Scorn Skrevet Mars 25, 2009 Skrevet Mars 25, 2009 Jeg kjøpte nettopp en E39 520i 1998 modell som har gått 200000. Lurer på følgende: 1) Jeg synes motoren lager en tikke-lyd som jeg ikke er vant med. Denne tikke-lyden blir høyere etter som turtallet øker. Er dette en normal lyd? 2) Det hender motoren "napper" selv om gassen holdes inne konstant. Merkes best i oppoverbakke på lavt gir. Hva kan dette skyldes? 3) Bilen har radio/kassettspiller. Finnes det orginal BMW cd-spiller som kan lese mp3 cd'er(ikke cd-veksler) man kan erstatte kassettspilleren med?
B. Sveigdalen Skrevet Mars 25, 2009 Skrevet Mars 25, 2009 Businessen fra X5 skal kunne lese mp3, og passer i E39. Men hva denne koster, og om denne er kompatibel med det du har, eller om du må bytte mer, vet jeg ikke. Jeg løste dette på en annen måte, nemlig å få tak i en bitteliten mp3 spiller med innebygd FM modulator. Denne var spesielt beregnet for bil, og stikkes ned i sigarettenneren. Fjernkontroll med volumjustering på selve mp3 spilleren gjør at Businessen kun trenger å stå på en radiokanal og samme volum hele tiden. Ikke helt samme type, men nesten. Du ser ihvertfall prinsippet: Jeg fant min på Amazon.com. Min støtter dog ikke USB stick, så jeg må ta med selve spilleren inn for å overføre sanger.
Hyggmaister Skrevet Mars 25, 2009 Skrevet Mars 25, 2009 En del m50-motorer har en del dysetikking, som ikke er noe særlig å bry seg om... Lyden du beskriver kan jo forøvrig også minne om ventil-tikking eller slitne kammer - hvorav sistnevnte vertfall ikke er ett vanlig problem på m5Xb20, så vidt jeg vet? Er ikke godt å vite, bare ut fra den beskrivelsen du gir heller, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå