Sir Hofstad Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 Bikkja og ungene krever en større bil. Noen som har tips på noe ala en 4WD som vil fungere? Åpen for alt, men må ikke koste skjorta. Mekanisk fikser jeg selv. Og ser at det neppe blir bimmer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 Du sier lite om alder, prisklasse etc., men jeg kan kaste ut første forslag: Suzuki XL7 - ikke særlig spennende, men solid og gjennomprøvd. Og for å hindre at noen beskylder tråden for å være off-topic for forumet, kan jeg også foreslå en E34 525ix Touring med takboks. Blir bakkeklaringen for lav, kunne du kanskje laget din egen Outback-edition med høyere fjæring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 Har en kompis som skal selge en 96 mod Ssangyong 4x4 med 2,5 diesel, eu ok , hel og pen bil, litt usikker på pris men rundt 17-18 000,- da følger det med en komplett delebil Har bare bilde av delebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 Sier bare Nissan patrol 160 3.3td dem finnes i alle prisklasser. eneste problem med dem er rust. kommer du over et så si rustfritt objekt, så har du bil i lang tid uten problemer. snakker av egen erfaring. å med tanke på plass så er det nok i massevis. meg, samboern min, ungen våres og bikkja type Grand danois .verdens største hund for de som ikke visste det +dobermann tispa våres fikk fint plass. så det er ikke noe å si på http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2124950 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 den linken var bare en jeg fant på netten. greit eksempel på en velholdt pat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Mars 31, 2009 Share Skrevet Mars 31, 2009 For alt i verden, ikke kjøp Suzuki XL-7! Min kjære far hadde en slik og det er den største drittbilen jeg noen gang har kjørt. Gammeldags på alle måter med mekanisk sjalting til firtrekk og så tungkjørt at du blir tussete i hodet. De få jeg kjenner som har hatt Rexton, har stort sett hatt bilen på verksted. Men hvis du tenker på plassen, er kanskje Chrysler Voyager et alternativ? Aner ingenting om kvaliteten på dem, men det gjør sikkert du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 31, 2009 Share Skrevet Mars 31, 2009 De fleste om jobber på verksted kjenner til Voyager Ville gått for de kjente japsene som Patrol, Pajero eller Landcruiser. Bygd for å holde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Mars 31, 2009 Share Skrevet Mars 31, 2009 Ja, det er kanskje en grunn til at de er rimelige:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mars 31, 2009 Share Skrevet Mars 31, 2009 For alt i verden, ikke kjøp Suzuki XL-7! Gammeldags på alle måter med mekanisk sjalting til firtrekk Nettopp derfor er det en flott bil. Hvor artig er det stå litt oppi skogen uten 4x4 bare fordi en ledning/sikring ett rele eller føler tar kvelden? Tro meg. IT SUCKS. og så tungkjørt at du blir tussete i hodet. Kan det ha vært dagen derpå kjøring? Har en gammel vitara (97 mod) som jeg tør påstå er lettkjørt, men laaaangt fra noe grombil. Denne kan heller ikke måle seg opp mot en nyere (2000 + )Grand vitara/XL7 på noe som helst måte. Jeg vil påstå at XL7 er en genial bil for kronene dersom man kjøper en slik av nyere type. Men skal krone beløpet ned mot 50 lapper så ville jeg jaggu sett meg om etter en god e34 ix touring ja. Minst like god plass, også er det BMW da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Mars 31, 2009 Share Skrevet Mars 31, 2009 De fleste om jobber på verksted kjenner til Voyager Ville gått for de kjente japsene som Patrol, Pajero eller Landcruiser. Bygd for å holde crysler voyager før 98 har store problemer med registerras bl.a hehe. som du sier. dem på crysler eller generellt alle verksteder får frysninger i hele kroppen hver gang de får inn en sånn en. er helt jævlig trangt. ikke delene som er dyre, men verkstedregninga. nei. gå for patrol eller noe i den gata. jeg har selv hatt 2stk. der har du høy/lav samt bare bakhjulstrekk når du kobler ut 4wd. samt dreiemoment i massevis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaphod Skrevet Mars 31, 2009 Share Skrevet Mars 31, 2009 Tviler på at han vil ha E34 525ix touring siden han har en 520 touring fra før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2009 Takker for innspill. Nå snakket jeg med Einar og fikk tilbud på Patrol som var ny lakkert for 2 år siden I en fin prisklasse. God erfaring med Nissan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2009 Har en kompis som skal selge en 96 mod Ssangyong 4x4 med 2,5 diesel, eu ok , hel og pen bil, litt usikker på pris men rundt 17-18 000,- da følger det med en komplett delebilHar bare bilde av delebilen Denne kunne også vært interessant... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Mars 31, 2009 Share Skrevet Mars 31, 2009 Takker for innspill.Nå snakket jeg med Einar og fikk tilbud på Patrol som var ny lakkert for 2 år siden I en fin prisklasse. God erfaring med Nissan. godt valg men for all del, hold deg unna y60 utgaven eller generellt 2.8td. de toppene sprekker i eninga. er håpløs motor. men 3.3'n tåler mye juling. begge 2 jeg har hatt har jeg justert opp trykk fra org 0.4 til 1.8 uten problemer. justerte såklart dieselpumpe, 3" eksos og åpent filter. flytter seg brukbart da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mars 31, 2009 Share Skrevet Mars 31, 2009 De fleste om jobber på verksted kjenner til Voyager Ville gått for de kjente japsene som Patrol, Pajero eller Landcruiser. Bygd for å holde Enig i det der; gjennomprøvd kvalitet. Dersom en 2WD flerbruksbil hadde vært øverst på ønskelisten, tror jeg også at Voyager ikke ville vært det naturlige førstevalget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå