Gå til innhold

f kart Go-cart med skilt

narcatis
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 months later...
  • Svar 286
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,har tenkt litt på å kjøpe en f-kart (i så tilfelle 200'en). Det jeg lurer på er hvordan den kjører i forhold til en vanlig go-kart. Kunne tenkt meg å kombinere billig framkomstmiddel til jobb med å kjøre på bane med den.

Her er noen punkter jeg lurer på (i forhold til en go-kart):

-Handling

-Akselerasjon

-Bremsing

-Toppfart

-Noen som kanskje har prøvd den på bane?

(-Kjørefølelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,har tenkt litt på å kjøpe en f-kart (i så tilfelle 200'en). Det jeg lurer på er hvordan den kjører i forhold til en vanlig go-kart. Kunne tenkt meg å kombinere billig framkomstmiddel til jobb med å kjøre på bane med den.

-Handling

-Akselerasjon

-Bremsing

-Toppfart

(-Kjørefølelse)

handling = umulig å skli såfremst du legger deg ned i svingen (dvs som på mc) pga er diff og rammen er relativt myk, så ender opp med å lette innerhjulet bak om man ikke flytter litt på vekta.

aks = bedre enn de utleiekarten til rudskogen ivaffall (har vell mest med girsystemet å gjøre) akser som en gjennonsnittlig bil, ikke noe hurramegher greier, men morro lell :P

brems = rive av seg ansiktet

toppfart = 88km/t, så svingete vei er morsomst

hakke prøvd på bane, men funker fett på svingete veier :)

tror jeg har enda til gode å ha understyring med den (sett bortifra på våt vei), men overstyring er lett å få fram på grusvei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på smc f-kart 50cc. Er 16 år så kan jo ikke kjøre noe mer enn det :P Noen som veit om disse motorene holder? Har en smc mistral 50cc atv med skilt, og der var det mere skruing enn kjøring i vinter. Så nå er det ombygging til 110cc 4-takt turbo :)

Hvor kan jeg få kjøpt disse billig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Handling

-Akselerasjon

-Bremsing

-Toppfart

(-Kjørefølelse)

handling = umulig å skli såfremst du legger deg ned i svingen (dvs som på mc) pga er diff og rammen er relativt myk, så ender opp med å lette innerhjulet bak om man ikke flytter litt på vekta.

aks = bedre enn de utleiekarten til rudskogen ivaffall (har vell mest med girsystemet å gjøre) akser som en gjennonsnittlig bil, ikke noe hurramegher greier, men morro lell :P

tror jeg har enda til gode å ha understyring med den (sett bortifra på våt vei), men overstyring er lett å få fram på grusvei :P

Føles det som å kjøre en go-kart eller er den litt for høy og "slapp i fisken" til å kunne sammenligne seg med en "ekte" go-kart?

(tusen takk for svar foresten :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Handling

-Akselerasjon

-Bremsing

-Toppfart

(-Kjørefølelse)

Føles det som å kjøre en go-kart eller er den litt for høy og "slapp i fisken" til å kunne sammenligne seg med en "ekte" go-kart?

(tusen takk for svar foresten :D )

føles som en fullgod gokart, selvom ramma er litt myk (nå er den det på mange vanlige karter og da såvidt jeg har skjønt)

dritgøy å kjøre, men motorvei er kjedelig, ingen svinger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
  • 2 months later...

Takk for overtagelsen janerik171187 :)

Var rett hjem å bytte oljer, og til åpen diff. Når jeg splittet giret raste alle drev ut #-o Men var jo veldig selvforklarende hvor alt skulle stå. Eneste var en skive en måtte se på slitemerkene, og måle lagerbaner for å skjønne hvor den hørte hjemme.

I forgasseren var det over 50% vann, og til sammen nesten en dl vann i systemet. Så når alt var renset startet og gikk den helt som den skal igjen \:D/

Veldig artig. Sitter med et glis mye av tiden :D

Glad for at jeg ikke fikk napp på den andre 100cc. Kjenner allerede jeg gjerne skulle hatt 20-30hk på den :whistle:

På første turen kom jeg akkurat 3,6km før blålysetaten viste hvor fine lys de har :stupid:

Han: Helt stumm...viste ikke helt hva han skulle si.

Jeg: Oj, det var ikke langt jeg kom på første turen.

Han: Hva er detta for noe?

Jeg: Det er en F-kart. Samme som ATV, Buddy, og andre firehjuls motorsykkler.

Han: Har du vognkort? Det gikk vel litt fort her borte?

Jeg: Å?, dette er første turen, så vet ikke hvordan fartsfølelsen er enda. Men jeg fulgte speedometeret.

Han: Du hadde ca 90 i 80'n, og vi snittmålte deg til 73 i 60'n.

Jeg: Shit, da må speedometeret vise ganske feil. Da må jeg laste ned en GPS app på telefonen med en gang å sjekke...

Han: Ja gjør det. God tur. Men du er vel klar over at du har kjøpt deg en Politimagnet?

Jeg: 8-[

Skjønte jo fort at ATV dekka som er en del større en originalhjula var nok hovedårsaken til den store missvisningen. Om alle møtene med Onkel går like greit i fremtiden så er det jo ikke noe stress.

Eneste er at den fjærbelastede kula i girkassa er alt som holder den i gir. Så har hoppet ut av D 2 ganger. Må nok sveise en liten perle på girskiftplata, så den ikke har så lett for å vibrere over mot N.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror kanskje du burde få på den slangen på tanklokket, sikekrt defor det kom vann i bensina igjen, tømte tanken helt før jeg helte på ny så kanke skjønne hvor det kommer fra ellers :P

sjekka aldri speedo med atvdekka, ble ikke lange turen med de på såe.

kom meg litt lenger på første turen jeg, ble ikke stoppa før andre dagen om jeg husker rett,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt en hette over som slipper inn luft. Var det noe slange på original lokket?

Kjenner det vibrerer en del med ATV dekka. Regner med at det roer seg litt med originalhjula. Men de demper kanskje ujevnheter ikke like godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt en hette over som slipper inn luft. Var det noe slange på original lokket?

Kjenner det vibrerer en del med ATV dekka. Regner med at det roer seg litt med originalhjula. Men de demper kanskje ujevnheter ikke like godt?

lenge sia jeg kjørte, husker ikke :P men knastene lager nok litt vibrering.

husker ikke åssen org lokket var, men tror det var en slange der.

ekke fjøring på den så merker detm este av hull i veien, men er jo endel gummi så tar unna litt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Næ, har du solgt doningen din nå Jan-Erik :D

Jeg knakk eksosanlegget for endte gang for noen dager siden :P

En sveis, så funker det vel igjen...

Har begynt å tenke på å selge min snart også, er jo fremdeles artig, men blir ikke like mye brukt mer merker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ, har du solgt doningen din nå Jan-Erik :D

Jeg knakk eksosanlegget for endte gang for noen dager siden :P

En sveis, så funker det vel igjen...

Har begynt å tenke på å selge min snart også, er jo fremdeles artig, men blir ikke like mye brukt mer merker jeg:)

Fikk meg cab. Så får min dose finværskjøring med den. Så ble å selge fkarten da.

Vurderer dog å selge en av bilene nå. Har 3stk. Og ingen blir brukt så mye.

Morsomme kjøretøy er fkart dog. Så angrer jo bittelitt hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...