jojr Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Jeg har en E39 523i som beggynner å dra ornlig etter å passere 3500-4000 omdreininger, men så virker det som den drar opp til et visst punkt og så flater det litt ut før det igjen begynner å dra, som trappetrinn om dere forstår hva jeg mener Kan dette komme av slitne lamdasonder??
badsha Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 er samme med min fikk høre at det avr veivsensor ja:S
Haug530D Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Å det er?? Fælt så ivrig vi var da Det er en sensor som står på det reimhjulet nederst på motoren, altså reimhjulet som står på veivaksel, del NR 9 på bildet
Haug530D Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 er kamakselsensor og veivsensor d samme?? Nei, Kamakselsensor sitter oppe til høyre på motoren, mens veivaksel sensor sitter nede til venstre, sett forfra på motor.
jojr Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Skrevet Februar 28, 2009 Akkurat så hvis denne er gåen kan den gjøre at bil drar til et visst turtall ca 4500 og så holder seg der litt før den begynner å dra litt igjen med 1000 omdreininger i mellom helt til den er oppe i 6500 girer og beggynner på samme måte igjen
badsha Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 er kamakselsensor og veivsensor d samme?? Nei, Kamakselsensor sitter oppe til høyre på motoren, mens veivaksel sensor sitter nede til venstre, sett forfra på motor. hvilken ulik job gjør disse? husker ikek hvem av dem som var defket av disse men verkstedet mente d var den du mente oppe til høyere, bilen er ikke noe særlig dra villig på 1000 2500 omdr føles helt daff, rett etter så går d som en trapp så drar den..
benab Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Prøvd og rense LMM? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=87040&highlight=
jojr Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 Prøvd og rense LMM?http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=87040&highlight= ER det luftmengdemåler? som sitter?
benab Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Den ser ut som et rørstykke med en el-kontakt på i forbindelse med luftinntaket..... Vet ikke eksakt posisjon på din bil.....
MotorViagra Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Vis det er veivsenor.. da har du feil tenning hele tiden.. og dette kommer opp på feilsøking. Er bilen lat så er det kamsensor ikke veivsensor. Når kam sensor begynner å kødde, blir som regel bilen litt vanskiligere å starte og. Lamda og lmm kan det også være men pleier som regel å jage litt når disse er feilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå