muskla Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 jeg skal bygge om eksosanlegget på min E34 540, og lurer på om noen har noe gode tips og råd, ev erfaringer. jeg har nå original-anlegget, men er ute etter en dypere og kraftigere lyd ved pådrag. Her må man være forsiktig med alt for store inngrep, med tanke på riktig motstand (ellers kan man ende med effekttap og skade på motor). Alternativ 1: fjerne resonator og skifte ut endepotta med trimpotte (magnaflow, remus, supersprint etc.) Alternativ 2: gå for rakrør fra resonator og bakover Alternativ 3: fjerne både resonator og endepotte og gå for rakrør (muligens litt voldsomt). Forslag og erfaringer noen???
sexeren Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Alternativ 3..?? Effektanlegg? det er jo ikke så dyrt + lett og gjøre det selv
muskla Skrevet Mars 21, 2009 Forfatter Skrevet Mars 21, 2009 Alternativ 3..??Effektanlegg? det er jo ikke så dyrt + lett og gjøre det selv alt er lett å gjøre selv ingen som har erfaringer eller kunnskap på området?
Hoem Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Du trenger ikke bry deg om motstand i eksosen på en 4L åtter, det er noe du tenker mer på når du har en 2L eller mindre.. Bilen din er ikke avhengig av motstanden i samme grad som en med mindre volum
muskla Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 Du trenger ikke bry deg om motstand i eksosen på en 4L åtter, det er noe du tenker mer på når du har en 2L eller mindre.. Bilen din er ikke avhengig av motstanden i samme grad som en med mindre volum min forrige bil var en 535, og den var veldig følsom på hvordan endepotte jeg hadde på. Altså den jikk dårligere med enkelte type potter, og det er jo 3,5liter da men d kan jo være tilfeldig
iittala Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 En 540 jeg hadde var det fjernet resonator og katalysatorer på, og den var det mye lyd i. Den hadde original bakpotte, men vet ikke tilstanden på den. Var fin utenpå. Anbefaler deg å først forsøke uten resonator med original bakpotte og katalysatorer før du gjør noe mer. Resonatoren tar mye lyd på den motoren.
BMW_Racing Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 viss du skal bygge by eksos, Så bør du ikke ødelegge org. anlegge. Da det ikke er billig me nytt og me tanke på eu-kontroll. Du kan jo kjøpe en eismann. Er litt dyrt. fikk pris hos kvål auto i stavanger på 15 000 - 20 000 For at de sku bygge nytt eksos anlegg. Da tok de vekk alt av lyd-demping. Kun en bak-potte. Sikkert billiger å bygge selv
muskla Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 viss du skal bygge by eksos, Så bør du ikke ødelegge org. anlegge. Da det ikke er billig me nytt og me tanke på eu-kontroll. Du kan jo kjøpe en eismann. Er litt dyrt. fikk pris hos kvål auto i stavanger på 15 000 - 20 000 For at de sku bygge nytt eksos anlegg. Da tok de vekk alt av lyd-demping. Kun en bak-potte. Sikkert billiger å bygge selv fyyyfan, stygg pris ass.. ikke fan om jeg skal betale noe slikt for noe jeg gjør selv ,ed ett par universal-deler til 1000lappen
Jonass Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Jeg kjøpte noen billige univesale race-katter i sverige, tok bort mellompotta og raka rør bak til en supersprint bakpotte. Mener gikk opp litt på diametern, tror det var 2 1/4" x 2 og jeg fikk en meget dyp og fin lyd.. Måtte ta vekk kon-filteret jeg hadde på og sette på orginal boksen da det for mye lyd med konfilteret.
Ingebrigtsen Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Jeg har en 530 og den fjernet jeg mellompotta og erstattet katalysatorene med universalkatalysatorer.. Endepotta beholt jeg orginal... Dette ga en litt smågrom V8 lyd Legger en link til prosjektet http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=9 ... c&start=45
pettan Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 har vert med å skjære opp bakpotta for å renske innmaten inne i den, og sveise igjenn... ble rå lyd da...
muskla Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Skrevet Mars 24, 2009 gode tips her folkens jeg tror jeg har kommet fram til det at jeg fjerner mellompotte (resonatoren) og endepotta. Så monterer jeg noen universale lyddempere bakerst med en fet stuss kjører da 2,5 eller 3toms rør bakover til lyddempern. tror dette vil få fram v8-lyden mere enn det originale pisset universal-lyddempere får man for en billig penge fra Biltema
muskla Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Skrevet Mars 24, 2009 noen som har erfaring med biltema universal lyddempere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå