Lars89 Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Pulserer pedalen skal det anmerkes på PKK... Men kommer selvfølgelig an på hvor ille det er. Lettere for deg å oppdage det når du kjører bilen hver dag enn en som kjører den noen få minutter... (om han i det hele tatt tar en prøvetur) Pulserer pedalen er det mest sannsynlig kast i bremseskiver bak. Pulserer pedalen og rister i rattet samtidig er det mest sannsynlig kast i skiver foran...
E46Johnny Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Har du hvert riktig uheldig kan fastsittende/dårlig fungerende bremse kalipper ha bøyd skiva di pga all bremsekraft kommer bare på den ene klossen og kan da i hverstefall bøye skiva ved en hard oppbremsing. Bruker selv et fett fra tunap til å smøre opp bremsedelene med som har den egenskapen at det hindrer/reduserer galvanisk korrosjon mellom di ulike metallene i dagens moderne bremser.
Simpel Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Kan og være rust på bremseskivene hvis bilen har stått lenge. Når jeg har hatt bilen stående en måned når jeg er på jobb rister det masse når jeg bremser. Går bort etter noen riktig harde nedbremsinger. Kan vel få kast i skivene på nye skiver og, hvis de fx er veldig varme og du kjører i en vanndam.
Lars89 Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Ta noen KRAFTIGE oppbremsninger (typ 120-0) flere ganger på rad og se om det hjelper
bad_ip Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 Når jeg tenker meg litt om her... jeg hadde bilen stående i ro en god periode i vinter. Når jeg da skulle løse bilen "hang" den litt på bremsene kunne det kjennes ut som... merker også dette etter et par dager uten å bli brukt. Da hørtes det ganske godt når jeg bremset... hørtes ut som "skrape" lyd... sikkert rust på bremseskivene da som lager lyd... er borte nå da. Men opplevde ikke vibrasjon rett etter dette da. EDIT: Skal ha bilen på 4hjuls-kontroll snart da jeg skifter om til sommerdekk. Bakdekkene mine var slitt helt inn til korden på innersiden... så ønsker ikke at nye bakdekk nå til 4k skal bli slitt ned på 1 sommer. Kan da be han sjekke understellsdeler foran.
Lars89 Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Skal gå over hele understellet før en 4-hjulskontroll hvis ikke risikerer man å justere på slakken
bad_ip Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 Skal gå over hele understellet før en 4-hjulskontroll hvis ikke risikerer man å justere på slakken Okei.. så når jeg leverer den til 4-hjulskontroll så går de først over understellsdelene?
Lars89 Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Skal gå over hele understellet før en 4-hjulskontroll hvis ikke risikerer man å justere på slakken Okei.. så når jeg leverer den til 4-hjulskontroll så går de først over understellsdelene? Får da håpe det. Du får minne de på det
bad_ip Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 Jepp! Blir ikke hos bmw jeg tar den... da jeg sjekket pris hos de for vel litt over 1 år siden. 2400,- skulle de ha. Ble anbefalt noen andre som skulle være flinke. Så prøver de ut. Var også innom naf. De ville ikke ta hjulstilling på bmw'n min da de sa at bmwer var så ufattelig sær på dette området. Så de henviste meg til bmw merkeverksted
BRIO Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Jepp! Blir ikke hos bmw jeg tar den... da jeg sjekket pris hos de for vel litt over 1 år siden. 2400,- skulle de ha. Ble anbefalt noen andre som skulle være flinke. Så prøver de ut. Var også innom naf. De ville ikke ta hjulstilling på bmw'n min da de sa at bmwer var så ufattelig sær på dette området. Så de henviste meg til bmw merkeverksted Vil anbefale deg Bilreparatøren vest på Straume på Sotra. God service, ok priser og jobben gjort til avtalt tid. Jæger er bedre på å gi forhåndspris, men du får det nok hos Bilreparatøren også hvis du spør på rette måten
bad_ip Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 Tenkte hjulmakeren i møllendalsveien. Hadde min forrige e46 320 der... de tok den opp å sjekket med spett osv og sa at bilen var thight og fin.. trengte ikke hjulstilling. Så trengte ikke betale noe. Virket som de hadde grei peiling. ca 1200,- mener jeg de skulle ha. Hadde bilen min hos bilreperatøren for ikke så lenge siden. Skulle bytte veivhusventilasjon. De hadde da tatt feil av diesel og bensin når de ga meg en pris. 1300,- for jobben skulle de ha. Jæger ca 2200,- Men etter de hadde startet kom det en inn til meg å sa at de hadde gjort en feil... de trodde eg hadde diesel og siden eg hadde bensin ville dette ta mye lenger tid. Skiftet også innsugsbelgen da de fant en sprekk i denne. Så bilen måtte stå til neste dag. Gikk inn å snakket med mekanikeren og han sa at det var dems feil osv.. så de måtte ta det på sin kappe med tanke på prisen pga mye mer arbeid. Kom tilbake dagen etterpå å fikk en pris på 2700,- , men skulle få den til 2300,- pga de hadde gjort feil. Forsåvidt helt grei pris, men hadde jo blitt det samme hos jæger... kanskje et par 200 ekstra pga innsugsbelgen.
BRIO Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Ikke bra at de roter med diesel/bensin Prismessig har jeg dette som sammenligningsgrunnlag mellom Jæger og bilrep. vest. Hos Jæger 2006 Oljeservice + Bremseveske + sjekk av bærearmer forran: 3450kr Hos Bilrep V. 2008 Oljeservice + bremseveske + sjekk av alt hjuloppheng + diagnose 3340kr. Litt mer for pengene, og hvis Jæger hadde en liten prisvekst fra 2006 til 2008 blir forskjellen større. Jæger er ok de, bare de kunne være flinkere med å ha bilen klar til avtalt tid. Hjulmakeren har jeg ingen erfaring med
Fliid Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Man bruker da ikke ett verksted som ikke klarer og gi en pris på tjeneste? Brio, du sier så pent, "om man spør på rette måten" . Hørtes ut som ett surrete firma. Om jeg som kunde spør pent eller oppfører meg motbydelig, så må for faen verkstedet klare og gi en pris på arbeid før arbeid starter. Erfaring heter det.
BRIO Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Joda. Er enig med deg i at de må kunne gi en skikkelig pris. Når jeg har vært der har de ikke hatt delepriser. Fikk ca priser som stemte rimelig bra. Kunne godt tenke meg å få priser skriftlig i stedet, ja. Ellers er kundemottaket så hyggelig at jeg foretrekker det fremfor andre alternativer. Sånn er det med den saken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå