Gå til innhold

Kabellister ved dørene E39


Anbefalte innlegg

Mener å huske at det var bare å skyve de litt til siden og dra de rett opp, kabeltrekking i E39 er forøvrig ganske greitt da det ligger noen hvite plastkanaler under der som der er god plass i. :D

Men hvær litt forsiktig når du tar de opp, er som alt annet plastikk i disse bilene lett å knekke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme som Pita.... Er masse rom bak dashbordet så når du setter i gang så ser du det :)

Du kan se i signaturen min, der er link til mitt prosjekt. Tok desverre ikke så mye bilder av kablingen. Men du ser noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått trukket kabler bak til baksetet iallefall :)

Dørlistene er bare å trekke rett opp. De er festet med noen hvite plastklips. Jeg fjernet det svarte dekselet under rattet og fjernet et par skruer som holdt den nedre delen av dashbordet mellom rattet og cd-spilleren (slik at jeg fikk bittelitt bedre plass til fingrene). Jeg fjernet også pyntelista mellom rattet og cdspilleren (treimitasjonen) for å få litt bedre innsyn i hvor kabelene havnet.

(Edit: står litt om hvordan man fjerner pyntelister her: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/1863)

Etter jeg hadde gjort det så gikk det ganske bra. Er litt trangt bak originalspilleren, så litt skrubbsår på knokene kan man regne med om man har store hender som meg :P

Noen som har forslag til hvordan jeg skal få kabler forbi baksetet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager alt maset :wink:

Når man skal ta av C-stolpe-dekslene på en touring, er det bare å dra de av eller er det noe spesielt man må gjøre? Og hvordan tar man av sidedekslene rett bak seteryggen i bagasjerommet :)

Jeg har fått lagt signalkabel bak seteryggen nå og fått kobla til sub og testet at strøm og signal fungerer :D

Nå gjenstår det å koble til 4-kanaleren og skjule kabler (det høres så enkelt ut :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...