Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Studentavisen INSIDE, som er riksdekkende for BI og universiteter, har satt av mellom 5000 og 10 000 til å kjøpe reportasjebil. Vi har ikke så mange krav til bilen, men den bør være eu godkjent og ikke direkte helsefarlig å bruke. Skal bruke til reportasjer på tvers av Norge i sommer.

Mulig litt ambisiøst å håpe på en BMW, men er jo blodentusiast da, og vil helst skrive fra en Bimmer.

Noen som har noen tips, ideer eller biler til salgs?

Skrevet

E34 er en utmerket bil, men hvor holdbar er egentlig en BMW som koster lommerusk?

jeg holder fremdeles en knapp på W123 eller W124. en god gammel 300D må da være en relativt bombesikker bil?

Skrevet

Har man kunnskaper til å kunne vedlikeholde dem er det ingen fare. Men man må regne med noen timer med skruing på en gammel BMW.

Skrevet

Hva slags skruing er det eventuelt snakk om? Ikke noe store greier som krever sære spesialverktøy osv? Min antagelse har hele tiden vært at M30 motoren er en motor det er lurt å ha pga holdbarhet og simpelt design. Stemmer det?

Skrevet
Har en e34 jeg skrur på selv. Så skal klare en del, men noe motorbytte vil jeg jo helst unngå:P

Kunne blitt en flott utfordring det da :wink:

Skrevet

BI gutta i Nydalen er jo ikke akkurat kjent for å være skitten under neglene. Tror jeg var unntaket når jeg gikk der i fjor :lol: Ser ut som du er det i år ;)

Skrevet
Hva slags skruing er det eventuelt snakk om? Ikke noe store greier som krever sære spesialverktøy osv? Min antagelse har hele tiden vært at M30 motoren er en motor det er lurt å ha pga holdbarhet og simpelt design. Stemmer det?

Det er umulig å si, men det er alltid noe på en gammel BMW. Men så lenge bilen funker, og kjører fra A til B uten problemer burde det gå fint. Men at det plutselig kan sprekke en radiatorslange, vannpumpa går, en eller annen foring i understell går, eksosen ruster i filler og må sveises/repareres, bremser som henger seg etc.. småting er det alltid noe av.

Mitt tips er å kjøpe en så lite motorisert BMW som mulig, for sjansen for at noen ungdommer har hatt den er mindre, og kanskje i noe bedre teknisk stand, og er kjørt mindre.

M30 er en grei motor, og kan sammenliknes med M20. En kjempeenkel motor å skru på, finnes vel knapt noen utfordringer når det kommer til vedlikeholdsskruing, untatt dårlig plass. Men den slurper ganske mye for å være 'studentbil'. Alt av gammel BMW er det også mye brukte reservedeler til, bare ta en kikk på kjøp/salg sidene her på bimmers.

Men jeg sier igjen, å kjøpe en brukt gammel BMW resulterer ofte i skruing av noe slag.. For den pengesummen dere vil legge i får dere neppe nevneverdig (mye) mer "fahrfreude", enn hos andre..

Skrevet

hehe!

Bilen skal ikke være i lang og tro tjeneste, men overleve sommeren forhåpentligvis. Kan en del skruing, så er ikke veldig bekymret. Bilen må gjerne så litt herpa ut. Viktigste er at bremser funker, at ikke den går varm og at det ikke er slærk i styring osv. Dette er jo ikke ment som en drømmebil, men som en morsom turbil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...