Gå til innhold

Anbefalinger til effekt anlegg til E39


jb
 Share

Anbefalte innlegg

Har lyst på eksos anlegg til min E39, 523i (m52b25? :? )

Lurer på om det eksisterer evnt hvor man kan få tak i komplett eksos anlegg med 2x2 utblås for lydens & utseendets skyld. Vekt reduksjon & effekt er selvfølgelig et pluss. Er det noe serlig å hente på effekt anlegg på denne motoren?

Edit: Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :-)

Vet du noe om effekt øking ved å bytte hele anlegget & fjerne kat?

Dette er desverre en evig diskusjon om for og imot hvor ingen blir enige om noe så helst, har ennda tilgode å se en Dyno test med og uten Cat.

På noen biler er det vel litt å hente mens på andre så taper man noen hester.

Selv har jeg byttet til M50 manifold (Mere flow) og oppboret gasspjeld, i tilegg skal jeg sette på grenrør, Scorpion bakpotta og åpent luftfilter med varmeskjold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet mit var nokk noe dårlig formulert.

Lurte på hva du mente iogmed at du hadde manifoild å skulle sette på grenrør.

Da mente du vell å bytte ut m50 manifoilen med grenrør?

Når jeg sier M50 manifold så mener jeg innsugsmanifolden.

Altså Manifolden som kommer fra for eksempel E34 525, innsugsmanifolden på 323,523 og 328,528 er nemlig strupet fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde supersprint på min forrige bmw. m52b20 og var egentlig relativt skuffet. Dette var bakpottet + mellomrør fra ss. De sa lyden ville ta seg litt opp etterhvert så potten ble kjørt inn.

Greit.. det var bedre enn orginal eksos definitivt, men var jo knapt lyd synes jeg. Så da er jo spørsmålet hva du er ute etter.

Jeg har nå bestilt meg scorpion bakpotte og håper dette blir bra. Jeg er ikke den som vil ha bråkete bil, men når jeg først skal bruke mye penger på eksos så ønsker jeg iallefall at det skal høres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...