Gå til innhold

valg av senkesett.

jonr-
 Share

Anbefalte innlegg

Må bare spør iom at jeg har lite peiling på senkesett..

Jeeg ser etter senkesett til bilen min. ( e46 m4)

har igrunn kun 1 kriterie:

- bilen må gå an å heise opp for vintersesongen.

jeg bruker bilen daglig. den blir også brukt på vinter (sålenge det er akseptabelt vinterføre).

den blir sikkert kjørt på bane kanskje 1-3 ganger pr.år.

( det er vel nettopp pga banekjøring man skulle hatt et skikkelig bra senkesett? )

min kjørestil er vel medium+ agressiv.

Jeg putter gjerne full gass i 2.gir. og elsker å få litt sleng:P

(etter det jeg har forstått, så vil bilen enda lettere ut med rompa om man senker og stiver opp ? )

Hva ville dere anbefalt meg? Jeg har fått pris på ca 18-19 på det pss10 senkesettet. + at en bekjent sjekker opp litt kw til innkjøpspris. tipper det er snakk om kw variant 3. (det blir da vesentlig billigere)

men- iom at jeg også bruker bil på vinter, så vet jeg ikke?

Og jeg syns bilen er helt ok stiv nok fra før, så om den "trenger" et senkesett til 18tusen er jeg ikke sikker på..

For å være helt ærlig, så hadde jeg nok ikke merket forskjellen på et billig sett til 9000,- eller det bilstein sitt til 18-23tusen. .

Hva mener dere? Har dere noen andre alternativer, så legg veldig gjerne opp link, pris ,osv. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men å heise bilen opp for vinteren er kun et behov dersom du skal ha den latterlig lav om sommeren eller bor virkelig vanskelig til.

Ut i fra det du skriver hadde jeg valgt et av de billigere høydejusterbare settene uten demperjustering. Sparer penger, og mindre sjanse for at du roter deg bort med demperinnstillinger. KW sine skal være godt rustbeskyttet, så det er nok ikke et dumt valg på en bil som også brukes om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så herlige svar!

hehe.

dere 3 sparte meg nok for en god del tusenlapper nå;)

Er muligens som jeg tenkte det selv. Jeg trenger strengt tatt ikke et senkesett av det kaliberet. I allefall ikke til mitt bruk.

FK kønigsport altså...

flere som har erfaringer med dette?

evt. kom gjerne med link til andre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt rundt og kommet fram til at KW V2 hadde vært perfekt for meg. Hørt mye bra om det. Tror jeg kommer til å kjøpe det. Koster en del mindre enn KW V3, noe som jeg tror ikke er nødvendig for mindre avanserte.

Når du senker bilen så ligger bilen bedre på veien, og styringa blir mye bedre, men når det først slipper så skjer det mye fortere. Med vanlig understell så vil bilen krenge mye mer før det skjer, og du får forvarsel tidligere. På vått vil det også slippe bråere pga det blir mer "press" på dekkene istedetfor at fjernene gir etter.

Men jeg er usikker på hvem som slipper først gjennom samme sving i samme hastighet. Har ingen erfaring med så hard kjøring eller med veldig senka bil.

En vesentlig ulempe med for stivt oppsett kan være når du kjører på humpete vei, så kan bilen miste grep pga den ikke justerer seg etter underflaten nok eller fort nok.

Jeg skylder deg en PM, kommer sikkert i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bytte den gamle sjiten min pga slitasje, og tenkte faktisk på å kjøpe dette (det billigste jeg har funnet :D)

https://www.koed.no/2.2.asp?billede=383 ... 42532&nr=1

"Gevindundervogne (= kompl. senkesett) (FK) AK

Om noen har erfaringer, så er det bare å shoute ut :D

Hehe ingen som har erfaring med det sette der ser det ut som. Skal gå for det jeg også. funka greit sikkert.

Jonr- : Hadde jeg vært deg hadde ikke jeg gått for et billig senkesett akkurat, du har jo en M3, gå for bilstein justerbart eller KW2 eller 3 kansje. Disse er noe av det beste du får ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ingen som har erfaring med det sette der ser det ut som. Skal gå for det jeg også. funka greit sikkert.

Jonr- : Hadde jeg vært deg hadde ikke jeg gått for et billig senkesett akkurat, du har jo en M3, gå for bilstein justerbart eller KW2 eller 3 kansje. Disse er noe av det beste du får ihvertfall.

M3 i seg selv er jo slettes ingen grunn til å kjøpe det dyreste senkesettet på markedet.

Hvis du ikke regelrett bor på en bane så tror jeg nok de fleste justerbare senkesettene til halvparten av prisen på KW3 vil duge mer enn nok til sitt bruk.

Pointless å kjøpe en Ferrari hvis den skal stå i garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, men jeg tror f.eks KW V3 koster mye pga ekstra innstillingsmuligheter. V2 vil nok være enklere og sikkert like bra selvom den er en del billigere. Hadde aldri giddet å sette på noe ukjent eller mindre anerkjent merke bare for å spare noen tusen når en først legger så mye penger i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser jeg. Men det jeg mente var at det er relativt få som trenger så mange justeringsmuligeter som akkurat dét settet har. Men klart, det er jo kjipt hvis man skulle angre i ettertid.

Jeg mener bruksområdet spiller en rolle i hvilket sett man kan/burde velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...