JanneRX Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Skrevet Mars 31, 2009 Sjekket LMM? Har tid i morgon kl nio för att ta ut felkoder.. Bytte av lambda hjälpte inte på CO2'n
Kai-P. Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 En diagnose vil nok hjelpe deg, setter en liten knapp på LMM, luftmassemåler.
Larsinnj Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 Jeg holder også en knapp på LMM. Prøv å napp ut ledningen å se om den forandrer seg. Hvis ikke er LMM gåen. Tomgangen kan vel også være tomgangsreguletoren.
JanneRX Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Skrevet Mars 31, 2009 Jeg holder også en knapp på LMM. Prøv å napp ut ledningen å se om den forandrer seg. Hvis ikke er LMM gåen. Tomgangen kan vel også være tomgangsreguletoren. Skruvade ut kontakten och motorn gick orent och dåligt. Blev renare gång när kontakten sattes på plats igen.
JanneRX Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Då är felkoderna framtagna. Citerat från Sörum Bilservice AS. kode 84 feilkode på kamsensor. kode 68 feilkode på luftmengdmåler. kode 98 feilkode på tomgangsmotor. samt feil på tempsensor motor till computer. slettet feilkoder, men kode for kamsensor og tempsensor kommer tilbake. Tempsensorn visade 12 grader när motorn var kört varm.. inte konstigt att den var törstig Beställa nya delar..
JanneRX Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Har nu bytt tempsensor, kamsensor och tomgångsmotor Men motorn går orent som sa**n, låter som den bommar på flera cylindrar och det poffar och smäller i insuget. Har kollat så alla slangar och kablar sitter på, felet uppstod efter insuget var av när jag bytte tempsensor och tomgångsmotor. Kan det vara en dyse som lagar ett sånt ljud? Ljudet fanns inte innan och jag la papper i kanalerna i toppen när jag mekade så det inte skulle ramla ner skit.. Kan en dyse eller fler ha fått en knäck när jag vek upp insuget? Video på fenomenet!
JanneRX Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Har kollat lmm och trådarna var blanka, alltså ingen beläggning. När jag jag lite gas så smäller det i insuget precis som om timingen står fel.
ProjectE39 Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Bare et lite spm.. Lenge siden du skiftet tennplugger? 6'erne til BMW er sykt nøye på tennpluggene. Prøvde et sett med Equem (eller noe sånt) fra Biltema på min E34, og gangen ble ujevn og tomgangen begynte å svinge. Oljenivået kan faktisk også påvirke tomgangen. Jeg bytta til Bosch-plugger (kjøpt på mekonomen, 112 kr pr stk :S ) og da ble gangen jevn og fin!
JanneRX Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Jo då, har bytt plugger, Beru 18-Z14 från mekonomen. Men fann felet, en coil har tagit kvällen Skulle haft en NU då innan Norge tar påskeferie Ringde Skedsmo Bilopphogging och de hade från en 90 modell på lager till 200kr/st om jag tar alla sex, men numret på coilen var inte densamma som sitter där nu.. Eller det kanske inte spelar någon roll??
ProjectE39 Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Njaaa.. Spørs om de har sittet på en 12-ventiler, siden 24-ventileren ikke kom før i 91... Ikke sikkert de passer.. Jeg ville ringt eller stikki innom en BMW-dealer for å høre om de går overens.
ProjectE39 Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Jeg ville ringt Bil1Din, de har avdeling på Kongsvinger. Ser på nett at de antakelig har inne coiler til 24V. Tlfnr. 81530100
JanneRX Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Njaaa.. Spørs om de har sittet på en 12-ventiler, siden 24-ventileren ikke kom før i 91... Ikke sikkert de passer.. Jeg ville ringt eller stikki innom en BMW-dealer for å høre om de går overens. Du har nog rätt där. Provade coilen från 90 modellen och de gick rent en stund, gick dårligare och dårligare ju varmare motorn blir. På GS sa de att alla 24 ventilers passar om varandra. Nu blev jag osäker, på Stenshagen sa de att på 90 modell är det bara en coil... vad är det jag har fått då på Skedsmo Bilopphogging då?
ProjectE39 Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Det er 2 forskjellige, på min 12-ventiler 520i fra -88 var det 6 coiler, en på hver plugg. Men vet at bl.a. at tidlig E34 518i har én coil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå