Joan E36 Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 Jeg har nå fått time hos verksted så jeg får tatt en firehjulskontroll på bilen pga senkingen. Men fikk da et spørsmål om jeg skulle følge BMWs originale hjulkontroll eller om det var noe eget når det gjaldt senk. Noen som veit noe om dette? Skal vel følge vanlig firehjulskontroll etter BMW? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 skal følge bmw's orginale mål ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 målan kan også så i tuv papiran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2009 ja, for det virker jo mest riktig at det skal være så likt som mulig som da det ikke var senk på den liksom. Fant ikke noe i TUV papira heller, så da tar jeg det etter BMW Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 Hva koster en 4-hjulskontroll for tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 vist du skal ha det godkjent må dem også skriv på kontrollseddel. bilen har ikke montert lasteventil og lys justreing er ok. ellers blir BT heng seg opp på at man må juster lasteventilen når man senker bilen. men det ikke dem veit at bmw har aldri hatt lasteventil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 Hva koster en 4-hjulskontroll for tiden? bare kontrollen koster i mellom 1100 til 1800kr. spør hvor du tar den. så kommer mekanisk arbeid med justering i tilleg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2009 vist du skal ha det godkjent må dem også skriv på kontrollseddel. bilen har ikke montert lasteventil og lys justreing er ok.ellers blir BT heng seg opp på at man må juster lasteventilen når man senker bilen. men det ikke dem veit at bmw har aldri hatt lasteventil. Skjønte ikke helt hva du mente med at bilen ikke har montert lasteventil og lys justering er ok? Lasteventil? Merker nå at jeg ikke har skrudd så mye bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 vist du skal ha det godkjent må dem også skriv på kontrollseddel. bilen har ikke montert lasteventil og lys justreing er ok.ellers blir BT heng seg opp på at man må juster lasteventilen når man senker bilen. men det ikke dem veit at bmw har aldri hatt lasteventil. Skjønte ikke helt hva du mente med at bilen ikke har montert lasteventil og lys justering er ok? Lasteventil? Merker nå at jeg ikke har skrudd så mye bil Lasteventil er en ventil som slipper ut meir trykk ut til bremsan bak etter hvor mye last man har bak i bilen. jo meir last man har jo meir brems får man bak. når man senker en bil så må man også ha lys justering også. derfor er det viktig at på kontrollseddel som alt av mål du får skal det også stå. -Lys er justert -Bilen har ikke lasteventil. også godkjent mekaniker må skriv under som har fagbrev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2009 Da skjønte jeg Takk skal du ha Da skal jeg huske på lysjustering og lasteventil og underskrift fra duden med fagbrev Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 veit ikke hvor nøye BT er der. men så nøye er dem her i Ålesund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2009 veit ikke hvor nøye BT er der. men så nøye er dem her i Ålesund De er rimelig nøye her også. En kamerat av meg skulle godkjenne senk for en uke siden, og de pirket på ALT, men den gikk gjennom. Hadde aldri trodd det etter alt de pirket på, men gikk faktisk. Virket ikke som de likte senkede biler egentlig.. Så jeg gruer meg til å godkjenne mitt også. Hva skjer egentlig om det ikke blir godkjent? Må man bytte til originale fjører og dempere da? For så å vise den original? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 jeg hadde ikke noe av det på min seddel! gikk fint igjennom på bt alikevel! hos meg justerte dem bare hjulene etter beste evne.. justerte dem best mulig selv om dem ikke kom helt i mål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2009 jeg hadde ikke noe av det på min seddel! gikk fint igjennom på bt alikevel! hos meg justerte dem bare hjulene etter beste evne.. justerte dem best mulig selv om dem ikke kom helt i mål Å? Var litt betryggende å høre For jeg tror min uansett hvor mye de stiller på hulene vil sprike litt med bakdekkene. Så får bare håpe det blir best mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 JoanE36: Det er jo visse krav de går utifra, så varerer det hvor strengt det blir praktisert. Hvis alt er i orden så er det ikke slik at det ikke blir godkjent. Er det noe jeg har misforstått ang. firehjulskontroll - de skal vel ikke rette ut cambervinkelen for å kompensere for senka bil? Det ville jo ikke vært positivt når bilen skal svinge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå