Hawkon88 Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 det er jo bare salg av nye biler. Man kan vel framdeles importere nye biler som går på bensin som privat person vel? Ellers så blir veien å gå- å først registrere den i utlandet, for deretter å importere den til norge.. det finnes alltids smutt hull..
Joan E36 Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Det forslaget med å forby bensinbiler kan de bare Drite i! Skal ikke bøye meg for andre bare fordi de sier at jeg skal det! Den dagen bensinbiler blir forbudt, flytter jeg eller lever ikke lengre Enig i den! Flytte var ikke så dumt men det kommer aldri til skje
camxer Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Vi burde hatt en mye lenger overgangsfase og satse mer på hydrogen som alternativ til bensin og diesel, Siden du er så opptatt av helhetsbildet med tanken på el-biler, kan det være greit å poengtere at det samme gjelder for hydrogendrevne. Istedenfor at strømmen går direkte til bilen slik som til en elektrisk bil, bruker man den samme elektrisiteten til å produsere hydrogenet. Akkurat de samme ulempene som du mener taler mot el-biler, taler også mot hydrogenbiler i kanskje enda større grad. Her er en artikkel om Bmws 7-serie med teknologien: http://www.spiegel.de/international/spi ... 48,00.html En generell "oversikt" over hydrogenets ulemper og til dels fordeler: http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blo ... ogen-cars/ men som jeg nevnte tidligere syntes jeg at vi burde først få med andre land til å være like miljøvennlige som Norge er nå før vi vurderer slike drastiske tiltak. Til tross for at jeg er uenig i dette forslaget og svært mange andre som kommer i klimaets navn, er jeg kanskje enda mer uenig i denne holdningen; Om alle skal vente til nestemann tar en igjen, hvem vil da gjøre noe? Om du erkjenner at det er problem (noe du må gjøre ettersom du tilsynelatende ønsker å gjøre noe etter at andre land blir "like miljøvennlige som Norge"), hvorfor vente med å gjøre noe? Det med at det trengs strøm til å danne hydrogen datt helt ut av hodet mitt (skrev litt fort) så den er jeg enig i. Når det gjelder den andre kommentaren din så ser det ut som det er deg nå som tabbet deg ut denne gang. Hvorfor vente med å gjøre noe? Syntes du at det å bruke penger og andre ressurser på å hjelpe/tvinge andre land som kina/india som forurenser mye mer en lille norge til å bli mer miljøvennlige er det samme som å ikke gjøre noe? Er jo mye mer gevinst i å få ned forurensnigen i slike land enn å bruke masse ressurser på å få Norge som er allerede ganske så miljøvennlig til å bli enda mer miljøvennlig. Du syntes at det er best å leve i vår egen lille verden og ikke bry oss om det som foregår utenfor Norge? Det er jo ganske naivt å tro at så lenge Norge er en "miljøutopi" så går det bra med jorden... Land som faktisk forurenser veldig mye og bryr seg ikke særlig om miljø trenger mer enn bare et "eksempel"...
Galro Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Når det gjelder den andre kommentaren din så ser det ut som det er deg nå som tabbet deg ut denne gang. Det var da fælt så nedlatende man skulle være; Jeg nevnte aldri at du hadde tabbet deg ut, men at det er greit å poengtere det. Er jo mye mer gevinst i å få ned forurensnigen i slike land enn å bruke masse ressurser på å få Norge som er allerede ganske så miljøvennlig til å bli enda mer miljøvennlig. Gitt at du erkjenner at det eksisterer et problem, vil det være naturlig å prøve å forbedre begge parter; Det gir ingen gevinst å droppe forslag som man tror kan virke positivt på miljøet, fremfor å godta det og samtidig prøve å forbedre andre. Poenget er: Hvilken fordel gir det å droppe problemstillingen på bakgrunn av at vi er litt bedre enn andre? Så er det naturligvis et spørsmål om det eksisterer et problem og hva som eventuelt kan fikse det. Du syntes at det er best å leve i vår egen lille verden og ikke bry oss om det som foregår utenfor Norge? Det er jo ganske naivt å tro at så lenge Norge er en "miljøutopi" så går det bra med jorden.. Om det var ment som et spørsmål, var det i beste fall svært ledende. Leser du hva jeg skrev igjen, vil du finne følgende: "Om alle skal vente til nestemann tar en igjen, hvem vil da gjøre noe? Om du erkjenner at det er problem (noe du må gjøre ettersom du tilsynelatende ønsker å gjøre noe etter at andre land blir "like miljøvennlige som Norge"), hvorfor vente med å gjøre noe?" Gjerne marker hvor det står "det er best å leve i vår egen lille verden og ikke bry oss om det som foregår utenfor Norge" og "så lenge Norge er en "miljøutopi" så går det bra med jorden".
T.R.Melum Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 Problemet er jo også at vi bilister bare godtar og godtar uten å vise den minste kampglød mot myndighetene. Vi er egentli veldig snille (dumme) mot politikere og myndighetene generelt. Tenker f.eks på at vi generelt gir f*** i at størsteparten av alle avgifter vi betaler inn i milliardsummer ikke blir øremerket til veiutbygging og dermed aldri kommer tilbake til oss bilister!! Tenk også på alle avgifter og gebyrer vi bare betaler og betaler: staten tar penger av oss via: førerkortavgift, nybilkjøp, årsavgift, drivstoffavgift, omregistreringsavgift, piggdekkgebyr, bompenger, parkeringsavgift og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i farta! Husk at svenskene bare ler av oss.... På tide å gjøre et opprør snart kanskje?? Eller skal vi bare fortsette å være naive og godta og godta??!!
Joan E36 Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Problemet er jo også at vi bilister bare godtar og godtar uten å vise den minste kampglød mot myndighetene. Vi er egentli veldig snille (dumme) mot politikere og myndighetene generelt. Tenker f.eks på at vi generelt gir f*** i at størsteparten av alle avgifter vi betaler inn i milliardsummer ikke blir øremerket til veiutbygging og dermed aldri kommer tilbake til oss bilister!! Tenk også på alle avgifter og gebyrer vi bare betaler og betaler: staten tar penger av oss via: førerkortavgift, nybilkjøp, årsavgift, drivstoffavgift, omregistreringsavgift, piggdekkgebyr, bompenger, parkeringsavgift og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i farta! Husk at svenskene bare ler av oss.... På tide å gjøre et opprør snart kanskje?? Eller skal vi bare fortsette å være naive og godta og godta??!! Helt enig i det du skriver! Synes bare det blir dumt at politikerene skal kunne bestemme ALT og vi bare skal lege oss o støvet å godta det de sier. For er som du sier. Vi betaler milliardsummer i avgifter som skal gå til veier osv. Men hva i h....... får vi igjen for dette? INGENTING! De blir bygd noen nye veier i løpet av et år, men ikke på langt nær veier til den summen vi i Norge betaler i avgifter i året. Jeg mener også at vi snart må gjøre noe med dette og stritte imot politikerene på en måte!!! Jeg er sikker på at det er millioner av mennesker i Norge som er enig i at det snart må bli gjort noe! Jeg gidder i allefall ikke å sitte på ræva om dette med nye biler skal bli forbud! Vi må våkne opp å gjøre noe med de j.... politikerene!!!
hauken Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 dette føyer seg bare inn i rekken av tåpelige forslag fra erik solheim,sv`ere lever i sin egen verden
oddis Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Tenker Stolenberg vrir seg i håret av slike uttalelser, og har lyst til å sende en hitman på Solheim. SV fucker opp så mye for regjeringa at det er rent moro å se på Beste dere kan gjøre er å melde dere inn i AmCar klubben. De er de ENESTE som virkelig jobber for oss bilintresserte. Gi blanke om du ikke intresserer deg for amcars, men å støtte dem er det lureste man kan gjøre, og svært god valuta for pengene. Innmelding på amcar.no
T.R.Melum Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 All ære til amcar, men dette illustrerer noe av poenge mitt, nemlig at vi bilister er for naive og tolerante!! Men hva konkret kan vi gjøre for å vise at nok er nok!?? Underskriftskampanjer og slikt er liksom litt for tafatt... Skulle ha samlet alle bimmers medlemmene og kjørt kolonne fram til stortinget og hengt på hornet til avgiftene minst er halverte!!
D.C.V Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Det hadde bare resultert i at det blir forbudt å selge BMW i Norge fra 2015
hauken Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Vi lever i et demokrati,men så lenge over 50% av befolkningen stemmer på disse idiotene som styrer landet,så blir de sånn...
oddis Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 ... og da er det vår plikt å gjøre alt vi kan for å påvirke de vi kan! Jeg tar lett en politisk diskusjon med noen som er på vippepunktet. Skremmende ofte ender de opp med å være enige med meg. Ekstreme partier som SV tvinger normale mennesker som vil ha et normalt balansert samfunn i å stemme på radikale partier på den andre siden av skalaen. Det såkalte "vanlige" AP ignorerer mer og mer sine velgene, som gjør at FRP kommer med stormskritt. Og skulle FRP noengang komme i styreposisjon kan du være sikker på at det er som å løpe gjennom jungelen med 10 gale elefanter etter deg, i håp om å få gjennom et vedtak mot resten av de "politisk korrekte " partiene !
Der Barockengel Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Hva om vi gjør Stortingsvalget i høst til en folkeavstemming for eller mot SV? Ønsker vi at et i mange saker så ytterliggående parti som SV skal ha en hånd på rattet som styrer Norge? Er svaret nei, møter man opp på valgdagen og stemmer på et annet parti. Er svaret ja, kan man stemme på SV - eller enda enklere: Sitte hjemme i sofaen.
Vegard Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Er svært enkelt egentlig. Møt opp og stem på det eneste partiet som tenker realistisk. F R P Om SV får det som de vil så flytter jeg.
Der Barockengel Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Er det egentlig lovlig å kjøre britisk registrert bil som norsk statsborger? (i norge naturligvis) Som andre har nevnt før meg: Ikke lovlig. For å sikre at det ikke finnes smutthull i regelverket som gir nordmenn noen av verdens dyreste biler, har norske statsborgere ikke anledning til å kjøre utenlandsregistrerte biler i Norge. Man skulle tro at særlig skattepartiet SV var godt kjent med dette. Da blir det nesten uvirkelig å oppleve at både Solheim, Halvorsen og han der hasj-røyke miljøverneren står fram i nyhetssendingene og påstår at de ikke kjente til at dette var ulovlig, og smiler som om det hele er ganske uviktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå