danan Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Heisann! Kjøpte meg min første bil for omtrent 4mnd siden. Jeg har egentlig ikke brydd meg så voldsomt om bil tidligere, men etter nesten 1års leting så har interessen for bil vokst, valget fallt til slutt på en BMW 318 99mod. Jeg angrer ikke et sekund på valget (enn så lenge...). Av kuriositeter har den delskinn, sport eksos, angeleyes, xenon, senkesett, nye baklykter, hvite blinklys, carbon emblem bak... Ja, det var vel egentlig det meste . Alt jeg har kostet på den til nå er chrom griller, GPS og noen små reperasjoner. Jeg er ganske ny i bilverden (lappen for 3mnd siden) og trenger noen tips av litt mer erfarene bilnørder (ja, jeg sikter til dere) til hva jeg kan gjøre med bilen. Noe av det jeg har vurdert å investere/sløse bort penger på er nytt sterioanlegg, tuning (noe jeg mer eller mindre har bestemt meg for å gjøre), skjermer i nakkestøttene (evt, en skjerm i taket), nytt ratt (det som står på nå er veldig slitent) og et ryggekamera (bakoverkjøring er ikke bare bare). Sommerfelger har jeg fått med både 17' og 19' (sykt fete) på kjøpet, i tillegg til 15' på vinterdekkene. Har hørt det er et slit å kjøre rundt med 19' så tror jeg dessverre kommer til å gå for 17' i sommer, alle dekkene er slitt ut så gidder ikke kjøpe 2-sett med sommerdekker, derfor safer jeg med 17'. Så noen som har noen tips til hva som kan funke på bilen min? Har ikke noe budsjett eller noe sånt, men er ikke veldig klar for å bruke mange tusen (15+) på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 pent utganspungt det der, men vil tro 15lapper flyger fort vis du skal jøre alt det. men man kan jo ta ting over tid slik at det ikke virker som at pengene flyger. legg gjerne ut flere bilder, gjerne med sommer sko også. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Gratulerer med ny bil og velommen til forumet. Ser jo ut som du har fått deg et fint utgangspunkt der. Kan vel karakterisere meg som en bilnørd Så here goes; Jeg personlig ville ha droppet alle de 73 skjermene du har planer om i bilen og heller brukt pengene på noe annet. Skjermer i nakkestøttene? Du sitter vel skjeldent i baksetet uansett? Ang ryggekamera, bruk heller litt tid på å øve på rygging. Masse penger spart. Har prøvd ryggekamera i flere biler (X5, X6 og nye 7 serien), er bare noe tull, bruker det aldri! Du kan førøvrig få masse inspirasjon av å se gjennom tråder av lignede biler her på forumet. Link til min bil i signaturen også. Kjør på med 19".. Ikke noe stress med det! Kjører selv 19" med STIV bil og det går helt fint! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 En ny frontfanger kanskje? Løfter bilens utseende ganske mye synes jeg. Sote rutene? Og da var vi fort godt over 10k, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Driv3r Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Kjører med 19"" sjølv, og det er værdt det Eg har og ein E46 98 320, Det eg har gjort er å kjøpte 19"" felger og nye baklykter. Meir kjem ikkje eg til å gjere, uansett om det frister med ein mtech2 fanger med splittere framme Trenger ikkje å gjere so masse for å få bilen fin, men om du har penger so erkje M-styling noko å tvile på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danan Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2009 Herlig. Takk for gode og kjappe svar foreløbig. Flere bilder kommer etterhvert. 15 lapper blir litt smått ja? Hehe. Har penger men vil ikke tape så mye på den. Vil ikke ha noe månebil, men gjerne et litt mer "hissig" utseende . Søreng: 73 skjermer ja.. Hehe. Først tenkte jeg 2 nakkestøtter med integrerte skjermer, deretter kom jeg på det du sier der, jeg kommer jo aldri til å sette meg inn i baksete for å se på film, hehe. Ikke har jeg unger som kan ha nytte av det heller. Så derfor tenkte jeg heller en slik en "flip-down" greie i taket, men fant egentlig ingen "pene" løsninger så har gått litt borti i fra det. Synes ryggekamera høres ut som en genial ting jeg, men jeg har jo ryggesensor på bilen, så det burde vel egentlig holde i massevis når jeg tenker meg om. bad_ip: Frontfanger... Tja vet ikke helt. Nå spør jeg sikkert helt idiotisk, men må/bør man ha skikkelige skjørter og en bakfanger i tillegg til frontfangeren? Eller ser det fortsatt helhetlig ut med bare en frontfanger? (Jeg sa jeg var fersk!) Bakrutene er det en anelse soting på (vet ikke om det er sånn orginalt jeg eller om det er den forrige eieren som har gjort det). Hadde egentlig vært tøft med enda noen prosenter der. Driv3er: Det funker med 19" altså? I starten kjørte jeg med noen elendige dekker + noe annet smått som førte til at bilen sporet noe fælt, måtte sitte å små styre hele tiden, har fått fiksa det nå så nå går det hvertfall nogenlunde rett framover (bortsett fra når jeg svinger, hoho). Om det blir slik det var tidligere å kjøre med 19" så er det helt uaktuelt. Jeg har jo sinsykt lyst til å få på de største da... Får tenke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Driv3r Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Det sporer litt det gjer det, men kjem no ann på person til person, på korleis dei oppfatter kjøreopplevelsen med 19"". