Gå til innhold

e30 320i-327i


pål
 Share

Anbefalte innlegg

Tusen takk, er ikke alltid like givende og kan bruke mange timer uten at det synes så veldig godt. Men er flott å vite at det en setter motoren i er bra. Så lenge karrosseriet er bra får en jo alltids tak i motor osv. Er jo det rundt som ruster bort. Har lært utrolig mye i vinter. Har brukt mange timer så henter motivasjon av komentarer som dette, flott at dere liker hva som blir gjort:) Liker å gjøre ting ordentlig når jeg først setter igang.

Blir hellakkering i løpet av sommeren, noen runder med rondell og våtsliping til uka nå. Så er det nok ikke så veldig lenge til. Ble forresten rimelig innspirert av m535 turboen til E28 turbo her på forumet i helga. Klør i fingra etter å komme igang igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa er vel litt tyngre. Vet ikke om det blir så mye mer fres. Lite erfaring med m20.

Har fått pris av en polakk jeg deler verksted med på jobben pluss hans lakker kompis på grunnarbeid og lakk. Men Tror de får ta grunnarbeidet også setter jeg den inn på lakk verksted for resten. Så tar de siste finish hvis det ikke er 100% Men Trenger en ny framfanger bla. Dørene mine er og litt rust i så får se om noen er bedre på delebilen jeg har kjøpt. Håper du får fres i motoren din da, med fin kam og skikkelig porting burde du fint få 200hk i den motoren iallefall. Og blir jo sterk og fin med den veiva. Skaff deg noen fete grenrør og skikkelig effekt anleg der ligger jo og mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den e28 har virkelig potensiale er jo i utganspungtet en tøff bil, får du på ny lakk er den jo sånn som det skal være, bra med kraft, fint interiør og fin utenpå. Er ikke mye igjen for at den blir strøken.

Hadde byttet dører jeg også om jeg hadde noen som var bedre, mye jobb om du har rust. Skulle hatt en polakk selv i vinter hehe.

Har tenkt litt på det med eksosanlegg, Men sliter litt med å finne et eksosanlegg som har grenrør og går helt bak, altså et komplett anlegg. Samtidig har jeg blitt kontaktet av en svenske her på forumet som sier han kan lage chip tilpasset motoren. Må også finne meg en kam som passer motoren, men uten for høyt løft. For jeg skal plane blokka. slik at motoren får høyere kompresjon. Dette vil jo minske avstanden mellom stempel og ventil. Tenkte i tillegg å bruke m535 dyser og e34 535i lmm. Portejobben må jeg finne litt priser på, slik at jeg kan sammenligne. Har tenkt litt på overdimensjonerte ventiler, men vet ikke hvor mye dette gir, eller om det er verdt det med tanke på effekt mot pris.

Alpina og hartage har jo bygget 2,7l med rundt 200hk. Så mye tør jeg ikke håpe på, men i nærheten hadde jo vært noe. kommer jo til å merke veldig forskjell fra b20 uansett.

Hadde vært kjempe flott om noen som leser denne tråden, kunne komme med tips på hvilke kam jeg bør bruke, hvilke effektanlegg som er bra og komplett fra grenrør til lyddemper. Hvem som porter bra billig, og kanskje vet ca hvor mye dette gir, så jeg kan se om dette er noen vits å legge penger i. Samtidig er jeg veldig interessert i å høre fra folk som har erfaring emd overdimmensjonerte ventiler, regner med at en må bytte hele ventilstyringen brotsje opp og sette inn ny styring? eller holder det med å frese opp ventilsetet? lurer også på om dette gir merkbare effekt.

Veldig takknemlig om noen som har peiling på dette kan gi meg et fornuftig svar. Skulle kanskje skrevet dette på teknisk tråden, men gjør et forsøk, slipper å skrive så mye nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i full gang med sliping av fyller. Tar sin tid, men det går da framover. Har en del steinsprut på panseret jeg har sparklet. Gjenstår en del sliping og sparkling ellers også.

Går over plassene med fyller med rondell og 400 korning, så er det våtsliping med slipekloss og 800 korning. Om det ikke må sparkles først.

Synes ikke så godt det jeg gjør nå så legger ikke ut bilder, er ikke så stor forandring fra de tidligere bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier, artig at du liker det. Har pusset hele denne uka, panseret, taket, bagasjeromselokket den ene døra er klare for lakk så vidt jeg kan se ihvertfall.

Har brukt en grunning på sprayboks som fyller der det har vært for små ujevnheter til å sparkle.

Har bestilt nye dørstoppere, låsesylindre, graff, overhalingssett til dørhengslene osv alt til begge sider, så det bør vel nesten være det som er av slite deler på dørene.

Blir travelt framover på jobb, så får se hva en får til med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krevende arbeid du har gjort/gjør!

Spennende å se på, har planer om å gjøre noe av det samma i løpet av de neste årene, må bare finne meg en skikkelig plass å stå på + et sveiseapparat :)

En ting er hvertfall helt sikkert, og det er at du har valgt riktig karosseri å gjøre det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for komentarer, morsomt at folk følger med.

Bilen blir svart sånn som den var.

Viktig å ha en bra plass å stå når en skal gjøre større arbeid, ellers blir det veldig tungvint. Tar langt tid og en går fort lei.

Etter montering av lyddempingen merket jeg betydelig forskjell. Blir enda bedre når jeg får montert interiørr og gulvteppe igjen.

Er ganske fornøyd selv, er spent på hvordan det blir når jeg får på lakk. Da en får se om arbeidet er gjort bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...