Gå til innhold

selvangivelse og ligningspris på bmw'n

h4ns3n
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp brev om at jeg må betale matskatt også. Helvette! Må skatte fordi jeg har fått gratis mat på jobben (offshore). De må finne på rare regler for at det ikke skal være forskjell på nettoinntekten til de som tjener f.eks 300k og 500k og 600k osv.

Min mor har faktisk tjent så lite at hun har fått igjen alle skattepengene pga hun oppfyller visse kriterier. Så hva er verst? Tjene f.eks 500k og sitte igjen med 250k eller jobbe lite og tjene kun 200k og sitte igjen med 200k?

erkeleppe: Før eller siden skal jo de pengene man sparer brukes, så da kommer jo de 25% i tillegg. Men jeg tenkte først og fremst på bil. Man har jo da betalt 25% moms pluss engangsavgift, og etterpå formueskatt av en vare nettopp pga den er så dyr pga alle avgiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formueskatt betaler man når formue overstiger gjeld. I tilleg er det en minstegrense for formueskatt. Den var 120.000kr i 2007 mener jeg. Dvs. (Vi holder hus, huslån mm. utenom for enkelhetsskyld) har du en bil med ligningsverdi 220.000 kr og lånet på minst 100.000kr, ingen formueskatt.

Regner med at dette gjelder de fleste her inne. Jeg er ihvertfall langt unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...