Yeah_dude Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Skrevet Mars 28, 2009 Vet noen om laser/radarvarsler som funker og som er verdt å investere i? Trygt å kjøpe fra utlandet? Trenger anbefaling fra noen som har peiling på varsler (vil ikke ha laserjammer tror jeg, høres risky ut)
Yeah_dude Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Skrevet Mars 28, 2009 Har du erfaring? Har funnet masse sider jeg og, men vil ha tips av folk som selv har testa produktene. Virker som det ligger utorliug mye juks på nettet, butikker som skriver anmeldelser selv etc.
Tom K Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 hvis du søker litt på nett så finner du sikkert tester av div utstyr, det meste er vel egentlig bare dritt
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Lurer på om jeg noen gang får prøvd denne på en radarkontrol jeg
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 De er en radarvarsler som står i min 87 e23 L7 som er importert i fra statene. Mulig de også er en jammer, men jeg vet ikke så mye om den. Den er koblet til noe greier bak luftinntaket i fangeren..
Yeah_dude Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Skrevet Mars 28, 2009 Kult! Lønner seg å finne på ebay, eller noen andre norske sider som er trygge? Og en annen ting... må jeg kjøpe en fotoboksvarsler i tillegg for å "helgardere" meg? Ser ikke ut som noen av radar/laservarslerne sier ifra om fotobokser :/ noen fotoboksvarslere å anbefale, som er gratis og enkelt å oppdatere?
posefant Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Vi vet jo (de fleste av oss) at det er lov å ha en VHF receiver i bilen som kan ta inn feks. politiet. Så lenge man ikke bruker informasjonen til egen vinning. Men det jeg lurer på er om det er tillatt med en mer moderne VHF scanner som også støttet TETRA, denne kan kobles opp mot en laptop og med litt avansert software man får kjøpt på nettet, kan den dekryptere TETRA trafikk (samme prinsipp som dekryptering av GSM). Vil feks. politiet kunne si noe på at jeg dekrypterer og lytter til Oslo Sporveiers TETRA trafikk ? På forhånd takk.
Scampi Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Først og fremst er jeg interessert i hva slags utstyr du skal bruke. Jeg har så langt ikke hørt om noen som har tatt Tetra.
Reef89 Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 ja helt sant men IKKE på politiets frekvens i bil.... sjønn nå det at det har isje noge med type radio å gjøre... Det blir beskrivet som varslingsutstyr som er ulovlig på lik linje som laservarsler blir du stoppa av en politi og han sjekker opp førerkortet ditt å hører seg selv i bilen din ja da skal du se boten blir DYR feil, blitt stoppa selv, og politiet tok scanneren min og gikk inn i sin bil og sendte melding til operasjonssentralen, men fikk beskjed om at det var lovlig, så han bare ga den tilbake,selfølgelig stod kanalen på politiet sin frekvens, MEN det som ikke er lov folkens som de selv sa, en radio som kan snakke tilbake på politiets samband med Egentlig ingen vits å diskutere dette om hva som er lov eller ikke, her står det svart på hvitt: Politiradio er lovlig å eie og bruke i Norge Det er helt lovlig. Det å eie en politiscanner eller annet utstyr som har politiets frequenser er lovlig. Det er lovlig å lytte men det er ulovlig å bruke det du hører til noe som helst. Dette har ingenting med EØS å gjøre, som mange tror, men er en vedtekt fra Statens Teleforvaltningsråd. Det er også lov å bruke politiradio/scanner i kjøretøy da samme betingelser gjelder som nevnt over. Post- og teletilsynet har endret praksis og krever ikke lenger at det skal foreligge tillatelse for bruk av denne typen radioutstyr. Bakgrunnen for dette er at Statens teleforvaltningsråd i august 2000 fattet vedtak som sier at Post- og teletilsynet ikke har tilstrekkelig hjemmel til å kreve at slik tillatelse skal foreligge. Politiet krever nytt samband Alle kan høre på politiradio hvis de vil, og nå krever politiet et nytt TETRA lukket samband. Det nye digitale sambandet vil koste flere milliarder kroner og regner med vil være klart i 2012. Det er nå 10 år siden fra år 2000 om at politiet ba om nytt TETRA lukket radiosamband. Denne info. har jeg personlig fått av Post- og teletilsynet, da jeg var like i tvil som dere. Jeg har nå hørt på politiradio i 8år, har også hatt 17stk radioer, send gjerne pm om hjelp til noe.
Scampi Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 MEN det som ikke er lov folkens som de selv sa, en radio som kan snakke tilbake på politiets samband med Joda, det er helt lovlig, så lenge man ikke bruker den til å sende med. Ikke at det har noe relevans, men ser du nevner at du har drevet med radio og slikt i mange år, så jeg får følge opp: jeg har drevet med dette i 12 år, og er vel på min 37. radio så langt.
posefant Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Først og fremst er jeg interessert i hva slags utstyr du skal bruke.Jeg har så langt ikke hørt om noen som har tatt Tetra. Samme konsept som for GSM som sagt. Mottaker og software som dumper signalene ned på en PC: Eksempler på demodulator: http://www.fjord-e-design.com/ (Se etter AirAnalyzer) http://www.willtek.com/english/products/ai/tetra/#top Videre software som analyserer dump og legger nøkler, ID (Kopi) og algo tilbake til en vanlig TETRA xHF radio med to VFOer. Husk at ENIGMA en gang i tiden hadde teorietisk 380bit kryptering
Scampi Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Først og fremst er jeg interessert i hva slags utstyr du skal bruke.Jeg har så langt ikke hørt om noen som har tatt Tetra. Videre software som analyserer dump og legger nøkler, ID (Kopi)...*snip* Joda, jeg er kjent med konseptet, tenkte mer på softwarebiten. Jeg mener...du skal ha kurant med info og ikke minst maskinkraft for å følge politiet nå om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå