Hawkon88 Skrevet Mars 21, 2009 Share Skrevet Mars 21, 2009 Jeg tenker meg at forhandler sier dette kun for å posisjonere seg selv/bilene til arbeidsgiver sterkere på bruktmarkedet fordi få/ingen ungdommer bytter inn bilene sine hos forhandler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandbuin Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2009 Jeg tror på mye av det dere sier hær Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Kjøpte selv men E46 fra merkeforhandler og må si at jeg fikk noen overraskelser selv om alle service var fulgt og bilen tilsynelatende var ok. Er selv meget nøye med spesielt det mekaniske vedlikeholdet på min bil. så kjøp en bil av en som kan fremvise kviteringer på utførte reprasjoner og service og hvor bilen ser velstelt ut. Verkstedet som utfører arbeidet er også viktig. vær obs på at ikke alle mekeverksteder nødvendigvis er best, stor gjennomtrekk av mekanikere er ikke uvanlig, så kompetansen kan variere veldig fra mekaniker til mekaniker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandbuin Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 Det som er så synn, er at disse bilene er såpas gamle Sjelden du finner en bmw som er helt rustfri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Du får vente til litt utpå våren til jeg skal selge min e36, ikke ungdomskjørt, ikke hardt kjørt, gått litt over 160 tusen ..blir jo og en enkel handel for deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h4ns3n Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Njaaa, skeptisk til det utsagnet, men i mange områder ikke.. MEN.. Min far har hatt en Nissan primera 97 modell i en del år nå, la oss si hvertfall 5.. Har ikke hatt service på den enda.. Kjørelengde på 24-30000 km i året.. Når han byttet olje aner jeg ikke, men jeg byttet skiver og klosser på den for 2 år siden til sommeren.. Det var vel det siste vedlikeholdet den hadde.. (Men det skal også sies at det ikke har vært noe galt med den) Men min 86' E30 320i, som har rullet 360000 nå, går som en klokke (dvs den tikker litt selvfølgelig) men vært i mitt eie snart ett år og kompisen min sitt eie 2 år før det, aldri vært ett problem med den bortsett fra fuktighet i fordeleren 2 ganger.. Så kommer vel mest ann på hvordan barna blir/har blitt stelt med og behandlet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandbuin Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 enig i det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 etter mitt syn er det RUST som er det aller viktigste å se etter. selvfølgelig, skal du kjøpe en 316 som du skal kjøre fra A-B med i en par år, er det kanskje andre ting som er viktigere. men jeg kan ikke tenke meg til noe værre enn å finne rust i kaross (spesielt på deler som ikke kan byttes uten kapp/sveis). foringer, kuler, og for den saks skyld motor kan byttes om det skulle bli aktuelt. karroserisveis blir aldri som nytt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Det finnes selvsagt ungdom som er flinke til å passe på bilen, men generelt er påstandene som trådstarteren nevner riktige. Hvordan kan du vite hvordan ungdommen du kjøper bil av oppfører seg? Det handler ikke om at motoren er kjørt på mer turtall enn det en gamling gjør men at svært mange ungdommer drar avgårde full fres på kald motor. Ofte har de heller ikke samme økonomi til vedlikehold, har de penger bruker de ofte heller penger på det kosmetiske. Men selvsagt er det som nevnt også flinke ungdommer som vet hvordan en bil bør behandles. Det er jo slett ikke meningen å fornærme flinke ungdommer selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Se mer på personligheten til selger enn bilen er mitt råd. Etter å ha stått og ventet på bussen etter skolen har jeg sett alt for mange godt voksne mennesker dure hjem fra jobb, med full gass i sine relativt nye passat dieselbiler med kald motor. Er ingen tvil om at mange ungdommer rævkjører bilene sine, men da vises det tydelig på bilen også. Når man kjøper bruktbil har man ingen garanti for hvordan bilen er behandlet av forrige eier. Derfor blir det fort falsk trygghet å støtte seg på selgers alder. Ihvertfall når det gjelder eldre biler med flere eiere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandbuin Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2009 ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå