Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tusen takk for svar!

Jeg ringte på bilen nå nettopp. Han sa den var veldig pen. Skal dra og se på den senere, tenkte jeg skulle ta en naf-test ja. Er firma som selger den så jeg får vel kanskje en eller annen form for bruktbilgaranti.

Felger og senking var godkjent i vognkortet.

Beklager at vi sporer litt av i tråden din her :)

Andre ting du kan sjekke er eventuelle vibrasjoner i bilen under kjøring/bremsing. Ellers kan du jo også lese på begagnatguiden på autopower.se Der står har de fått med det meste av problemer med e39.

La oss få vite hvordan det går :)

Skrevet

syns nu selv bare me M52 så ut som MYE jobb. spess før en som ikke har vært der på motorn å fikla selv før.'

brukte bare 1,5 tima. DIY står det tar 6 tima. og mekanikere 4 tima. Greit det er hele settet. men må du ikke av me alt bare før å bytte O-ringen?

Skrevet
Dette stod på beisansys sine sider om symptomer.

Overall loss of torque and power, particularly in the lower RPM range, < 3k. Bogging then surging at 3k RPM. Engine hesitations in the lower RPM range, < 3k. Louder idle and intermittent idle RPM hiccups. Difficult takeoffs.

Høres ut som min bil dette :)

Ser de også skriver at man må bytte "piston Teflon seal ring". Følger denne med i rep-kitet, eller må den kjøpes andre steder?

En felles mekkekveld/dag i Bergen med noen som er litt mer dreven på skruing en meg, hadde vært OK :D

Ingen av våre biler har symptomene egentlig, men hadde ikke blitt overrasket hvis det manglet noe bunndrag i 520'en..

En mekkekveld i Bergen der noen som har verktøy for å låse registerkjedet stiller opp hadde vært greit! 8)

Skrevet
Tusen takk for svar!

Jeg ringte på bilen nå nettopp. Han sa den var veldig pen. Skal dra og se på den senere, tenkte jeg skulle ta en naf-test ja. Er firma som selger den så jeg får vel kanskje en eller annen form for bruktbilgaranti.

Felger og senking var godkjent i vognkortet.

Beklager at vi sporer litt av i tråden din her :)

Andre ting du kan sjekke er eventuelle vibrasjoner i bilen under kjøring/bremsing. Ellers kan du jo også lese på begagnatguiden på autopower.se Der står har de fått med det meste av problemer med e39.

La oss få vite hvordan det går :)

Ja, det var litt vibrasjoner i den. Sa ifra om det, itillegg ba jeg dem sjekke demperne for den gynga fælt. Han sa det var nye dempere, men det tviler jeg på. Ellers var bilen veldig hel og pen. Var å prøvekjørte den igår. Men fyttirakkern! De går virkelig dårlig.. Nå er jeg vandt med en A3 1.8t, er ikke noe ferarri, men går mye bedre.

Jeg er litt i tvil. Skal tilbake til skolen om et halvt år ca. så lurer om jeg skal handle meg en litt billigere bil i 50 000kroners klassen eller 100 000kr.

Skrevet

Regner med bilen har stått en del i det siste?

E39 er ganske følsom for dekk som har blitt urunde etter at bilen har stått noen dager, og under oppbremsing kan det bare være snakk om rust på skivene, så det er viktig å kjøre mer enn en km og ta et par skikkelige oppbremsinger for å kunne utelukke dette.

Ingen racerbil, men går den skikkelig dårlig kan det være nevnte pakninger.

Skrevet

Ja, det var litt vibrasjoner i den. Sa ifra om det, itillegg ba jeg dem sjekke demperne for den gynga fælt. Han sa det var nye dempere, men det tviler jeg på. Ellers var bilen veldig hel og pen. Var å prøvekjørte den igår. Men fyttirakkern! De går virkelig dårlig.. Nå er jeg vandt med en A3 1.8t, er ikke noe ferarri, men går mye bedre.

Jeg er litt i tvil. Skal tilbake til skolen om et halvt år ca. så lurer om jeg skal handle meg en litt billigere bil i 50 000kroners klassen eller 100 000kr.

Vibrasjoner kan være mange ting. Urunde dekk som Hansh skriver kan være en ting. Ville også fått sjekket balansering av hjul før man eventuelt begir seg i kast med andre mulig feil.

Var det piggfrie dekk i orginaldimensjoner på bilen? En del av de piggfrie dekkene er så myke at bilen ikke blir til å kjenne igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...