Gå til innhold

Damprenser.

Share

Anbefalte innlegg

Flott, da satser vi på at det blir noen tips her etterhvert av folk som har prøvd :) Virker jo veldig bra. Har varm låve jeg har bilen i, så setter den med vinduene oppe og sånn, så skal nok tørke fint opp da :) Lurer på å kjøpe den fra elprice, må kikke litt rundt og høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Må innrømme at jeg ble kalt for "kongen av rens" for mange år siden... Da tok jeg ut setene i bilen, og hele gulvmatta. Gulvmatta som er da heldekkende for hele kupeen høytrykksspylte jeg før den ble hengt til tørk, og det fungerte utmerket. Den ble utrolig ren og strøken etterpå.

Men tilbake til topic, det rimeligste er nok å leie en teppe/møbelrens. Maskina gjør så bra jobb, at en ikke trenger å "rense" hver gang en gjør rent i bilen. Ikke glem det at "billig" verktøy kansje ikke gjør jobben for deg likevel. En utleie-/proff-maskin koster som regel flere tusen kroner og gjør jobben flere tusen kroner bedere enn en maskin til rundt tusen kroner til det kommersielle markedet. Til trådstarter kan jeg nevne at malerforretningen på Vallermyrene leier ut gode maskiner "gratis" mot at du kjøper såpa/renseveska til maskina. En flaske på 3 liter holder til flere biler, så er dere flere kompiser/venninner som spleiser, er dette en rimelig kostnad på ei helg... Har selv lang erfaring med disse leiemaskinene og vil anbefale dem på det varmeste..

PS, husk at du skal ha "møbelmunnstykket" når du leier en slik maskin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar, da må jeg tenke litt hva jeg gjør :) Tenkte egentlig å kjøpe meg en egen å ha, og bruke litt hjemme til forskjellige ting også. Dusjen, kjøkken, forskjellige deler på bilen, og alt sånn liksom. Er heller ikke ute etter det billigste, men noe som er bra, og holder seg bra :) Er vel mulig å høre med de på vallemyrene hva de anbefaler da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å leie en tepperenser er en glimrende idé for å gjøre ren bilen innvendig.:)

En dampvasker er utmerket for å rengjøre bad eller kjøkken - men har litt mer begrenset nytte for bruk i bil.

Før man kjøper en dampvasker, kan det være lurt å lese Kärchers brukertips - særlig punktene "bil", "møbler" og "tepper"::)

Rensing av tepper med damp er ikke dyptvirkende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...