Bmw318is Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Har sett litt på Z3 coupe, men siden jeg er ganske høy, (195cm) lurer jeg på hvordan plassen er i disse? er redd det kanskje kan bli litt trangt...
hagenisse Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Svarte deg på bmwccn også, men uansett... Det er små biler, både med tanke på hvor langt bak du får setet og takhøyden. Mange sliter med det siste, spesielt med hjelm. Men det avhenger veldig av hvordan du er bygget. Jeg har hatt med folk på 175 som ikke sitter bra, men også personer på 190 som sitter greit. Prøv!
Geir Anders Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Hvis du er 195cm så kan jeg nesten garantere deg at Z3 coupê ikke er noe for deg. Du får nok plass, men ikke i en sittestilling som du føler deg komfortabel med.
Gjest Skrevet Mars 29, 2009 Skrevet Mars 29, 2009 Er det mindre plass i en z3 coupe enn en 2-dørs E30?
hagenisse Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Ja, det vil jeg tro. Z3 Coupe er nok noe av det trangeste man får før man går over på skikkelige sportsbiler.
Johnny86 Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Hvis du er 195cm så kan jeg nesten garantere deg at Z3 coupê ikke er noe for deg. Du får nok plass, men ikke i en sittestilling som du føler deg komfortabel med. Ikke helt enig her. Jeg er 1,94, og har hatt mange morsomme timer i en Z3 coupe. Jeg hadde ingen problemer, eller noe vondt å si om det. Satt behagelig, inkudert med hjelm. Hehe. Om det så helt på trynet ut, kan ikke jeg si noe om. Men er ikke verre enn å prøve. Skal også sies at jeg er tynn da, og liker en litt "trang" sittestilling.
Geir Anders Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Var det med eller uten takluke? Det skal sies at de uten har noe mer å gå på i høyden. Jeg er hvertfall 185cm og er borti taket med hjelm på hvis jeg sitter helt rett opp og ned. Men sitter alt litt bøyd så det er ikke et problem for min del heldigvis.
Johnny86 Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Var det med eller uten takluke? Det skal sies at de uten har noe mer å gå på i høyden. Jeg er hvertfall 185cm og er borti taket med hjelm på hvis jeg sitter helt rett opp og ned. Men sitter alt litt bøyd så det er ikke et problem for min del heldigvis. Var med takluke. Folk sitter veldig forskjellig, og jeg sitter sikkert helt galt i forhold til det som er "riktig". Ser den at med ryggen helt strak i 90 grader, kan det fort bli trangt. Fortalte bare min erfaring, og ville bare si at selv om han er høy er det ikke umulig. Mener bare han burde prøve selv før han slår det helt fra seg.
hagenisse Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Er jo veldig begrenset hvor mye feil man faktisk kan sitte i en Z3. Setene legger seg ikke akkurat mye bakover.
Johnny86 Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Hehe. Kanskje jeg ikke sitter så galt alikevel da.
morteym Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Er det samme høyde på stolene i Z3 og Z3 M Coupe? Jeg husker jeg satt på med en slik en for en del år siden...jeg mins vi satt så lavt, men det var kanskje bare bilen som var lav i tillegg til at den var helt senka. Utrolig rå følelse å sitte så nærme bakken ihvertfall
hagenisse Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Korrekt sittestilling i Z3 Coupe. Jeg har greit med plass, men er bare 173 høy. Men nei, man sitter ikke spesielt lavt i bilen. Faktisk sitter man ganske høyt, så det er nok bare at bilen er lav i seg selv. Setene er ikke like i M og i vanlige, men høyden er nok det..
morteym Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Er setene høye eller taket lavt da? Får slenge inn recaro-seter Jeg er misfornøyd med sittestillingen i M3n. Greit nok til vanlig kjøring, men skulle hatt rattet mye nærmere så jeg slipper å ha nesten strake armer. Det hjelper å sitte rettere i ryggen, men da kommer jeg så høyt opp føler jeg. Får se om det hjelper med racaro-setene, ihvertfall på høyden.
hagenisse Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Setene er for høye. Rattet står også bom fast, så det er alt for langt unna. Jeg kommer til å senke sittestillingen noe med nye seter, og hvis jeg finner ut at jeg skal bytte ratt blir det en spacer der...
morteym Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Vet ikke om du så den tråden min ang spacer til vanlig ratt.... jeg lurer på om jeg kan få laga en custom, men har mine tvil. En mulighet er kanskje å bytte over til sportsratt og spacer ved banekjøring? Edit: For min del så har jeg jo smg på rattet kom jeg på nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå