Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I henhold til BMW har en original 1987 E32 730iA et gjennomsnitlig bensinforbruk på 1,22 liter/mil. I praksis på norske veier bør du regne med et forbruk på rundt 1,5 liter/mil og det er mye i disse tider.

Skrevet
Koster mindre å kjøre pent.

Akkurat dette er faktisk et godt poeng... nyt bilen så lenge du gidder og sørg evt. for at din neste bil er mer økonomisk.

Skrevet
har sett på en bil som er slik :)

kunne tenkt meg den :D

Har du råd er en E32 730iA en fin bil (jeg ville imidlertid ha kjøpt en som var i original stand), men rundt 14 kroner pr. 10 kilometer i bensinutgifter er mye penger når man også bør sette av penger til vedlikehold, forsikringer og div. gadgets.

Skrevet
men hvor mye koster det å bytte motor da?? :)

På en så gammel bil som ikke er spesielt attraktiv koster det helt sikkert mer enn det smaker... du får aldri pengene igjen.

Skrevet

M30 motorene er gammle konstruksjoner og følgelig bruker de mye bensin. Selv har jeg bare erfaring med M30B35 motoren og den var fort oppe i 2 liter på mila ved by-kjøring. Derfor ganske hendig å ha en 90 liters tank

Skrevet

I min bil sitter turboutgaven av 3,2 literen.

I hovedsak samme motor, bare litt lavere kompressjon og turbo.

Min kjører jeg med 0,5 bar høyere bensintrykk enn orginalt og ligger på mellom 1,5-2,0 liter på mila på blandet kjøring (mye bykjøring i hovedsak) på landeveien ca 1-1,2 liter på mila.

Tror foresten 730iA har 197hk, ikke 184hk for det er det 728 som har.

Ihvertfall er det slik på de gamle modellene, men er kanskje et par hk lavere på de nyere modellene med katalysator. (minimal forskjell egentlig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...