jokmeister Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Høres bra ut Triller bilen jævlig sakte, men sikkert bortover imårratidlig Får håp dem får gjort d ferdig til påske, fikk hør at det er noe ledig før påske.. Har en dårlig følelse på å få kjørt den i påska, men får vel bare vent Får bare håp d bi gjort 100% no, ikke halvhjerta sånn at d bi et smell å en blårøyk så legg heile kardangen å et grus! men d vil tiden vise Godt å hør at prisn ikke va ille hvertfall
BreitBau Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Men som sagt, det er for billig etter min mening.. I det mener jeg at du får kontrollere at han gjør det skikkelig.. "koppen" som skal sveises fast skal sveises fast i både bakseteryggen og plata under.. Og ibagasjerommet skal den sveises fast kun til plata under. Men så skal jo også hullet sveises, og bare der er det endel arbeid.. Åsså spørs det jo om alle delene er inntakte eller om de er sprukket slik mine var, for da er det jo endel arbeid med å fikse disse.. Skulle du sett den på verksted, hadde de ike rukket stort mer enn å skru ned basktillinga, og montere den igjen..
jokmeister Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Skrevet Mars 31, 2009 Skjønner ! Ja har sjekka litt rundt osv, og d e vest dyktige folk med erfaring, så har "gitt sjela" mi til dem:p E sku få hør litt etterhvert som dem har bynnt, så e får vel litt oppdateringe her og der Hoff, har litt klomp i halsen, hvis d ikke sku bi 100% og at d bi samme smell igjen, men e regna no me at når dem tar jobben må dem no vel gjør d 100%... ? :/ Fikk litt større klomp i halsn da e kjørt forbi ista, såg at biln sto ulåst utfor verkstedet, som legg mett i byen. Ring opp imårratidlig å hør ka d sku vær førnå Ellers, fikk fax om felger + dekk ! 3998,- + mva ! 235/40R18" Nexendekk, noen som har hørt om ? evt erfaringer med dekke ? BMW KUPP kalla dem d, www.eiker.no
jokmeister Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 helvete og.. Fekk en telefon fra verksted nettopp, dem har oppdaga enda ei infestning som ha løsna =/ så d bi å overstig 6800,- Men e så lei av å fær fram og tebake på kvart jævla verksted så koste hva d koste vill, kan da ikke ta så mang tima for å fix enda ei infestning ? Får et nytt "pristilbud" om litt.
BreitBau Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Hva er det du sier? 3 av 4 fester!? Holy smokes.. det har jeg aldri hørt om før..
BreitBau Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Det høres egentlig ut som om det gikk opp ett lys for de når de så hvor mye arbeid det var.. haha
jokmeister Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Det høres egentlig ut som om det gikk opp ett lys for de når de så hvor mye arbeid det var.. haha Heilt enig! Fikk beskjed om at e trengt ein ny Calipper bake + nå bremseklossa og, va no kje d e ba dem fix, men d e no så.. Gjor du d her sjøl egentli ? Korr langt tid kan e forvent å vær billaus ? Hvis dem gjør d noenlunde kjappt og ikke har 4/7tima kaffepause.. ? Bah ;\
BreitBau Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Vanskelig å si.. Jeg driver jo ikke med dette til vanlig, og jeg dreiv jo bare med litt og litt sånn en kveld i ny og ne.. Men det er nok en grunn til at jeg mener 7000 kroner ikke er nok til å dekke det opp i det hele tatt siden de fleste verksteder nå tar en plass mellom 650 og 800 kroner timen pluss moms.. Også nå har dem antageligvis prøvd å løsne håndbrekkvaieren og ødelagt feste til denne på calippern din tenker jeg... I stedet for å løse vaieren fremme ved håndbrekket..
BreitBau Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Nei. Den vaieren går vel ikke inn på calipperen nei.. Da er det nok ikke det allikvel..
Lars89 Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Er veldig typisk at når en bil kommer inn for en større reperasjon ser verkstedet litt grundigere igjennom bilen og finner flere feil. Er lettere å få en kunde til å betale 12 000 en gang enn 10 000 nå og 2000 seinere... Er mange som blir skikkelig oppgitt og bare vil ha skiten fiksa en gang for alle...
jokmeister Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Er veldig typisk at når en bil kommer inn for en større reperasjon ser verkstedet litt grundigere igjennom bilen og finner flere feil. Er lettere å få en kunde til å betale 12 000 en gang enn 10 000 nå og 2000 seinere... Er mange som blir skikkelig oppgitt og bare vil ha skiten fiksa en gang for alle... Kjenn den følelse'n der AKKURAT noh.. men den må på EU-Godkjenning og i år, så kan likegodt bare gjør alt i ein smell no.. men d e faen me "sleipt" å ska finn mest mulig feil for å tjen inn pengan.. men d e vel sånn d funger i markedet den dag idag da Får vel telefon imårra om at e må ha heilt ny bakstilling og .. lett tjentepenga d !
jokmeister Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Vanskelig å si.. Jeg driver jo ikke med dette til vanlig, og jeg dreiv jo bare med litt og litt sånn en kveld i ny og ne..Men det er nok en grunn til at jeg mener 7000 kroner ikke er nok til å dekke det opp i det hele tatt siden de fleste verksteder nå tar en plass mellom 650 og 800 kroner timen pluss moms.. Også nå har dem antageligvis prøvd å løsne håndbrekkvaieren og ødelagt feste til denne på calippern din tenker jeg... I stedet for å løse vaieren fremme ved håndbrekket.. Okok Ja dyr timesbetaling, mulig lett å ta litt halvhjerta påskeferie en par daga i forveien og trur e enda på 11000 ellerno til slutt.. :/ Ha vært jæft me bil i påska, cruise i finvære, men bi vel itte d
jokmeister Skrevet April 2, 2009 Forfatter Skrevet April 2, 2009 Da ha verkstedet ringt igjen, forhåpentligvis for siste gang Fått pris + andre "reprasjoner" Alt blir som følger: - Kardangfester og alt d = OK - Calipper bak = OK - Bremseklosser = OK - Opphengskule = OK - Eu-Godkjenning = OK 13500,- Får d bare gjort der, så bi alt ok, pris og div høres ok ut eller ? =)
Hansh Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Høres fortsatt ikke ille ut i forhold til arbeidsmengden.
raynik Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 dette er ikke ille...gjerne få dem til å ta bilder underveis.. da har du dokumentasjon hvis du skal selge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå