Gå til innhold

ABS/ASC Styringsenhet e39. Koding?


Stephan.s
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt det samme problemet jeg også, viste feil på sensore ved venstre fremhjul.

Da måtte jeg bytte styringsenheten på abs.

Kjøpte brukt fra bil1din.no, der får du 3 mnd garanti på delene også, så var jeg på verksted og skiftet del og fikk kodet det opp igjen.

Funket som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips når dere måler ABS sensorer: Snurr hjulet rundt samtidig som dere måler motstand. Har dere en såkalt Bar Graph på multimeteret, evt. et godt gammelt analogt meter, skal dere se at verdien pulserer litt i takt med farten.

Jeg har vært borti at Ohm verdiene har vært noenlunde like, men at den ene føleren ikke pulserte. Og da den ble byttet, ble også ABS lampa borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at sensorene ble målt i kontakten i v. innerskjermen.

Gjorde det som du nevner, om å spille hjulet, men ingen variasjon. Var derfor høyre side ble testet og, til tross for ingen feilmeld med denne, men den viste heller ingen utslag.

Var forøvrig dette multimeteret fra clas ohlson som ble brukt:

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=55540899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset budda1 :) Hørte også med koed og det er korrekt det du sier.

Men det jeg da lurer på, er hvor modulen faktisk er plassert. Iflg. modulemasters sitter den plassert på selve abs pumpeenheten i motorrommet.

Men det som pr. definisjon er modulen i følge delefilmen på GS er en sort boks plassert under pollenfilter passasjerside.

Hva er da korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstod det nok korrekt.

Grunnen til at jeg lurer er da at utseende på den du linker til, samt den hos modulemasters.com ser slik ut. Mens min ser slik ut:m7rcev66vz60oht5gq1z.jpg

Så måtte høre 8)

(forøvrig melder da carsoft om at det er en bosch 5.7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...