Cyrus^^ Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Skulle fylle olje på 325'en idag, og på innsiden av oljepåfyllingslokket lå det noen klatter med hvit krem\gugge(dårlig beskrivelse?). Har også lagt merke til noe høyt forbruk av olje den siste tida. Rekner egentlig med at det er kjøleveske som har funnet veien til steder den ikke skal være, og dermed muligens ødelagt toppakning. Kan det være noe annet, eller er det bare å gå løs på toppakningsbytte?
Kimmit Racing Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 det hender at den kondenserer litt om det er lenge siden du har starta den eller bytta olje.eller hvilken type olje du bruker.det kan og være at stempel ringene dine begynner og bli slitne så den slipper gjennom en del bensin.men det er bare og følge med på røyken/vanntanken
Haug530D Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Typisk fenomen som skjer med mye småkjøring, kan også være tett veivhusventilasjon. Prøv å tørke av den gugga og ta deg en kjøretur å kjør bilen god og varm, når du kommer tilbake fra kjøreturen sjekker du oljelokket igjen. Ryker den mye? bruker den kjølevæske?
Cyrus^^ Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 Mja, den ryker en del, men vil ikke karakterisere det som mye. Ikke lagt merke til høyt kjølevæskeforbruk. Den har desverre blitt brukt til en del småkjøring og stått mye i ro iløpet av vinteren. Får ta meg en god tur med den imorgen.
Redlady Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Ja jeg oppdaget det samme i går på min og fikk selvfølgelig litt panikk... Men etter at alle som hadde sett på den fikk diskutert litt seg i mellom mener de det kan være kondens eller kanskje kommet litt bensin i oljen. Jeg byttet noen bensinslanger for bare noen uker tilbake etter at den hadde stått lenge, og mistenker at det er noe i forbinnelse med det som gjør at bensinen kan kommet gjennom... Jeg har heller ikke brukt bilen min til mye langkjøring så var litt godt å lese at det kan også være en årsak. Men har null tegn til at verken toppen eller pakkningen er gåen. Ikke røyker den, bruker ikke kjølveske, har aldri gått varm osv osv....
Haug530D Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Hadde sånn gugge i forgårs, kjørte en tur i går på ca 17 mil, var borte når jeg kom hjem igjen, er nok en del som opplever dette nå når det er så lave temperaturer som nå.
a.nilsen Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Kan ofte bli litt kondens som gjør dette ja. På 80 og 90 tall var Shell olja helt håpløs med det der. Er sikkert forskjell på forskjellige merker enda.. Hva kjører du på nå?
jørn_318i Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 det er rett å slett kondens inne i motoren, opstår veldig ofte viss en bare kjører småturer til butiken og motoren ikke oppnår en god driftstemp.
Haug530D Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Kan ofte bli litt kondens som gjør dette ja. På 80 og 90 tall var Shell olja helt håpløs med det der. Er sikkert forskjell på forskjellige merker enda.. Hva kjører du på nå? Hvis du tenker på meg så bruker jeg Mobil1, skal straks bytte olje og filter.
Cyrus^^ Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Skrevet Mars 4, 2009 Jeg bruker Castrol Magnatec 5-40, men har som sagt blitt en del småkjøring på under en mil så det kan helt klart være en faktor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå