TorErling Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Jeg har hjuldimensjon: F: 225/45/17 Bak 255/40/17 Verksteder jeg har vært på mener det ikke går å ta 4-hjulskontroll med to forskjellige dimensjoner, lurte på om dette stemmer, eller om det finnes noen "spesielle" verksteder (helst i bergen) som kan gjøre dette?
bad_ip Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Har ikke jeg hørt noe om... virker jo veldig merkelig. Min har den kombinasjonen orginalt. Jeg skal faktisk på 4-hjulskontroll i morgen kl 08:00 hos hjulmakeren i møllendalsveien. Med danmarksplass. Nå har ikke jeg nevnt noe om forskjellige dimensjoner foran og bak. Vet iallefall at NAF ikke ønsker å ta denne kontrollen på bmw. Jeg var innom å hørte på min forrige og hun sa bare at bmw er så sær på dette her.. så ta kontakt med jæger.
bad_ip Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Har tatt kontrollen i dag. De sa ingenting om dekk dimensjonen. Glemte å høre med de om det er et problem for enkelte. Iallefall. Jeg kan anbefale deg å kjøre med bilen dit. Virker som de kan sakene og yter bra service. Kostet meg 1500kr. Sist jeg hørte skulle bmw ha 2400 for over 1 år siden.
Bmw_325i_ Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha samme hjul foran og bak for at 4hjulskontrollen skulle bli optimal. så jeg leverte bilen med lik dim foran å bak hvertfall.
BreitBau Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Men da blir den jo FEIL når du setter på de andre igjen.. De kan tydeligvis ikke jobben sin.. Logikk er de hvertfall ikke enere i..
burny_ Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Men da blir den jo FEIL når du setter på de andre igjen.. Aldri tenkt noe over det, men blir spissing osv feil da når man bytter fra sommerhjul til vinterhjul som er mindre osv?
BreitBau Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Hmm.. Spissing.. Altså nei ikke nødvendig.. Spissinga forblir den samme om du forlenger en akse.. Altså, se for deg ett hjul montert på en rett akse.. Spissinga vil forbli den samme uansett hvor mye du forlenger aksen.. Men camber, vil endre seg dess lengre ut du kommer.. Så dersom du har annet innpress så vil camber kunne komme utenfor målene ja.. Det er med andre ord dumt å ta firehjulskontroll med vinterdekk, dersom du har noen feite sommerhjul med andre dimensjoner.. I mitt tilfelle tok jeg firehjulskontroll på originale vinterfelger.. Når jeg ta etterpå sette på sommedekk i 10" bredde og ET0 som gjør at felgen stikker 42mm mer ut, så gå dette sinnsyke forskjeller i camber..
TorErling Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 Så det skal gå fint å ta 4-hjulskontroll med forskjellig dim? Bilen har m-tech understell, så den er jo i og for seg senket.. Kan hende det er forskjel på utstyret til forskjellige verksteder, men ser ikke helt at det er ett problem, når biler har dette orginalt.. :S
Haug530D Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Så det skal gå fint å ta 4-hjulskontroll med forskjellig dim?Bilen har m-tech understell, så den er jo i og for seg senket.. Kan hende det er forskjel på utstyret til forskjellige verksteder, men ser ikke helt at det er ett problem, når biler har dette orginalt.. :S Skal gå helt greitt det, de fester disse apparatene på hjulene og sender en laser foran til de bak eller omvendt (husker ikke helt rekkefølgen, er så lenge siden jeg har drevet med dette) og disse apparatene kan de justere i hytt og gevær, så om laseren står på forhjulene og bakhjulene er bredere så flytter de bare på laseren til den treffer.
vetu03 Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 hmm, noen grense for hvor store felger de kan ta da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå