Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sykt stram, at det må være noe jeg kan løsne på?

noen som kan forklare hvordan jeg får på plass reima?

og evt. ett bilde av hvordan reima skal gå?

Skrevet

det er vanlig å løsne på dynamoen, den har en justeringskinne;) men det kan jo være du mener en annen reim, men det har du ikke informert om.

Skrevet

hehe, beklager, var lit trøtt når jeg la inn dette, er en m50b20, er reima i framkant av motor, så det er dynamo man må løsne på? noen som vet banen på reima?

Skrevet

er ikke så vanskelikt å se :) du løsner muttern bak på skinnen til dynamoen..så tar du og "skrur" dynamoen ned over..den bøjer seg og reima løsner :)

GiljeN

Skrevet
eller slik :) jeg jo lettere da :) tar bare fast nøkkelen på det svarte lille hjulet "under"? dynamoen å vri mot vifta :)

?

8985.gif

NR 8 på det bilde her er strammeren, denne kan du benne opp med en grov skrutrekker f.eks.

Den er jævlig stram!

Skrevet

Kan også dra remma mot venstre når du ser mot motoren, dersom du er sterk :P , hehe, når du har dradd den langt nok, vipper du strammeren over i en hvile posisjon og remma kan taes av og på, uten problem, når remma er på igjen vipper du den bare tilbake og alt er good to go, men du skal dra ganske hardt til altså, er ett jævlig spenn i den strammeren.

• 1 month later...
Skrevet
hmm, ser ikke sånn ut på min bil. Har bare et hjul som strammer når du vrir på det.

Stemmer det. Fra 9/94 (i følge GS bildeler) skal du ha mekanisk strammer, og der er det bare ett hjul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...