Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men da må jo unge, gjerne studenter med null penger punge ut med over 20000 for og kjøpe seg bil da? Isteden for og skrape sammen 5-6000 til en bil som funker fra a til b:P Jeg kjenner mange som ikke har 20000 på hånda for og kjøpe seg en bil. Hva skal studenter gjøre hvis dette går igjennom?

Blir jo et dilemma for mange som trenger bil,men tviler på at studenter er avhengige av å ha en bil. Er som regel tilbud som kollektivtransport,sitte på med noen som har bil eller eventuelt bruke apostlenes hester ;)

Kan iallefall ikkje bruke dette "behovet" som argument for å ikkje forhøye v.panten.

Skrevet

Hvor mye tror dere skatteprosenten hadde gått opp hvis denne ordningen hadde blitt innført? Enten det, eller tilsvarende dyrere å kjøpe nytt.

Staten er en bedrift som skal tjene penger (!). Må ikke tro de driver med allmisser.

Skrevet

At normale biler som ford og opel blir skrota etter få år selv om de forsåvidt er i grei stand har jeg ingen problemer med...

I store deler av verden er en bil ferdig etter 10 år... Den har gjort nytta si og er så godt som verdiløs selv om den er i grei stand. Markedet flommer over av nesten identiske "bruk og kast"-biler og du er heldig hvis du får et par tusenlapper...

Etter 10-15 år er en bil totalt utdatert på alle punkter hva gjelder miljø og sikkerhet...

MEN man vil miste mange "klassikere" som E30, Ascona B og Amazon noe som er synd da det ikke blir flere av de med åra...

Jeg tror et sted mellom 5 og 10 000 er mer riktig. Da blir man kvitt de værste bilene samtidig som folk ikke går bananas og vraker hele veteranbilsamlinga si...

Og har du ikke 10 000 å bruke på innkjøp av bil har du ikke råd til bil...

Skrevet

..............

det verste jeg ser er når småbarnsforeldre,og alenemødre kjører rundt i en gammel ,rusten ford sierra,utan airbag, fullastet i unger.

om det smeller da,så dauer hele bunten.da er det bedre at folk får råd til å kjøpe nyere,sikrere,og mer miljøvennelige biler.

...............

ØYYH!! :whistle:

hehe,føler du deg truffet?

present company excluded får jeg si da :wink:

Skrevet

Om ønsker er å få ned gjennomsnittsalderen er en bedre løsning å senke dagens avgiftsnivå, eventuelt prøve å tilrettelegge dagens ordning bedre. Vi så etter forrige periode med økt vrakpant, at det ikke tok lang tid før gjennomsnittsalderen var tilbake på nivået før ordningen. Så da må ønsket bak et slikt forslag være å få ned alderen én gang, men jeg ser ikke at utviklingen har vært såpass utover hva som kan forventes for et lignende tidsrom, at det kan forsvares.

det verste jeg ser er når småbarnsforeldre,og alenemødre kjører rundt i en gammel ,rusten ford sierra,utan airbag, fullastet i unger.

om det smeller da,så dauer hele bunten.da er det bedre at folk får råd til å kjøpe nyere,sikrere,og mer miljøvennelige biler.

Det var da fælt så generaliserende man var for å lage et poeng. Jeg har sittet på i flere ulykker (selv om jeg har til gode å være sjafør i en) - både i fullastet biler uten kollisjonsputer og i moderne biler med det. Som du kan se har jeg overlevd. Er min eksistens en umulighet?

:)

Skrevet

..............

...............

ØYYH!! :whistle:

hehe,føler du deg truffet?

present company excluded får jeg si da :wink:

hehe... :sly:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...