wabby Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Merket de siste 2 dagene at det blåser noe kaldt fra anlegget, men ingen ulyder fra motorrommet. Men ved høyere turtall så kommer det varme, så samtidig at temperaturen steg noe ved tomgang. Er det termostaten som er treg med å åpne, eller vannpumpa som synger på siste vers?
wabby Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 Vel... Det er bekrefta. Vannpumpa er helvete! Ringte Olsen-bil (han er nok bra lei av meg) sa bare ring meg på fredag og smalt på røret. Men har nå fått et verksted til i kr.sand til å ta jobben i helga bare jeg skaffa pumpa. Det er faen service.
helgeb Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 ikke uvanlig sak på disse motorene dette nei. men den nye pumpa du dår er en forbedret sak hvis den er original da. uoriginale bruker metallblader istedet for plast/ (kompositt på di nye) så da holder den vel en stund
wabby Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 Vel... Kjørte land og strand for å finne pumpe, ingen hadde inne og jeg har ikke tid til å vente. (bavaria, mekonomen, torshov, bilxtra). Ble faktisk en fra biltema, den hadde plasskovler og kom på 1/3 av prisen. 450,- Men regner med at vannpumper på BMW er som impeller på snekker, bytter hver vår når de skal gjøres klar for sommeren. Virker iallfall slik
tomerikk Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Den nye typen pumper har hvite skovler. holder ca. 100.000 km.
wabby Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 syns ikke det var mye å skryte av... :S Men da kan jeg i allefall bytte annen hver sommer da...
tomerikk Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Det finnes mye bedre pumper, men de koster noen dollar. http://www.stewartcomponents.net/Mercha ... de=BMWHPWP
wabby Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 Vel, den koster det dobbelte av hva mekonomen tar og sikkert bare 50% mer av hva BMW tar. Mtp på at den har livstid garanti og generelt bedre så hadde jeg kjøpt denne glatt Men takk for linken, skal absolutt vurderes om 50.000km eller ved ny bmw når den tid kommer (om svakheten er fortsatt). EDIT: http://www.google.com/search?hl=no&clie ... C3%B8k&lr= Om denne dollarkursen stemmer så er den faen billigere enn hva bavaria selger! ?
Haug530D Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Vel, den koster det dobbelte av hva mekonomen tar og sikkert bare 50% mer av hva BMW tar. Mtp på at den har livstid garanti og generelt bedre så hadde jeg kjøpt denne glatt Men takk for linken, skal absolutt vurderes om 50.000km eller ved ny bmw når den tid kommer (om svakheten er fortsatt). EDIT: http://www.google.com/search?hl=no&clie ... C3%B8k&lr= Om denne dollarkursen stemmer så er den faen billigere enn hva bavaria selger! ? Den Stwewart pumpen koster ca 1200-1300,- + frakt og eventuelt moms ja. Jeg kjøpte ny pumpe på Ebay til gamle bilen, kom på ca 4-500,- totalt.
wabby Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Da er vannpumpa byttet. Den gamle så fin ut og hadde metall skovler. Designmessig så metallskovlene litt rare ut iforhold til den nye. Hele skovlehjulet stakk en del ut fra iforhold til bildet av Stewart sin og den nye som ble satt i. Men uansett, nå får jeg rett varme i kupeen igjen. Rart, men funker. Det som plager meg litt nå er en liten hvininglyd som kommer fra motorommet.... gah.
Jimbo Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Vel... Det er bekrefta. Vannpumpa er helvete!Ringte Olsen-bil (han er nok bra lei av meg) sa bare ring meg på fredag og smalt på røret. Men har nå fått et verksted til i kr.sand til å ta jobben i helga bare jeg skaffa pumpa. Det er faen service. Hvilket verksted jobbet i helga
alliert Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 Noen som vet hvordan man får skifta lager her ? - - - -Muttern va løs- så e tok a heile
Haug530D Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 Noen som vet hvordan man får skifta lager her ?- - - -Muttern va løs- så e tok a heile Skifte lager? man skifter da hele pumpen.
wabby Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Skrevet Mars 31, 2009 Vel... Det er bekrefta. Vannpumpa er helvete!Ringte Olsen-bil (han er nok bra lei av meg) sa bare ring meg på fredag og smalt på røret. Men har nå fått et verksted til i kr.sand til å ta jobben i helga bare jeg skaffa pumpa. Det er faen service. Hvilket verksted jobbet i helga Lund-bil tok det. De hadde en del ekstra jobb som måtte bli tatt ila helga, blant annet et motorbytte osv. Men jeg venta med pumpa til mandag likavel. Prisen ble 2500,- for bytte av pumpa, bytte en ABS-føler (ba dem ta det når de først hadde den oppe). Spyle kjølesystemet og fylle på med frostvæske etc. 2500 var timespris + frostvæske, da jeg hadde pumpe og ABS-føler fra før. Helt ok pris mtp at jeg ofte får drop-in more or less
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå