Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått pristilbud på dekk og felg til E39'en.

Samme felg i 18" (8" foran og 9" bak).

Det ene pristilbudet er det kumho KU31 (235/40/18 og 265/35/18 )

og det andre er det Hankook K107 SI EVO (235/40/18 og 265/35/18 )

Dette er fra to forskjellige forhandlere!

Hankook settet kostet 1000kr mer, men selger er overbevist om disse dekkene er overlegen Kumho. (Ikke at jeg legger så mye i det).

Noen her inne som har erfaringer med disse to dekktypene? Og kan gi meg ett tips om hva som er det beste kjøpet?

Evt. andre dekk i samme prisklasse.

Skrevet

Har dårlig erfaring med Kumho. Mye støy, sporer mye og dårlig på våt vei. Hankook har familien på en X5 med 19" felger. Er vel 285 bak og 255 foran. Fungerer helt utmerket. Ingen sporing, lite støy og bra på vått føre. Så hadde nok gått for Hankook var jeg deg!

Skrevet

Veldig enkelt å gi råd vedr. dette :

Legg på ett til to tusen og få noe du er fornøyd med.

TEVODEKK.no

Har ikke prøvd disse selv : KENDA KR-20 KAISER 93/W 265 /35R18 men de sies å være bra. Kr. 1580.- pr.stk.

Samme pris CONTI SPORT CONT 3 92/Y i samme dimensjon.

Disse skal også være gode : VREDESTEIN SESSANTA 92/Y 225 /40R18 til kr.1498.-

GSBILDELER.NO

Felgpakke m/225/40og265/35-18 Sonar SX-1 EVO til under 10 000.-

Felgpakke m/W235/40 og 265/35-18 Kumho KU31 til under 12 000.- men det er jo også Khumo :shock:

Komplett med bolter og logo og hele dritten.Når det gjelder dekktype , så er det lurt å høre hvilke dekk til hvilken pakke. Vanligvis Sonar eller Dunlop de bruker.

Ellers så kan det være lurt å bruke litt tid..

Skrevet

Er enig i deg Jolly, heller legge i litt til for å få noe jeg blir fornøyd med. Vil legge til at jeg vet hvilken felg jeg skal ha, så står kun på dekkene.

Problemet er at dekkfirmaene sier så my forskjellig ang. merkedekk vs. koreadekk. Da fortjenesten på en slik felgpakke med koreadekk mest sannsynlig er større.

Noen som har erfaring med netthandel av felg/dekk? Lang leveringstid? Får man rett ET eller blir det mye tull?

Skrevet

ingen erfaring med Handcock, men har kjørt en sesong med kuhmo, og jeg hiver meg på samme erfaringen som anderslien:

Har dårlig erfaring med Kumho. Mye støy, sporer mye og dårlig på våt vei.
Skrevet

Takk for linken Wendel. På en måte synd at det er så utrolig mye å velge i. Hadde man bestemt seg for ett dekk, kunne man lettere lete etter pris.

Skrevet

Velg et merke du har hørt om uansett. (Goodyear, Dunlop, Yokohama etc.) Disse andre billigdekkene kan ikke måle seg uansett.

Hadd lagt i et par lapper ekstra uten å tenke på det engang.. Er tross alt _litt_ viktig med bra dekk..

Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med Kumho, tatt prisen i betraktning. De har vært bra i regn og har vært slitesterke. Erfaringene kommer fra banekjøring, så mulig de oppfører seg annerledes ved vanlig kjøring, men tviler litt. Jeg syntest det er mye dekk for pengene!

Skrevet

Har hankook sp 1 tror jeg de heter,noe sånt i hvetfall! er fornøyd med dem,sporer ikke i det hele tatt,bra grep veg aktiv kjøring.veldi lite støy, og helt ok iregn.

Jeg betalte par lapper ekstra for dem, men husker aldri når jeg kjører :wink:

Skrevet

jeg kjører kumho ku31 225/40/18 på bilen min, hadde disse hele sommeren ifjord, og jeg synes de er ganske gode å kjøre på!

spørs jo hvor pirkete du er på støy, men jeg har ikke fått inntrykk av at disse støyer... kjørte med disse dekkene på bane også, og synes de er helt supre, godt grep og blir ikke overophetet på samme måte som andre dekk jeg har prøvd, også er de som R Andresen sier ganske slitesterke!

Tror ikke du vil bli misfornøyd med kumho ku31... nå har jeg ikke prøvd hankook, men dyrest er ikke alltid best! ;)

Skrevet

Gå for Dunlop, Goodyear o.l så vet du at du får skikkelige dekk. Har Ventus (koreansk) på nyfelgene og er allerede skeptisk :wink: Og jeg har bare kjørt to kilometer med dem...

Skrevet

Vel, nå har jeg hatt bilen på 4hjulskontroll pga senk.

Spiser den like mye dekk i år som ifjor så ville jeg anbefalt deg egentlig bare å se etter billig dekk med gummi hardere enn gjennomsnittet så holder de i allefall 1 sesong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...