Reintz Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Lakket min bakrutesenker forleden dag, og er ikke 110% fornøyd med resultatet! Har også en frontspoiler, hekkspoiler og speil som også skal lakkes! Spørsmålet er om jeg skal leve med den lille fargeforskjellen, eller levere det til lakkering og bruke en del mer penger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 jeg syns personlig det var ganske markert farge forskjell, så hadde ikke nølt med å levert til lakk. men kommer jo helt an på hva du legger i det da:p på bilde en så det jo ganske godt hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axor Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 ta med bilen til en lakkerer, få de til og blande opp en boks til bakrutesenker til deg:) så blir det så bra atte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 En ting er fargeforskjell.. Men den er jo helt matt! Med ett slikt resultat er jeg ikke tvil, den der må du levere til lakkering evt. bytte merket på sprayboksen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Ja, men det værste var jo at den er så matt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reintz Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 Tror nok kanskje det blir levert inn til lakking! Men er det stor forskjell hvis jeg får et lakkverksted til å blande farge på boks til meg? Lakken jeg har brukt nå, skal jo være samme fargekode. Kjøpt på billakkspesialisten. Men blir jo ikke helt hundre med sprayboks! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Fargen på bilen har vel også bleknet litt med årene, best resultat får du hvis du tar med deg bilen til en lakkerer så kan han blande lakk som matcher den originale litt blekede lakken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Får noen til å blande til deg så det blir ca likt ja. Pluss at lakkerere bruker vel to-komponent, så da blir det mer holdbart i tilegg. Spiller kansje ikke så stor rolle på en bakrutesenker men på frontspoileren kommer bokslakk til å flasse med en gang. Hvertfall når vinteren kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ess10 Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Den sprayboks lakken er noe dritt. Se på bildet, den vanlige lakken er blank å sprayboks lakken er helt matt. Definitivt lever delene til lakkering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Trenger ikke være det, men det ser ut som om du har brukt Motip lakk, da denne har lett for å forstøve seg pga høyt trykk i boksene.. Da blir det slik.. Jeg har gode erfaringer med Motip Dupli-color og oppnår best resultat med de.. Det kan også være at du beveger boksen for fort eller at du rett og slett legger på for tynt, for den flyter ikke riktig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 gi det til noen som kan det, da blir det best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Den sprayboks lakken er noe dritt. Se på bildet, den vanlige lakken er blank å sprayboks lakken er helt matt. Definitivt lever delene til lakkering. kommer an på hvem som holder boksen det. hehe. å kjøper du bokser med skikkelige dyser så funker det. problemet med bakrute senkern her er at det er flere tørre partier (tørrsprøyt) derfor den er så matt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ess10 Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Men uansett så går det ikke å oppnå like bra resultat med sprayboks som med sprøyte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 på små deler som en bakrutesenker så er det ikke store problemet og oppnå ett bra resultat med boks. såklart sprøyta er bedre. men Mange som skal lakkere på "hobbybasis" kjøper lakk en plass å så kjøper de grunning av ett annet merke en annen plass. å det byr på problemer. selv lakkerte jeg bakskjermen på gamle bilen min med boks. klarlakken la jeg også med boks. resultatet blei faktisk sinnsykt bra. flere lakkerere som så på det å trodde jeg kødda me dem. så er faktisk mulig å få bra resultat med boks også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 ingen problemer og lakke slikt med boks, men finn rett farge. bruk grunning, og klarlakk. legg flere lag grunning, våtslip. legg flere lag lakk, våtslip og klarlakk. jort dette selv og resultatet ble mye bedre en jeg forventet. men ikke puss for mye kun for og få bort ujevnheter og appelsinhud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå