316 Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Trodde bestemt at pæra hadde gått, men neeeeeeida... Er det felles sikring for begge tåkelysene, eller er det separat? Noen som vet hvilket nr det er, dersom det er separat? Håper enormt på en sikring, slik at jeg slipper å kukke med ledningene dit.
Bjørn 320 Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Veit ikkje sikringsnr, men det står vel i siksingsboksen? Dei fleste andre lys har venstre og høgre på separate sikringar, men om det også gjeld tåkelys er eg usikker på...
Jørgen Lie Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 du kan jo starte med å sjekke om alle sikringer er hele. å evt om en er gåen å bytte ut den å se hva som skjer. neste steg er vel å måle om det kommer strøm dit, hvis ikke kan d jo være ledningsbrudd eller jordingsveil kanskje
545haj Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Tåkelys skal kun være på venstreside, ikke begge
S.Arnesen Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 f0nna skrev: Tåkelys skal kun være på venstreside, ikke begge foran også?
Jørgen Lie Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 f0nna skrev: Tåkelys skal kun være på venstreside, ikke begge det finnes jo TO tåkelys forran også da etter det jeg har fått med meg, kan jo være disse TO han mener
kristols Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Sjekk jordinga! Sleit med mine ettermonterte tåkelys her om dagen. Kunne ikke fatte at de ikke virket, pæra var ok (funket i den andre lykta) og det gikk 12v der (hadde ikke amperemeter desverre). La en lask til jord for å teste, da funka det som bare det. Måtte pusse litt på jordingspunktet, så var alt ok igjen;)
Fliid Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Det riktige svaret er. Det er separate sikringer for Høyre og venstre forran. Nr. 29 og 30. At det skal være kun på ei side bak er tull, jeg har originalt på begge sider på en av mine E30.
Fliid Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 kristols skrev: Sjekk jordinga! Sleit med mine ettermonterte tåkelys her om dagen. Kunne ikke fatte at de ikke virket, pæra var ok (funket i den andre lykta) og det gikk 12v der (hadde ikke amperemeter desverre). La en lask til jord for å teste, da funka det som bare det. Måtte pusse litt på jordingspunktet, så var alt ok igjen;) Hadde du da målt på en mer gjennomtenkt måte, så hadde du faktisk funnet feilen med en gang, uten å laske. Det går på forståelse. Om man måler mellom pluss som pære er i kontakt med og minus som den er i kontakt med. Det er først da du finner ut at noe er galt i enheten. Hadde du dermed brukt "summe metoden" eller målt ren motstand mellom minus punkt i pæresokkel til blankt metall på f.eks kaross, da hadde det ikke begynt å pipe fra multimeteret og du hadde målt en usedvanlig høy motstand på en krets som i utgangspunktet skulle vært hel.
Lars89 Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 f0nna skrev: Tåkelys skal kun være på venstreside, ikke begge Kommer helt an på bilen. Mange som har tåke på venstre og rygg på høyre, men også mange som har 2 av begge... Mulig det ikke er lov å ha det kun på høyresiden
kristols Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Sitat Hadde du da målt på en mer gjennomtenkt måte, så hadde du faktisk funnet feilen med en gang, uten å laske. Det går på forståelse. Om man måler mellom pluss som pære er i kontakt med og minus som den er i kontakt med. Det er først da du finner ut at noe er galt i enheten. Hadde du dermed brukt "summe metoden" eller målt ren motstand mellom minus punkt i pæresokkel til blankt metall på f.eks kaross, da hadde det ikke begynt å pipe fra multimeteret og du hadde målt en usedvanlig høy motstand på en krets som i utgangspunktet skulle vært hel. Bøyer meg i snøen! Er desverre ikke elektrikker, så min forståelse av strøm er heller minimal. Feilen ble uansett funnet, og det ble lys, halleluja! Da vet jeg det til en annen gang
316 Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Skrevet Mars 10, 2009 Jeg har også 2 tåkelys bak, så det går ann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå