Haug530D Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Er det mye som må byttes over da? Ser ut som følgende er likt Understell, bremser og gir Gasspjeld og innsugsmanifold Innsprøytingsdyser Bunnpanne Og det som jeg har funnet ut som er ulikt til nå: Mellom aksel og kardang Clutch Eksos? Tenker da på samme årsmodell, altså med M52 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarnli Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 innbiller meg at bunnpanna er større på 528 motorn. så det er problem med plassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Sålenge det er enkel vanos på begge så skal det gå å bare slenge maskina rett over har jeg hørt... samme nett osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 innbiller meg at bunnpanna er større på 528 motorn. så det er problem med plassen. Problemer med plassen? Er jo fra samme bil, så skjønner ikke hvordan du får dette til å gå opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 innbiller meg at bunnpanna er større på 528 motorn. så det er problem med plassen. Bunnpanna er lik ser det utfor ifølge Etk'en. Kan vel ikke være så vanskelig å få gjennom hos BT? Hvordan er det med avgifter på en 96 modell? hørt noe om en 10 år's grense eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
STM5 Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Nesten bortkastet hvis din 523-motor funker bra. Veldig liten forskjell i reel ytelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 Nesten bortkastet hvis din 523-motor funker bra.Veldig liten forskjell i reel ytelse. Joda, kommer nok bare til å gjøre det dersom jeg får ett havari, men er det ikke bedre bunndrag i M52B28 enn M52B25? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yttervik Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 Hva fant du ut Haug523? Har en 523i 1998 (enkel vanos) med en steptronic-kasse som er litt slitt, og en motor med div. lekkasjer, ujevn gange osv. Ved et evt. girkassehavari vurderer jeg å smekke inn en 528 motor + kasse. Er dette plug-n-play? Hva med hjerner, spjeld osv? Er kassen lik på disse to? Tenker altså å bytte fra M52B25 til M52B28 (enkel vanos). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Oktober 12, 2012 Share Skrevet Oktober 12, 2012 lurer på om det er ventilerte bremseskiver bak på 528 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yttervik Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 lurer på om det er ventilerte bremseskiver bak på 528 Det er det. Men tenker ikke på å få det godkjent, i alle fall ikke i første omgang. Det jeg lurer på er om noe må omprogrammeres med tanke på motoreffekt, startsperre, km-stand etc.? Har byttet motor på både Passaten og Saab'en jeg hadde, men da var det snakk om samme motor, og uten noe spesiell elektronikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Passer rett inn. Bruk girkassa og motorstyreenheten du har fra før. Så slipper du å skifte mellomaksel, hvis den er forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yttervik Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Det er girkassen som er grunnen til et evt. bytte, siden den jeg har nå er noe slitt. Må altså bytte mellomaksling hvis jeg skal gå fra 523 til 528? Hva med hjernen til kassen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2012 Det er girkassen som er grunnen til et evt. bytte, siden den jeg har nå er noe slitt. Må altså bytte mellomaksling hvis jeg skal gå fra 523 til 528? Hva med hjernen til kassen? Om det er likt som hjernen til motoren så må du bruke samme hjerne ved bytte av kasse, om du skal gå over til manuell vet jeg ikke hvordan det er. Skal du bytte motor så må du få med deg hjerne + Ews, eventuelt fjerne startsperren i den hjernen du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yttervik Skrevet Oktober 14, 2012 Share Skrevet Oktober 14, 2012 Jeg må altså ta hjernen tilhørende den girkassen jeg kjøper? Manuell kasse er ikke aktuelt. Det enkleste bil vel å bytte komplett motor og kasse, og å ta med hjernene + EWS fra donorbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå