artax Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Hei vi har sett på en e39 520d stasjonsvogn og lurte på om dere her inne kan fortelle litt? god bil? mye feil med disse? positive og negative ting?
Lars89 Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ Er vel no problem med med dieselpumpe eller turbo avhengig av årsmodell også...
Otis Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Jeg har kjøpt meg en 520d og er egentlig ganske så godt fornøyd. En billig inngangsbillett til e39, som er en meget god bil. Det negative er jo at det er en R4 motor, da den har litt kjip lyd. Men når motoren er varm så høres den ikke så ekstremt mye diesel ut, ganske kurant lyd, i forhold til veldig mange andre biler i samme årsklasse, spesielt VW. Motoren drar greit, men den er litt treg fra 100 og oppover, synes jeg, spesielt i 5. gir. Går på rundt 0,75-0,8 liter per mil på 80% bykjøring og 20% på landeveien. Skal ikke være noen problem med turbo på de med 136hk, men høyttrykkspumpen ved chipping, i følge Fredrik på forumet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå