Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjenner til M52B25 motoren, men han vil jo ha mer ut av sin.. da synes ikkje eg chip er så dumt. Men man kan jo ikkje forvente mirakler. Chippet min bil fordi nysgjerrigheten ble for stor.. å vite eksakt antall hk i min bil er ikke d viktigste for meg. Men eg er kjempe fornøyd med resultatet :D

Før: ved lavt turtall og 5 gir med pedal i bånn.. hmm drivstoff forbuk nåla flytter seg. Nå flytter bilen seg.

At bilen har fått en effekt økning er eg ganske sikker på..

Mye måtte du gi for Chippen da? hvor sitter orginal Chippene i E39 forressten?

Skrevet
Tror eg ga litt over 2000 for chippen. men d var i 05.. Chippen sitter i motorstyrings enheten, usikker hvor den er i e39..

Hvor er den på E34 da? Ecu'en du mener?

Skrevet

Ecu ja. På e34 ligger den under ett svart deksel v.side ved torpedovegg. sett fra motorrom forfra. kansje er d noe lignende på e39?

Skrevet

men hvis motoren får noen hester ekstra, og redusert forbruk så er det jo ikke dumt uansett? Såfremt det ikke sliter mye mer på motor/gir.. må man "chippe" girkassen også når man har automat? Når man chipper.. går det ann å endre karakterikken på motoren slik at man får mer moment på lavere turtall? kjørte Oslo/Bergen med den, og da var det mye nedgiring til 2. gir for å få nok power opp noen av tunellene:S på min m50b25 lå jeg helt greit i 3/4 gir i samme tuneller... nå skal det sies at det var diverse sensorfeil på bilen da, og at de nå er fikset (mekanikeren mente motoren ble betydlig sprekere). Så det kan jo være det bare var det som skulle til, og at bilen nå når jeg får den tilbake får det draget jeg ønsker=)

Skrevet

Merkelig, ligger på 4de giret hele Bømlafjordtunellen jeg, 80km/t og den er ganske drøy.

Dette med M50 manifold og portet gasspjeld, så dere som tror man mister noe særlig bunndrag med M50 manifold, kan jeg si at det merker man ikke noe særlig til.

Skrevet

Holdbarhet på motor burde gå greit. Chipping av automat kasse vet eg lite om. Kansje lurt å spandere en tlf samtale til trimchip. Det med karakteristikk er jo nettopp d at eg fekk bedre bunndrag. øker jo nm i tillegg. D med at forbruket går ned har eg ikkje merka noe til..

gi gjerne ein tilbakemelding om du chipper og hva du synes.

Lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...