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivlund Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Velkommen til bimmers, og grattis med en fin bil. Ikke dårlig med en så fin bil når du kun har hatt lappen i 3mnd.. Ang felger så er det ikke noe å tenke på, må jo bare få på 19" til sommern Også bruker du di 17" til vinter seinere.. Har kjørt flere biler med 19" og det ser jeg ikke på som noe problem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Ang kun frontfanger så har jeg planer om å kjøpe en m3 fanger selv. Fikk høre at m-tech fangerene bygger litt lengre ned så det ville se litt teit ut. Men visst jeg kjøpte en m3 fanger som var laget til non-m3, altså en uorginal m3 fanger som er beregnet til å passe "vanlig" e46. Tror det skulle gå fint uten å kjøpe skjørt og bakfanger. Kanskje noen andre har noen innspill på det området der... evnt noen som har gjort det samme selv og vil poste noen bilder av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Jeg vil påstå at det funker med m3-fanger med vanlige skjørter og bakfanger. M3-skjørter og en annen bakfanger blir selvfølgelig enda finere, men det ser ikke rart ut med bare m3-fanger. Har det på 323n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 Det sporer litt det gjer det, men kjem no ann på person til person, på korleis dei oppfatter kjøreopplevelsen med 19"". Dette kommer også veldig mye ann på dekkene. Jeg kjører med 225/35R19 framme og 255/30R19 bak i Dunlop Sportmaxx og dette sporer ingenting. Kjørte før på Kuhmo og de sporet en del mer. Er jo ikke til å legge bak en busk heller, at du _bør_ har alle foringer og slikt i orden for at det ikke skal spore også. Så sier det igjen jeg som alle de andre, kjør på med 19" på sommeren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 du har jo angleeyes og alt, tenk når du får de 19"ene på.. da vil den nok se hissig ut:) eg har akkurat samme bil..bare litt anderledes blinklys og små dill.. jeg syntes de bilene ser tøff ut slik:) men seff alle har ikke samme mening:) jeg liker de ihvertfall noe lunne orginal, men at man kan se at det er gjort små plukk på de og litt sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danan Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2009 Noen bilder av felgene og interiøret. - På bilen står vinterhjula 15", lengst mot høyre sommerhjul 19" og til venstre sommerhjul med 17". 19" og 17". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Driv3r Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 Det sporer litt det gjer det, men kjem no ann på person til person, på korleis dei oppfatter kjøreopplevelsen med 19"". Dette kommer også veldig mye ann på dekkene. Jeg kjører med 225/35R19 framme og 255/30R19 bak i Dunlop Sportmaxx og dette sporer ingenting. Kjørte før på Kuhmo og de sporet en del mer. Er jo ikke til å legge bak en busk heller, at du _bør_ har alle foringer og slikt i orden for at det ikke skal spore også. Så sier det igjen jeg som alle de andre, kjør på med 19" på sommeren! Eg har 235/30R19 framme og 265/30R19 bak... Med Kumho dekk... so kan hende det er dekka som lager trøbbel ja , Men Erkje gale at eg må holde hardt i rattet, går fint å kjøre vanlig og bilen ligger tight i svinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danan Skrevet April 4, 2009 Forfatter Share Skrevet April 4, 2009 Satte på sommerhjula i dag for å se hvordan det ser ut (har bare hatt den med vinterhjula). Viser seg at om jeg skal kjøre 19" så må jeg ha spacers forann, heve senkinga bak og nye hjulmuttere. Så det blir nok 17", selv om den fikk en jævfli tøff rompe med de på 19. Fortsatt i tenkeboksen. - Med 17 forann og 19 bak. http://i39.tinypic.com/5pjdx.jpg - 265/30 profil. http://i39.tinypic.com/346l5hz.jpg - Med sommerbilen i bakrunn... hehe neida, hadde det bare vært så vel. Er Mustangen til fattern. http://i39.tinypic.com/2dkh09c.jpg http://i42.tinypic.com/293c3kw.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå