Gå til innhold

Tips til rimelig 4WD(stor) for hund og barn?


 Share

Anbefalte innlegg

Du sier lite om alder, prisklasse etc., men jeg kan kaste ut første forslag: Suzuki XL7 - ikke særlig spennende, men solid og gjennomprøvd.

Og for å hindre at noen beskylder tråden for å være off-topic for forumet, kan jeg også foreslå en E34 525ix Touring med takboks. Blir bakkeklaringen for lav, kunne du kanskje laget din egen Outback-edition med høyere fjæring.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som skal selge en 96 mod Ssangyong 4x4 med 2,5 diesel, eu ok , hel og pen bil, litt usikker på pris men rundt 17-18 000,- da følger det med en komplett delebil

Har bare bilde av delebilen

7o8ncuhycnr8zbasik9j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare Nissan patrol 160 :D 3.3td dem finnes i alle prisklasser. eneste problem med dem er rust. kommer du over et så si rustfritt objekt, så har du bil i lang tid uten problemer. snakker av egen erfaring. å med tanke på plass så er det nok i massevis. meg, samboern min, ungen våres og bikkja type Grand danois .verdens største hund for de som ikke visste det :P +dobermann tispa våres fikk fint plass. så det er ikke noe å si på :)

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2124950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt i verden, ikke kjøp Suzuki XL-7! Min kjære far hadde en slik og det er den største drittbilen jeg noen gang har kjørt. Gammeldags på alle måter med mekanisk sjalting til firtrekk og så tungkjørt at du blir tussete i hodet. De få jeg kjenner som har hatt Rexton, har stort sett hatt bilen på verksted. Men hvis du tenker på plassen, er kanskje Chrysler Voyager et alternativ? Aner ingenting om kvaliteten på dem, men det gjør sikkert du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt i verden, ikke kjøp Suzuki XL-7! Gammeldags på alle måter med mekanisk sjalting til firtrekk

Nettopp derfor er det en flott bil.

Hvor artig er det stå litt oppi skogen uten 4x4 bare fordi en ledning/sikring ett rele eller føler tar kvelden?

Tro meg. IT SUCKS.

og så tungkjørt at du blir tussete i hodet.

Kan det ha vært dagen derpå kjøring?

Har en gammel vitara (97 mod) som jeg tør påstå er lettkjørt, men laaaangt fra noe grombil.

Denne kan heller ikke måle seg opp mot en nyere (2000 + )Grand vitara/XL7 på noe som helst måte.

Jeg vil påstå at XL7 er en genial bil for kronene dersom man kjøper en slik av nyere type.

Men skal krone beløpet ned mot 50 lapper så ville jeg jaggu sett meg om etter en god e34 ix touring ja.

Minst like god plass, også er det BMW da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste om jobber på verksted kjenner til Voyager :roll:

Ville gått for de kjente japsene som Patrol, Pajero eller Landcruiser. Bygd for å holde :wink:

crysler voyager før 98 har store problemer med registerras bl.a hehe. som du sier. dem på crysler eller generellt alle verksteder får frysninger i hele kroppen hver gang de får inn en sånn en. er helt jævlig trangt. ikke delene som er dyre, men verkstedregninga.

nei. gå for patrol eller noe i den gata. jeg har selv hatt 2stk. der har du høy/lav samt bare bakhjulstrekk når du kobler ut 4wd. samt dreiemoment i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill.

Nå snakket jeg med Einar og fikk tilbud på Patrol som var ny lakkert for 2 år siden :D

I en fin prisklasse.

God erfaring med Nissan.

godt valg :) men for all del, hold deg unna y60 utgaven eller generellt 2.8td. de toppene sprekker i eninga. er håpløs motor. men 3.3'n tåler mye juling. begge 2 jeg har hatt har jeg justert opp trykk fra org 0.4 til 1.8 uten problemer. justerte såklart dieselpumpe, 3" eksos og åpent filter. flytter seg brukbart da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste om jobber på verksted kjenner til Voyager :roll:

Ville gått for de kjente japsene som Patrol, Pajero eller Landcruiser. Bygd for å holde :wink:

Enig i det der; gjennomprøvd kvalitet.:)

Dersom en 2WD flerbruksbil hadde vært øverst på ønskelisten, tror jeg også at Voyager ikke ville vært det naturlige førstevalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...