Falk Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Hei Fikk montert M-teknikk fanger foran og bak i dag, samt face-lift lykter. Men hva i alle dager har skjedd med fangeren bak? Riktignok er den uorginal (fra GS bildeler), men slik skal det da ikke være... Har snakket med verkstedet som monterte/lakkerte og de skulle selvsagt rette dette. Problemet var bare at mekanikeren som gjorde jobben dro på ferie i dag og er først hjemme 9.mars. Og han er den eneste på verkstedet som kunne fikse dette. Så da må jeg kjøre rundt med dette i nesten to uker. Foran ble det riktignok bra. PS: Skal i tillegg få montert ny bakpotte som passer bedre med bakfangeren. Mvh Sander
2mMy Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Tror vel kanskje det er no isopor som skal ligge rundt metallbjelken i fangeren.. kanskje han har glemt det? lenge siden jeg har sett under der selv
///MoePower Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Jeg jobber på lakkeringsverksted og dette skjer desverre med nye fangere innimellom, til og med originalfangere. Noen på grunn av produksjonsfeil, andre på grunn av transportskader. Vi som verksted pleier som oftest å sende disse støtfangerne i retur til produsentene og få tilsendt nye fangere når de ser slik ut. Vi pleier bestandig når vi får inn nye karosserideler å kontrollere de nøye for skader, bulker eller lignende før vi går igang å slipe og lakkere. Tror nok bare du skal få tilsendt en ny støtfanger med engang jeg. Men at verkstedet i det heletatt har gått igang å lakkere støtfangeren når den var i den tilstanden den var i syns jeg var noe merkelig..
Falk Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Nå tror jeg ikke fangeren var slik da den ble montert. Kan umulig tenke meg at de hadde montert den da. Såpass oppegående virket de på verkstedet. Dog, man vet jo aldri...
Morgan GS Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Det er isopor innlegget som ikke ligger der lenger , har sett flere slike bilder bade på org og uorg fangere fra verksteder som har glemt isopor biten. Best å få montert den , slik at ikke fangeren blir hengende slik lenge, vil deformere bakfangeren i lengden
///MoePower Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 En støtfanger er ikke så bløt i plasten at den blir seendes slik ut av seg selv etter at den har blitt montert på bilen med mindre den blir utsatt for sterk varme.. Tviler sterkt på at isoporen har noe med dette her å gjøre.
Falk Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Får nok ikke montert isopor-innlegget før 9.mars. Tror du fangeren blir deformert før dette? Mvh Sander
Haug530D Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Det er isopor innlegget som ikke ligger der lenger , har sett flere slike bilder bade på org og uorg fangere fra verksteder som har glemt isopor biten.Best å få montert den , slik at ikke fangeren blir hengende slik lenge, vil deformere bakfangeren i lengden Er disse isopor bitene noe som ligger under orginal fanger? skal selv snart montere M-fangere.
Falk Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Ser plutselig at jeg også har mistet spyledysene til frontlyktene. Jeg har Xenon på nærlys og skal da ha spyling av lykter? Har han ikke klart å montere dette heller!!! Fortvilet
Haug530D Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Ser plutselig at jeg også har mistet spyledysene til frontlyktene. Jeg har Xenon på nærlys og skal da ha spyling av lykter? Har han ikke klart å montere dette heller!!! Fortvilet Tror jeg ville droppet det verkstedet der, ville prøvd å fått refundert en del av beløpet å gått på ett annet verksted tror jeg.
Morgan GS Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Det er isopor innlegget som ikke ligger der lenger , har sett flere slike bilder bade på org og uorg fangere fra verksteder som har glemt isopor biten.Best å få montert den , slik at ikke fangeren blir hengende slik lenge, vil deformere bakfangeren i lengden Er disse isopor bitene noe som ligger under orginal fanger? skal selv snart montere M-fangere. Ligger i mellom støtfanger bjelken og støtfanger trekket.
Morgan GS Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Får nok ikke montert isopor-innlegget før 9.mars. Tror du fangeren blir deformert før dette?Mvh Sander har du gamle fangeren enda ? Sitter sikker igjen på den, Deformasjon er jo verst om sommeren da det er varmt men pass på så det ikke fyller seg med snø og is, det er ikke noe pluss. Og det er isoporen som mangler , men kan jo selvfølgelig være for mye varme i tørken hos lakkeren(tidl nevnt i tråd) En ny plast fanger skal helst ikke overstige 40 grader + fordi at da starter de fleste plasttyper å svette "olje". hvis du feks kjøper en ny e-60 støtfanger idag så står fangeren i en papp mal som den skal stå i når den blir lakkert slik at du ikke får deformasjoner. Ordner seg nok dette bare du for inn isoporen
Falk Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Tror jeg ville droppet det verkstedet der, ville prøvd å fått refundert en del av beløpet å gått på ett annet verksted tror jeg. Alle kan gjøre feil, så jeg velger å la verkstedet få en sjans til å rette opp. Sander
Lars89 Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Ser plutselig at jeg også har mistet spyledysene til frontlyktene. Jeg har Xenon på nærlys og skal da ha spyling av lykter? Har han ikke klart å montere dette heller!!! Fortvilet Fins fangere med og uten spyledyser. De fleste uorg er uten... Hva skal du med det? Griser bare til bilen
LodeRunner Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Ser plutselig at jeg også har mistet spyledysene til frontlyktene. Jeg har Xenon på nærlys og skal da ha spyling av lykter? Har han ikke klart å montere dette heller!!! Fortvilet Fins fangere med og uten spyledyser. De fleste uorg er uten... Hva skal du med det? Griser bare til bilen Det er et krav når det er xenon lykter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå