gjeewaytee Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 kjører ofte med park lys og grøftelys på og innimellom på dårlig opplyste partier på kveldstid så har jeg vridd om til kjørelys. da har lysene stått nedover og etter 2 sek justerer de seg opp. nå virker ikke dette lengre lekkasje i vakumslanger eller sikring kanskje? er forresten 2002 org xenon lykter det er snakk om
nimitz Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 Sikringer er vel det første som du bør sjekke. Trur lyktene på din bil blir justert elektrisk?!?
-Vegard- Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 de blir justert elektrisk. det sitter en liten føler på bærearmene foran og bak på høyre side. sjekk om en av disser har knekt.
gjeewaytee Skrevet Mars 14, 2009 Forfatter Skrevet Mars 14, 2009 ok. får sjekke det imåro, men åssen ser den følerer ut. hva skal jeg se etter? kan den føleren ha noe med parksensoren å gjøre og for den virker heller ikke. det bare blinker på knappen og ingen lyd. kommer av og til en hel tone
hillmar Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 ser sånn ut... http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/11196.gif
gjeewaytee Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 tror kanskje følerne virker for når jeg slår på hovedlysene etter å ha startet bilen så går lyset litt ned og rett etter går de opp igjen. litt lengre opp enn der de står i det øyeblikket jeg starter bilen, men de lyser ganske så rett ned. ser det er en hvit skru-sak som passer til en umbrako-nøkkel og litt lengre nedi til et stjerneskrujern. er disse noe å skru på eller bør jeg ikke røre de?
gjeewaytee Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 jeg skrudde litt jeg på de skruene og fikk hevet opp en god del, men ser ikke ut som at sensorene virker allikevel . ikke når jeg kjøre hvertfall. kun ved oppstart
Haug530D Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 jeg skrudde litt jeg på de skruene og fikk hevet opp en god del, men ser ikke ut som at sensorene virker allikevel . ikke når jeg kjøre hvertfall. kun ved oppstart Må ikke fikle med nivåsensoren, den skal stå sånn som den står, den skal stå på skrått i forhold til en bolt og det skal være 7cm i fra senter av bolten eller noe, ikke så godt forklart men skal se om jeg finner tegninger på det. Har nemlig installert en sånn nivåsensor på bilen min. Var 116mm, vet ikke helt hvor jeg fikk 7cm fra men men Se på side 11 her: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Hell ... f/halo.pdf
gjeewaytee Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 har ikke fiklet med sensorene. bare fiklet oppi motorrommet på noen skruer der man manuelt kan justere, men takk for linken. kjekt å ha
Tore Diesel Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 PDC feilen som du får opp, vil jeg tro ikke har noe med feilen på lyktene dine å gjøre. Er nok en eller flere parksensorer som har tatt kveld. Enkleste måten å finne ut dette på, er å aktivere PDC'n med å trykke på knappen, for så å gå ut av bilen og legge øret inntil hver enkelt sensor. Da skal du høre en tikkelyd på samtlige som er ok. Dersom du finner en eller flere som er helt stille, eller tikker vesentlig lavere enn de andre, så har du synderen. Diagnose skal ikke være nødvendig, men bakdelen er at hver sensor koster en tusenlapp. Var vel ikke dette som var hovedtemaet i tråden din, men slenger nå inn ett tips likevel
gjeewaytee Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 takker for svaret ang PDC-en Tore Diesel. jeg husker det va voldsomt knattrelyd rett etter jeg fikk bilen, men har glemt å tenke på det. skal ut å sjekke med en gang hehe
gjeewaytee Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 de bak klikket mye høyere enn fremme, men den sensoren helt til høyre fremme i kjøreretningen var det ikke mye knittrelyd i . såvidt jeg kunne høre noe. går det ikke an å demontere de og fikse de. rengjøring evt lodde osv?
Tore Diesel Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 de bak klikket mye høyere enn fremme, men den sensoren helt til høyre fremme i kjøreretningen var det ikke mye knittrelyd i . såvidt jeg kunne høre noe.går det ikke an å demontere de og fikse de. rengjøring evt lodde osv? Det skal jeg ikke si for sikkert, men jeg tror ikke det. Ikke hørt om noen som har gjort det ennå hvertfall.
gjeewaytee Skrevet April 3, 2009 Forfatter Skrevet April 3, 2009 det var føleren fremme som var gåen ang den automatiske høydejusteringen
raytech76 Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Hvordan fant du ut at det var føleren fram som var gåen? Har samme symptomer som du hadde på lysene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå