaet må ta ansvar juridisk sett, siden jeg ikke har blitt informert, om at resultatet ikke ble bra.. Det er jo noe helt annet dersom jeg får beskjed om at dette ikke går bra, og at de ikke er kompetente til jobben.. Da blir det jo mitt ansvar hvis jeg "tvinger" de til det..Når jeg leverer fra meg bilen til noen som selv mener de er kvalifisert til å utgjøre jobben prikkfritt, og betaler hardt opptjente penger for at de skal gjøre det, da skjønner jeg ikke åssen det noengang kan slå tilbake på meg i retten.. Det er ingenting som heter "du burde visst".. De skulle fortalt meg det.. Jeg går jo utfra at de ikke tar på seg ting de ikke kan!
The StigMeister Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Kjenner det eksploderer inni meg Denne kommer du til å vinne! Stå på!
EirikL Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Rett og slett useriøst av dem å avvise klagen. Enkelte skjønner ikke at de kommer lengre med å være imøtekommende og ta på seg evt ansvar for feil som er gjort. Stå på og ikke fire en millimeter på kravet!
BreitBau Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Hehe.. Det som er litt artig her er dette: Lakkerer som lakkerte bilen jobber nå hos firma som skal rette jobben. I en samtale mellom tidl arbeidsgiver og lakkerer, etter at han hadde besiktiget sine feil, hadde han sagt til tidl arbeidsgiver at alle i det nye firmaet var enige om at dette var ett vridningsproblem, og at en slik jobb ikke kunne gjøres uten at man måtte forvente dette. Firmaet jeg reklamerte til skriver da følgende: "Annet lakk og oppretterverksted er blitt kontaktet og de er av samme formening." Jeg skrev tilbake at jeg syntes det var merkelig, for det eneste lakk og oppretterverkstedet jeg hadde vært i kontakt med var deres (det var jod eres tidl lakkerer som besiktiget skaden for den gamle firmaet, han fikk denne jobben av tidl. arbeidsgiver fordi han hadde gjort jobben), og at jeg selv hadde vært i kontakt med firmaet "Ny arbeidsgiver for gammel lakkerer", og der var eier og de andre lakkererene enige om at dette var ett heftproblem og at jobben var mangelfullt utført.. (jeg fikk de til å se på jobben som var gjort, siden jeg ville ha en vurdering fra de. Så jeg reiste ned dit en dag han som lakkerte bilen ikke var på jobb).. Når jeg fikk brevet ble jeg også rasende for jeg tenkte at da har de sikkert snudd seg mot meg, men det viste seg at sjefslakkereren ikke hadde snakket med noen andre enn meg om denne lakkjobben. Han hadde ikke snakket med sin nye lakkerer så han visste ikke hvor denne påstanden kunne komme fra.. Skulle hvertfall likt å sett trynet til sjefen i firmaet jeg har reklamert for, når han fant ut han hadde driti langflat på draget.. Fikk hvertfall da en telefon om at de skulle se over bilen..
BreitBau Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Rett og slett useriøst av dem å avvise klagen. Enkelte skjønner ikke at de kommer lengre med å være imøtekommende og ta på seg evt ansvar for feil som er gjort. Stå på og ikke fire en millimeter på kravet! De prøvde seg.. Er snakk om en jobb i 50 000 kroners klassen å rette opp da.. Så natulig at de prøver å snike seg unna..
estorilskreppa Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Ville bare si at jeg heier på deg og det er godt du ikke gir opp ..STÅ PÅ... og lykke til... følger spent med på hva resultatet blir..
lorve Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Huffda. Idioter altså Er bare og stå på visst du går den juridiske veg! da vinner du, GARANTERT!. Det der er vell noe av det værste jeg har hørt, når de i tillegg prøver og vri seg unna når du har påpekt problemet! Har du noen bilder av områder med dorlig lakk? Stå på! Mvh Håvard
Mr.Silver Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Fysja.... ikke noe særlig, men det virker som du har alt på din side i denne saken. Kjipt å kaste 50000 rett i dass.. Håper virkelig du får jobben gjort opp igjen av en som gjør jobben skikkelig..
Lars89 Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Er bilen lakka i gull eller? Neida... synd det her. Syns du er utrolig tålmodig. Er mange som hadde gjort "drastiske tiltak" for lenge siden... Men du virker ikke som en som gir opp så order seg sikkert Lykke til!
BreitBau Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 Da går bilen til lakkerer i morgen.. Da skal ny lakkerer, gammel lakkerer, daglig leder for firmaet som gjorde lakk jobben og jeg være tilstede.. Skal blir artig å høre hva reaksjonene blir..
Hyggmaister Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Gleder meg til å høre hvordan det går...Gi dem inn, om dem ikke aksepterer kravene du stiller ovenfor dem
BreitBau Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 ja, vi får se hva de sier nå om noen dager når de har fått sett over den.. Skal bli artig å høre hva de sier.. Skal holde dere oppdatert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå