Gjest Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Av og til om jeg starter bilen når den er kald og bare har den igang en liten stund(<1 min) så kan den bli utrolig vanskelig å starte. Kan file på startern lenge uten at den fyrer. Dette har vel skjedd 4-5 ganger de siste 2 årene og jeg har unngått dette ved å ikke stoppe motoren før den har fått gått litt. I helga da jeg hadde vært bortreist var det noen andre som disponerte bilen og de hadde flyttet bilen 10m for så å ikke få start igjen. Noen som har hatt et liknende problem? Er forresten en 93 M50B25.
iittala Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Dette er helt vanlig. Bør ikke flyttes 10 meter og stoppes igjen(særlig når det er kaldt ute). Alternativt hjelper det å gi full gass når du skal ha start på den igjen.
Gjest Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Dette er helt vanlig. Bør ikke flyttes 10 meter og stoppes igjen(særlig når det er kaldt ute). Alternativt hjelper det å gi full gass når du skal ha start på den igjen. Har fortsatt ikke greid å få start på den etter helga og lurer på om du vet av noen triks for å få den igang igjen? Har hatt ute pluggene og tørket av de uten at det hjalp.
weheeE34 Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 min e-34 fra 89, var også slik, men kun om vinteren, men den har jo M20 motoren... som iittala sier så hjalp det å pumpe/gi full gass meden jeg tørna på startmotor, var ofte den ikke fyrte før batteriet ga opp...
vegarde Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Har samme problem med min 325. At hvis jeg f.eks starter bilen å flytter den noen meter også stopper motoren så kan det være vanskelig å få den igang igjen. Å hvis jeg først får motoren igang så går den ikke på alle sylindre. Problemet er det at det ikke er strøm nok til at startmotoren går fort nok rundt. Satt på ladder/booster å da fikk jeg den igang igjen. Muligens så trekker disse motorene mye strøm ved oppstart.
Gunnar Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Gjelder det kun hvis dere kun har flyttet den, eller kan det skje ellers også på varm motor?
Gjest Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 I mitt tilfelle har det bare skjedd ved kald motor.
vegarde Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 På min har det bare skjedd ved kald motor. Har vel skjedd 3gang på ca. 2.5år. Symtonene er der fordeom det er varmt eller kaldt ute. Men er vel ikke så mye å bry seg om skjer jo så sjelden.
weheeE34 Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 på min skjedde det kun på kald motor, og da altid når bilen hadde stått kaldt over natta feks. skjedde aldri dersom jeg bare flytta bilen/ starta bilen 2-3 minutt...
jolly Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Har hatt en bil med tilsvarende krangling og tilsvarende motor. Skifta plugger og problemet forsvant... Men det er jo ikke sikkert det er det samme som hjelper med din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå