diesel_luring Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 som overskriften sier trenger jeg hjelp til å bytte bremser forran på en e46 touring, skal bytte calipper og skiver. er det noen i kr.sand område som kunne hjelpe?
morteym Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Hvorfor må du bytte kalipper? Det er svært enkelt å bytte bremser på E46 altså. Mye lettere enn det høres ut som. Les en DIY, også setter du i gang
diesel_luring Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 for jeg har fått fingrene i noen 330 bremser. men lufting av de da? det er det jeg er skeptisk til...
morteym Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Jeg har aldri lufta bremsene selv, så det skal jeg finne ut av hvordan gjøres. Men det er ikke noe verre enn at du har en medhjelper som pumper på bremsepedalen, mens du åpner på lufteskruen på kallipperen slik at luft kommer ut. Når det kun kommer bremsevæske ut så er det bra.
diesel_luring Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 så det er bare å pumpe i vei? er ikke noe annet man må være oppverksom på? har liksom hørt at d er så vanskelig etc etc
morteym Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Har ikke satt meg inn i detaljene enda, men vanskelig kan det umulig være. Du skal jo bare bytte kalipper, ikke hele systemet.. En DIY: http://m3.madrussian.net/diy_rear_brake_pads.shtml
diesel_luring Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 ja du har et poeng... jeg får vel prøve... vet du om det er noen triks for å få ut all luften eller går det av seg selv når man pumper i vei?
Otis Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Normalt sett så skal luften forsvinne når du begynner å lufte, men det kan være greit å ha en slange på luftenippelen, og nedi en flaske med litt bremsevæske, da kommer det ihvertfall ikke luft inn tilbake, om dere skulle gjøre feil.
diesel_luring Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 oki... huff huff høres ut som jeg trenger hjelp til dette....
camxer Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 en slik lufteflaske koster sikkert en femtilapp på biltema/bilrekvisitabutikker
diesel_luring Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 oki... men jeg skulle gjerne hatt noen som kunne gjort det for noen kroner...
Robbi3 Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Veldig lett å skifte, gi meg 2 dager så skal jeg laste opp en DIY med bilder
E46Johnny Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 DIY: Lufting av bremser! Trokk inn bremsepedalen og hold den der. Åpne lufteskruen. Steng lufteskruen når det ikke kommer mer luft/bremsevæske ut. Først nå slipper du opp igjenn bremsepedalen, og pumper noen ganger. Gjennta dette til det bare kommer ren bremse væske uten luft ut av lufte skruen. Start med det hjulet som er lengst borte fra hovedsylinderen og arbeid deg frem til det hjulet som er nærmest. Husk å etterfylle bremsevæske underveis, slik at ny luft ikke kommer inn i systemet. Er bilen blitt noen år kan det også være lurt å "ikke" trokke bremse pedalen i gulvet. Dette pga at pakningen i hovedsylinderen kommer inn i et området som den ikke har vært før og der kan det forekomme små rust sår som river opp kanten på leppepakningen i hovedsylinderen. Dette gjør at hoved/master sylinder begynner å lekke. Rusta kommer av at bremsevæske tiltrekker seg vann, det er jo derfor at den skall byttes jevnlig siden vannet som blir absorbert senker kokepunktet på bremse væska, samt forårsaker korosjon inne i sylindrene. Du burde nå være rustet til å lufte bremsene selv, men er du i tvil overlat jobben til noen som kan dette, det er trossalt bremsene som stopper bilen.
diesel_luring Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 Du burde nå være rustet til å lufte bremsene selv, men er du i tvil overlat jobben til noen som kan dette, det er trossalt bremsene som stopper bilen. det var akkurat det jeg og tenkte på....... men som du beskriver så virker det jo greit da... hvordan vet jeg vilken som er lengs borte fra hovedsyliner? jeg skal kun bytte forr bremser.
axor Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 da er det bremsen på motsatt side av hvor hovedsylinderen som er lengst vekke gjorde dette på en e34, sier ikke at det er det samme, men reis innom biltema og kjøp deg haynes boka, der står det GODT forklart, jeg har bare skrudd moped før.. følger du boka slavisk så går det bra:) er ikke noe problem, gjort på en ettermiddag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå