Gå til innhold

For stor fargeforskjell?

Share

Anbefalte innlegg

Lakket min bakrutesenker forleden dag, og er ikke 110% fornøyd med resultatet! :? Har også en frontspoiler, hekkspoiler og speil som også skal lakkes! Spørsmålet er om jeg skal leve med den lille fargeforskjellen, eller levere det til lakkering og bruke en del mer penger! :P

dmv3ostlh52juf91ybvz.jpg

033c282ztbiyuyrqy3md.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok kanskje det blir levert inn til lakking! :) Men er det stor forskjell hvis jeg får et lakkverksted til å blande farge på boks til meg? Lakken jeg har brukt nå, skal jo være samme fargekode. Kjøpt på billakkspesialisten. Men blir jo ikke helt hundre med sprayboks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen på bilen har vel også bleknet litt med årene, best resultat får du hvis du tar med deg bilen til en lakkerer så kan han blande lakk som matcher den originale litt blekede lakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får noen til å blande til deg så det blir ca likt ja. Pluss at lakkerere bruker vel to-komponent, så da blir det mer holdbart i tilegg. Spiller kansje ikke så stor rolle på en bakrutesenker men på frontspoileren kommer bokslakk til å flasse med en gang. Hvertfall når vinteren kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sprayboks lakken er noe dritt. Se på bildet, den vanlige lakken er blank å sprayboks lakken er helt matt. Definitivt lever delene til lakkering. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være det, men det ser ut som om du har brukt Motip lakk, da denne har lett for å forstøve seg pga høyt trykk i boksene.. Da blir det slik..

Jeg har gode erfaringer med Motip Dupli-color og oppnår best resultat med de.. Det kan også være at du beveger boksen for fort eller at du rett og slett legger på for tynt, for den flyter ikke riktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sprayboks lakken er noe dritt. Se på bildet, den vanlige lakken er blank å sprayboks lakken er helt matt. Definitivt lever delene til lakkering. ;)

kommer an på hvem som holder boksen det. hehe. å kjøper du bokser med skikkelige dyser så funker det. problemet med bakrute senkern her er at det er flere tørre partier (tørrsprøyt) derfor den er så matt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på små deler som en bakrutesenker så er det ikke store problemet og oppnå ett bra resultat med boks. såklart sprøyta er bedre. men Mange som skal lakkere på "hobbybasis" kjøper lakk en plass å så kjøper de grunning av ett annet merke en annen plass. å det byr på problemer. selv lakkerte jeg bakskjermen på gamle bilen min med boks. klarlakken la jeg også med boks. resultatet blei faktisk sinnsykt bra. flere lakkerere som så på det å trodde jeg kødda me dem. så er faktisk mulig å få bra resultat med boks også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen problemer og lakke slikt med boks, men finn rett farge. bruk grunning, og klarlakk. legg flere lag grunning, våtslip. legg flere lag lakk, våtslip og klarlakk. jort dette selv og resultatet ble mye bedre en jeg forventet. men ikke puss for mye kun for og få bort ujevnheter og appelsinhud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...