Glennski Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Så det dere mener er at jeg kan kjøre med det en liten stund til? uten at det blir noen større skader? Får må i så fall vente til jeg får penger før jeg kan fikse dette. Men syns det er litt rart at den noen ganger ikke lyser som f.eks da jeg reiste fra jobb i stad så kjørte jeg hjem, er ca 6-7 km og så reiste jeg til dama og det er litt over 2 mil, men da lyste ikke den abs lampa i det hele tatt så er det mulig det kanskje bare er dårlig kontakt eller tar jeg helt feil? Eneste som blir et problem er at du mister ABS'en når lampa lyser. Kan jo være litt dumt, hvis det er glatt og du må bremse hardt. Ikke vet jeg om du får noe på forsikringa heller, dersom det skulle skje en ulykke grunnet at du ikke har bilen iorden.
morteym Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Så det dere mener er at jeg kan kjøre med det en liten stund til? uten at det blir noen større skader? Får må i så fall vente til jeg får penger før jeg kan fikse dette. Men syns det er litt rart at den noen ganger ikke lyser som f.eks da jeg reiste fra jobb i stad så kjørte jeg hjem, er ca 6-7 km og så reiste jeg til dama og det er litt over 2 mil, men da lyste ikke den abs lampa i det hele tatt så er det mulig det kanskje bare er dårlig kontakt eller tar jeg helt feil? Det er pga det er dårlig kontakt et sted slik at den virker innimellom. Bytt sensoren så fort du har mulighet, blir slike småting værende for lenge så har de en tendens til å bli utsatt og utsatt. Det er ganske stor forskjell på bremseegenskapene med og uten abs! Spesielt på våt asfalt. - Går nok ikke an å få problemer med forsikringen da en sensor kan gå når som helst, spesielt i en krasj vil jeg tro.
CaS Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Skrevet Mars 18, 2009 Ja men skal jeg få orden på det så fort jeg har penger, men er det noen som veit om det er en stor jobb? jeg har kanskje mulighet til å fikse det på bilia siden jeg jobber der som utplasseringselev og får jo sikkert hjelp av de, men er greit å vite litt på forhånd om det å så kanskje jeg kan fikse det selv.
Skands1 Skrevet Mars 18, 2009 Skrevet Mars 18, 2009 Kopiert hva Tommy her på forumet erfarte med sin E30 M3 og et lite ABS problem: Da jeg hentet bilen, så lyste ABS lyset, og ABS'en virket ikke. Etter noen tips, kom jeg frem til at det kunne være et relé til ABS'en som var defekt. Fant relé som sitter montert oppe på ABS styreenheten, åpnet det, å fant en liten "kabel" som var brendt av, så 1 min med loddebolten, monterte sammen, og vips så var ABS tilbake, og alt i orden.
CaS Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 ok, takk for alle svar, det var til stor nytte, sakl få sjekket dette til uken: D Får sjekke da om det kanskje er et relè som er ødlagt eller om det er en føler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå