Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste grunnen til at jeg selv skulle valgt V3 måtte være i tilfelle jeg fikk kunskap i etterkant og ble veldig interessert i å justere senere.

Tviler. Jeg regner med jeg skal satse på V2. Men jeg vet ikke om det finnes noen ulemper ved å ha V3 istedetfor selvom det er overkill. Si hvis man fikk spesielt bra pris på akkurat den.

Skrevet

Ja, det var derfor jeg nevnte det med å angre i ettertid. Hvis man faktisk blir så hekta at V2 setter en begrensning ifh til V3 så er det jo synd :)

..men Jon, kjøp det dyreste og beste du! Penger er papir ;)

Skrevet
Jeg har sett litt rundt og kommet fram til at KW V2 hadde vært perfekt for meg. Hørt mye bra om det. Tror jeg kommer til å kjøpe det. Koster en del mindre enn KW V3, noe som jeg tror ikke er nødvendig for mindre avanserte.

Når du senker bilen så ligger bilen bedre på veien, og styringa blir mye bedre, men når det først slipper så skjer det mye fortere. Med vanlig understell så vil bilen krenge mye mer før det skjer, og du får forvarsel tidligere. På vått vil det også slippe bråere pga det blir mer "press" på dekkene istedetfor at fjernene gir etter.

Men jeg er usikker på hvem som slipper først gjennom samme sving i samme hastighet. Har ingen erfaring med så hard kjøring eller med veldig senka bil.

En vesentlig ulempe med for stivt oppsett kan være når du kjører på humpete vei, så kan bilen miste grep pga den ikke justerer seg etter underflaten nok eller fort nok.

Jeg skylder deg en PM, kommer sikkert i morgen.

hehe. drit i den du:P fant ut av det.

ja, kw 2.. jeg ble interessert i det. mulig vi har ganske likt bruk av bil? sånn oppfatter jeg det hvertfall.

Skrevet

Jeg tar meg ofte en runde og kruser rundt. Hører på lyden, lar bilen bli ordentlig varm, gjør et lite raid hvor jeg lager masse bråk, kjører forbi noen biler, også kjøler jeg den ned igjen. Liker ikke å herje og slenge, launche og spinne :) Hadde sikkert vært gøy, men.

Jeg kjører også veldig pent i svinger. Føler aldri jeg får pressa bilen noe som helst, fordi farten likevel er såpass stor, så jeg er redd for å dra av veien selvom det ikke føles som at grepet er i nærheten av å gi slipp hvis du skjønner.

Skrevet

til sladjan, torek :)

joda, jeg er veldig enig i det dere sier, men jeg heller mye mer på hva morteym sier. Sålenge kw2 ikke gjør bilen dårligere enn den er originalt, så er det en forbedring. Og er denne forbedringen tilfredstillende da jeg tar en koselig tur på e6, kanskje sladder litt i krabbefeltet, og noen par tre turer på banekjøring, ja da er det mer enn bra nok for meg.

jeg er nemlig ganske sikker på at jeg aldri i livet ville kjenne forskjellen på f eks. kw 2 og pss10. Ikke utifra mitt bruk da velogmerke.

Hadde jeg dratt ting ut med ESS sin verste kompressor, de råeste slicksene, ribba litt interiør, målere i tak og golv, supersprint race eksos med grenrør og hele pakka , etc osv etc osv.

så da.... ja, da hadde nok et bilstein pss10 til 24 000,- kr vært det riktige for bilen. Da er jo det mer på lik linje med alt anna.

...selv om jeg ærlig talt har vært litt inne på tanken. men så kom plutselig tanken på et mulig scenario: at jeg krasjer, bildritsynet finner kompressor, dette likte ikke forsikringsselskapet, politiet likte det heller ikke.

snipp snapp snute, så var jeg ute.

nei. jeg tør rett og slett ikke. og ikke f. om jeg betaler med smil rundt munnen for x antall hester jeg har trimmet bilen. ting er dyrt nok fra før.

nå datt jeg litt ut her...

jeg må dog ta forbehold her.. Jeg har ikke sjekket ut KW 2 settet enda.. skal se mer på det i morgen tenkte jeg, men går utifra at det ikke er noe lada-svada ettersom morteym vurderer det.

Ting må stå i stil til hvordan jeg ser for meg bilen skal bli/være.

Nemlig en dagligdags kosebil.

eller... ? :)

Skrevet

Ja, jeg har fått bra inntrykk av KW ihvertfall, det er også anerkjent og populært merke, også til M3 E46.

Jeg har skrevet med en som satt på KW3 på sin M3 CSL. Han ble imponert over forbedringen av handling, styreresponsen. Det er gode nyheter for meg ettersom jeg har CSL understell, som i seg selv er merkbart bedre enn standard M3 fra før.

Han justerte ganske lavt og hardt, men innenfor produsentens anbefaling, og da mente han at på humpete vei så var det tendens til å miste veigrep som jeg snakket om, noe som ikke var bra, og at oppsettet ikke dempet så bra på ujevnheter i veien (komfort). På bane, la han til, at oppsettet nok vil vært optimalt. Det er altså forskjell på bruksområdet.

For meg er det viktig at komforten skal bevares mest mulig. Det tror jeg også har med prisen å gjøre. Har jo allerede 20" og ganske stiv bil. Men jeg synes bilen er for myk i forhold til min "drømmebil". Jeg vil ha en rå følelse av mer go-cart følelse. En presis styring og ikke noe bodyroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...