marararius Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Akkurat hatt en veldig ubehagelig telefonsamtale med politiet. De ringte meg, og forklarte at BMWen min stod i Porsgrunn, på Herøya, å lakk bensin, og om jeg viste noe om det, og bla bla.. Nei sier jeg, og at etter alt jeg vet så står bilen min vinterlagret langt inni Bamble, og at nøkkelen ligger i skuffen på rommet. Han syntes det var rart, for bilen som stod der oppe var en 316 sedan med mine skilter på. Han maste også mye om hvor bilen min stod, og om den hadde på skiltene når jeg satte den ifra meg, og mye rundt det, ville ikke fortelle så mye heller, ble usikker på hele samtalen. Etterhvert spurte han om bilen var omlakkert, for i vognkortet stod det at bilen var sort, men bilen som stod på Herøya hadde en annen farge. FAEN, tenkte jeg. Men så sa han at den var grå, og så tenkte jeg at det var falske skilter da, eller at noen hadde stjålet mine. Sa at jeg skulle reise å se til bilen min å se, og han skulle ringe meg opp igjen, måtte sjekke litt han også. Dro opp å kikket til bilen, og der stod den like fint, med skiltene på og alt.. Ringte opp igjen til politiet, og da unnskyldte han seg veldig, og beklaget, men personen som hadde meldt ifra hadde lest av feil på skiltet, så da var jeg ute av den saken igjen.. Ordnet seg opp til slutt, men var en sykt kjip følelse før jeg hadde fått vært oppe å sett til at bilen min var i orden!!
Boddiz Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Oj! godt det ikke var noe galt da og at du fremdeles hadde skiltene dine
Ad|oS Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Bra det ikke var noe galt med bilen da hehe Regner med hjertet pumpet litt ekstra i det du åpnet døra for å se om bilen stod der slik som den skulle
marararius Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Skrevet Mars 17, 2009 Ja pumpet litt på vei opp for å åpne døra, for å se at den fortsatt stod der, noe den gjorde Men begynner jo å lure når man får en sånn telefon fra politiet da.
Simpel Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Var vel en lettelse når det viste seg å være en av de mange misforståelsene Litt OT, men hva skjer hvis bilen begynner å lekke bensin og noen ser det? Er det brannvesen, skumlegging, Direktorat for Brann og Eksplosjonsvern og store regninger fra disse som blir følgen?
SteffenM2 Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Var "offer" for samme sak her forleden. Da fikk jeg en telefon at det stod en sølvfarget Caravelle i nordbyveien(eller noe) rundt oslo området, med knust frontrute, åpen dør og den hadde stått der i 14 dager. Skilt nr var likt som faren min sin(Sølv caravelle, derav grunnen til at jeg skriver) Noe jeg syntes var veldig merkelig at den hadde stått der, da jeg ble kjørt til skolen med den bilen ikke mange timer før.. Viste seg at personen hadde lest feil av skiltet her også.. Utrolig irriterende, måtte jo sjekke om skiltene fortsatt var på.. Heldigvis var de det.
Kenny_ Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Var vel en lettelse når det viste seg å være en av de mange misforståelsene Litt OT, men hva skjer hvis bilen begynner å lekke bensin og noen ser det? Er det brannvesen, skumlegging, Direktorat for Brann og Eksplosjonsvern og store regninger fra disse som blir følgen? For å svare på OT'en. Jeg sølte ut 30liter bensin i en av Bergens mest trafikkerte veier. Fikk kjørt til siden og ringte brannvesen. De kom å strødde veien, og pumpet tanken så tom at den ikke lekket lengre. En liten signatur var alt de ville ha. Tør ikke tenke på hva det koster å sende ut en brannbil med 4mann en times tid. Så over til trådstarter. I disse luretelefon dager skal jo man alltid forsikre seg om at det faktisk er politiet som ringer, og ikke den lokale radio stasjonen som ringer å tuller med deg. Men bra det ordnet seg.
marararius Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Skrevet Mars 17, 2009 Var vel en lettelse når det viste seg å være en av de mange misforståelsene Litt OT, men hva skjer hvis bilen begynner å lekke bensin og noen ser det? Er det brannvesen, skumlegging, Direktorat for Brann og Eksplosjonsvern og store regninger fra disse som blir følgen? For å svare på OT'en. Jeg sølte ut 30liter bensin i en av Bergens mest trafikkerte veier. Fikk kjørt til siden og ringte brannvesen. De kom å strødde veien, og pumpet tanken så tom at den ikke lekket lengre. En liten signatur var alt de ville ha. Tør ikke tenke på hva det koster å sende ut en brannbil med 4mann en times tid. Så over til trådstarter. I disse luretelefon dager skal jo man alltid forsikre seg om at det faktisk er politiet som ringer, og ikke den lokale radio stasjonen som ringer å tuller med deg. Men bra det ordnet seg. Ja, jeg trodde først det var noe luretelefon greier jeg også, så sjekket opp nummeret på nettet, og spurte om det var noe tull, og det virket jo ikke sånn, så da tenkte jeg at det var vel greit. Men hadde det i bakhodet, så tenkte litt over det jeg svarte..
Hansh Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Var vel en lettelse når det viste seg å være en av de mange misforståelsene Litt OT, men hva skjer hvis bilen begynner å lekke bensin og noen ser det? Er det brannvesen, skumlegging, Direktorat for Brann og Eksplosjonsvern og store regninger fra disse som blir følgen? For å svare på OT'en. Jeg sølte ut 30liter bensin i en av Bergens mest trafikkerte veier. Fikk kjørt til siden og ringte brannvesen. De kom å strødde veien, og pumpet tanken så tom at den ikke lekket lengre. En liten signatur var alt de ville ha. Tør ikke tenke på hva det koster å sende ut en brannbil med 4mann en times tid. Så over til trådstarter. I disse luretelefon dager skal jo man alltid forsikre seg om at det faktisk er politiet som ringer, og ikke den lokale radio stasjonen som ringer å tuller med deg. Men bra det ordnet seg. Jeg og en kamerat klarte en gang å få stengt hele bensinstasjonen som lå bak kinoen i Bergen fordi han for en gangs skyld skulle fylle full tank på E30'en han hadde, med det resultatet at masse bensin bare rant ut igjen pga. noe galt med lufterøret eller noe.. Flyttet bilen over gaten og lot den stå litt mens de stengte av hele stasjonen for å fjerne det som var sølt der. Kostet heldigvis ikke en krone det heller, annet enn bensinen, og en spasertur!
Galro Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Så man skal egentlig melde ifra når man søler bensin?
oddis Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Her har du altså motatt en tlf fra politiet UTEN å bli anmeldt. Jeg hadde vært sjeleglad!!
S.Arnesen Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Så man skal egentlig melde ifra når man søler bensin? Enkleste er å bare fyre det opp, så rydder man opp i eget søl
Hyggmaister Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Tenker litt i samme baner som Oddis jeg!! hehe..Bra det gikk bra for deg da - mer leit for den ekte eieren av bilen... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå