Gå til innhold

BMW E30 325i *project SKILTER*

Richirich
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis det ikke er traversforingene, så kan det hende at det er monteringssettet til brekket det er noe galt med.. Hadde noen fæle lyder bak på min gamle E36, og der var det fjærene som holder skoa sammen som hadde ryki.. Så de lå bak skiva og skranglet, så sikkert låst seg litt innimellom, hørte godt at det var noe rart når jeg snurra på hjulet oppå bukken hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis det ikke er traversforingene, så kan det hende at det er monteringssettet til brekket det er noe galt med.. Hadde noen fæle lyder bak på min gamle E36, og der var det fjærene som holder skoa sammen som hadde ryki.. Så de lå bak skiva og skranglet, så sikkert låst seg litt innimellom, hørte godt at det var noe rart når jeg snurra på hjulet oppå bukken hvertfall

vet ikke om jeg vil kalle det fæle lyder, men litt spesielt kanskje :P håper det ikke er noe kostbart hvertfall.. nå er jeg jo snart klar for skilter :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal kjøpe senterringer til felgene så de ikke flytter på seg når man kjører :P så kanskje lyden blir borte.. tenkte pokker ikke over at det kunne være noe sånt ..

vært på tur i dag, biltema, torshov, mekonomen ++.. handla nye relèer og sikringer, byggskum til plasten, avfetting til motorvask, haynes bok, frontsett (DLS), 5-kanals forsterker (A/D/S) + litt diverse småtteri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da relèene hadde tullete koblinger og jeg ikke gidder operere sikringsboksen drar jeg til BMW en tur i mårra.. i tillegg skal jeg få scanna lakken så jeg har en kode og gå etter :P begynte å legge opp kabler til stereo i kveld, blir nok litt prøving for å se om phono kablene tar til seg støy før interiør havner på plass igjen.. blinklysene begynte plutselig å fungere, wohoo :D

fått gjort litt i dag hvertfall, nå mangler det bare penger igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde problemer med dunkelyd på e28'en min jeg også.. ble myyye bedre når jeg bytta traversforingene. Ble enda "litt" bedre etter jeg bytta fjærer... nå er det nesten helt bort.. resterende "dunk" kan være forårsaket at demperne mine bak er slitne. Kan også være bakerste opphenget til diffen... på den er det ei gummiskive, den kan se hel ut, men når du demonterer opphenget kan du syne at den har løsnet..

bare et tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde problemer med dunkelyd på e28'en min jeg også.. ble myyye bedre når jeg bytta traversforingene. Ble enda "litt" bedre etter jeg bytta fjærer... nå er det nesten helt bort.. resterende "dunk" kan være forårsaket at demperne mine bak er slitne. Kan også være bakerste opphenget til diffen... på den er det ei gummiskive, den kan se hel ut, men når du demonterer opphenget kan du syne at den har løsnet..

bare et tips ;)

har ikke demontert en dritt bak da :P bare demper som er demontert der.. og byttet.. fikk med en senterring fra felg-importør, så skal se om den fungerer..

i dag har jeg vært på bmw, og fått feil relèer, skulle undersøke saken og ringe meg opp.. fått scanna lakken hos mekonomen, en GM farge faktisk :P også kjøpte jeg diverse smått til stereo, som forøvrig er kobla sånn halvveis opp, og lyd ble det.. fikk ikke testa om det var støy med motor på, så det får bli en annen dag, evt etterpå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag fikk jeg "tappen" til tuta, og det fungerte ! :D wohoo, jeg har tute igjen !! :P

en annen ting jeg lurer på er: ganske feit lilla ledning som går ut fra tenninga, hva gjør den? hos meg er det kobla en tynn ledning på der som går over til hjernen :P styrestrøm eller strøm ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stått litt stille nå.. broren til han jeg skrur hos har problemer med seat'en sin, så har fikla litt med den, samtidig som jeg har prøvd ut litt småtteri i det elektriske på min..

var meninga å få testa den senterringen i dag + smelle på gitter i bakfangern, men så var det plutselig avslutning for klassen + sammenkomst til nå, så ble dårlig med tid.. men kanskje det skjer noe over helga :P skattepenga skal vel komme snart også, og kroner = mer å styre med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gitter i bakfanger er på, montering av interiør påbegynt.. mangler hanskerom, deksler foran høyttalere og deksel over pedaler.. starta opp, også gnistra det i no ledninger under rattet :s og turtelleren fungerer ikke :( så må nok åpne litt igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene ble herlig =D Angrer litt på at jeg solgte dem nå som jeg har svart bil igjen =P

heheh :P er sinnsykt fornøyd med dem selv, selv om det skulle være 10x16 bak, og litt større foran :P fått solgt borbet jula forresten ?

Jeg solgte dem ja, syns ikke de kledde bilen min =/ hadde jo andre E30`n når jeg kjøpte dem av deg, de så mye bedre ut på den =D Synd egentlig, råe felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de hadde aldri kledd bilen min heller, så var forsåvidt greit for meg med noe annet :P har ikke veldig sansen for de egentlig, men de passer selvfølgelig noen biler :)

handla litt i dag, plast grunner, metall grunner, lakk, klarlakk, leather cleaner + leather cream, polish +++ :D

stikker ut å gjør reint skinnet etterpå, og kremen på over natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og selvfølgelig må jeg koble om koblinger til lysa foran.. ene frontlyset lyser som parklys OG kjørelys :s når tenninga er av og jeg drar ut lys-knotten ett hakk, så skal lys i instrumenter osv komme på, sammen med parklys..? men neida, her kommer instrumentlys + venstre kjørelys på.. klart det skal være noe jall overalt -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...