Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke god E34.. så da vurderer eg å kjøpe e39 520 sedan. Er det noe spesielle svakheter på disse med tanke på rust osv.. lurer også på hvilket senkesett som passer best med tanke på lavhet og kjørbarhet. coilovers?? send gjerne bilde.

Skrevet

Senking har jeg sterke meninger om. Kjør med originalt understell og dekkdim. En MEGET god bil å kjøre, original fra fabrikken vel og merke.

Skrevet

Men den er enda bedre å kjøre når den er lav, og med breiere dekk.

Har selv orginal M-tech, og kjører 225/45/17 foran og 255/40/17 bak.

Og bilen sitter ganske støpt på veien :)

Skrevet
Nyttig link :) Noen som har formening om senk?

Har akkurat satt på Bilstein Sport og Eibach fjærer og for å si det sånn, jeg angrer ikke ett sekund, eneste minuset må vær at jeg merker humper å sånn i veien mye bedre enn før, men dette klarer jeg fint å leve med :D

Skrevet

Har prøvd E39 men en rekke forskjellige dekkdimensjoner. Fra ballongprofil på 15" felger til et par runde elektrikerteip på 19". Det som fungerer desidert best i mine øyne er 225/55-16. En meget god kombinasjon mellom komfort og brukbart sportslige egenskaper, kombinert med en mulighet for å svelge unna ujevnheter de to rundene med elektrikerteip ikke har det minste snev av mulighet til å håndtere. Som en god nummer to holder jeg 17" felger og originalt M-understell. En anelse mer sportslig men slår mye på dårlig underlag. For meg som faktisk bruker bilen til noe mer enn å råne forran pølsebua er det en viktig egenskap. Det eneste brede og lave dekk vil gi er marginalt bedre grep, mer støy, dårligere komfort og økt bensinforbruk. Da ser jeg bort fra utseendet som er en svært individuell affære.

Skrevet

Sjekk rust på panser og bakluke. Jeg har senket min 30/25 (eibach) og er fornøyd med det. Har nå 18" feilger. Har også noen 17" som fulgte med bilen men det ser jo litt stusselig ut :bmw: er behagelig med 18" og moderat senk på disse også

Skrevet

M-understell og 245/40-18 på min.. det gir heftige kjøreegenskaper for størrelsen.. men i forhold til vinterdekk/gamle sommerdekk på 16 tomms felg, så blir det mer enn passe ukomfortabelt på dårlig underlag.. ellers ganske gode biler å kjøre;) Har kjørt alt fra 520 til M5 av e39.. elsker disse bilene!

Ikke et dårlig kjøp om du finner en som er noen lunde vedlikeholdt! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...