316 Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Utrolig mye biltyveri og forsøk på biltyveri i Hedmark om dagen... Natt til onsdag var det innbrudd i et par biler i Elverum. Hva som ble stjålet vet jeg ikke, men surt er det. Det har også vært innbrudd, og et par biler har blitt stjålet på Hamar i det siste. Onsdag natt observerte jeg en rød pickup med treplan, og søkelys på taket kjørende huset der jeg bor... Onsdag morgen rygget den samme bilen inn i innkjøringa der jeg bor, men forsvant fort da fattern oppdaget han. Jeg vet ikke hva han hadde tenkt å gjøre her, men kan bare forestille meg det! Bilen min står veldig utsatt til selv om den står inne på privat grunn., Heretter skal den parkeres klint inn til garasjen. Ikke sett igjen bilen din ute, og parker den så nære husveggen som mulig... Det er mye dritt om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MatsBuer Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 var det norske skilter på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2009 Det så han ikke... Var i hvertfall en helt spesiell pickup, så det skal ikke være vanskelig å kjenne igjen med treplan og søkelys på taket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Skal være obs på dem. Ser jeg en sånn bil skal jeg henge meg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 ok. nå får ikke jeg sove i natt. helvettes tyver... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ullsokken Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Begynte selv å lure i natt da bikja på nabogården som er likeved her begynte bjeffe som gal. Gikk ut for å sjekke bilene. Jeg har tatt krav på den innerste plassen på parkeringen uansett om den er vanskeligs å rygge til. Du burde passe på skikkelig om han rygget inn i gården, det er en del av sånne såkaldt bestilte tyverier av biler og kan jo hende han prøver seg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Bor man på utsette plasser burde man ha en årntlig vakt bikkje Hadde jeg bodd i by, hatt en bra bil ståendes ute hadde jeg skaffet meg en tvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2009 Verre å bo på bygda, tror jeg... Det er vel det som er en utsatt plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Bor på bygda jeg, å her omkring sjer det innbrudd i bil maks 1-2 ganger i året Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Verre å bo på bygda, tror jeg... Det er vel det som er en utsatt plass. Fordelen med bygdelandet, er at man lettere legger merke til når fremmede dukker opp og lusker omkring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Bor på bygda jeg, å her omkring sjer det innbrudd i bil maks 1-2 ganger i året Flaks! Her nede skjer det 1-2 biltyveri i uka. En kommune med knapt 3500 innbyggere. Men masse utenlands pakk som raver opp og ned distriktet her. Fint det har blitt billig med alarmsystemer, og spesielt bevegelses og trykksensorer. Beste dere med litt eldre biler kan gjøre er å lage en MASSE ekstraproblemer for tyvene. De smarteste kommer seg unna alarmsystemene. En killswitch bryter på bensinpumpa er sykt effektivt. Rive ut kontakten til motor ECU (om bilen skal stå parkert flere dager), nappe av plugghetta og legge den forsiktig oppå igjen. Eller gjøre kort prosess, og ta med dere rattet og bensinpumperelet. Finnes mange bra løsninger, bare man gidder å bruke en time eller to på smarte, men veldig effektive løsninger. Du skal ha god peil på BMW for å vite hvor ECUn sitter. Ta en kikk på freakfoum.nu, der får dere god innsikt i hva slags nivå som venter dere. Her diskuterer dophuene seg imellom hvordan man tyvkobler biler, E30 er også nevnt flere ganger der. http://www.freakforum.nu/forum/showthre ... ht=BMW+E30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 da vi først er inne på det. hvor vanskelig/lett er det for noen midde + drevne biltyver å stjele en e46 bmw? noen som har ca peil på dette? jeg tror jeg har bevegelsessensor hvertfall... og såklart startsperre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 jeg blir sjokkert at det sitter nerder/ tyver på et forum og diskuterer slikt. Det er vel rett og slett ulovlig, og kan bli brukt mot deg i en evt rettsak, der du har nick/ip adresser til folka som feks har sagt til deg hvordan man tjuvkobler en e30.. hva faen er det med sånne folk. Jeg synes at det er fint at det ikke er lov å stille/svare på sånne spm her på forumet. Og enda en ting jeg ikke skjønner, er hvorfor folk absolutt ikke klarer å la andres ting være i fred. Personlig har jeg balltre, kniv, og det som værre er rett ved senga, og vinduet mot gården åpent, i tilfelle noen skulle finne på å stjele min bil. Greit, den er ikke verdt all verdens med penger, men det er den bilen jeg har til disposisjon, og den bilen har jeg veldig stor nytte/glede av å kjøre, så jeg synes jævlig synd på evt tyver som prøver seg på min bil, når jeg våkner og finner ut at noen står der å bryter seg inn i bimmern min.. Enkel regel. Er det ikke ditt, ligg unna. Eller jeg kan referere til Den Gylne Regel. Gjør mot andre slik du vil at andre skal gjøre mot deg. veldig grei regel å huske på selv om man ikke er religiøs etc. Jeg vil hvertfall gjøre alt i min makt for å gjøre vedkommne som kødder med bilen min så bevegelseshemmet som mulig Selv om det er en gammel drittbil i manges øyne.. Det er ikke det for meg!!! God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Mars 13, 2009 Share Skrevet Mars 13, 2009 hørte om en som skulle til jobb om morran, og da var bilen vekk. en e36 touring. han ringte til politiet og sa at bilen var vekk, så fikk han spredd et lite rykte på "svartebørsen" at han trengte en bra mellomstor stasjonsvogn. etter en liten stund fikk han napp, det var en som hadde en strøken e36 touring tilsalgs billig som matchet beskrivelsen av hans bil. dermed dro han for å "kjøpe" den. når han møtte opp, og fikk bekreftet at dette var bilen han ble frastjålet et par dager i forveien endte det med at han tok med seg bilen hjem, og tyven sto igjen med 10 knekte fingre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Mars 13, 2009 Share Skrevet Mars 13, 2009 hørte om en som skulle til jobb om morran, og da var bilen vekk. en e36 touring. han ringte til politiet og sa at bilen var vekk, så fikk han spredd et lite rykte på "svartebørsen" at han trengte en bra mellomstor stasjonsvogn. etter en liten stund fikk han napp, det var en som hadde en strøken e36 touring tilsalgs billig som matchet beskrivelsen av hans bil. dermed dro han for å "kjøpe" den. når han møtte opp, og fikk bekreftet at dette var bilen han ble frastjålet et par dager i forveien endte det med at han tok med seg bilen hjem, og tyven sto igjen med 10 knekte fingre. herlig. sånne historier liker vi hvordan knakk han fingra på karn da? et slags judo grep da de skulle håndhilse hverandre adjø? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå